Luxul în gastronomie

Louis Vuitton deschide primul restaurant din istoria de peste 160 de ani a casei. Cum arată proiectul?

27 ian 2020 1365 afişări de Cristina Roşca
Din aceeaşi categorie

Au trecut mai bine de 160 de ani din momentul în care primele cufere ce purtau sigla casei franceze Louis Vuitton au devenit partenerul de călătorie preferat al oamenilor de business, al politicienilor şi al artiştilor de pretutindeni. Timpul s-a scurs, trendurile s-au schimbat an de an, sezon de sezon, dar cuferele au rămas şi astăzi un epitom al luxului.

Casa Louis Vuitton şi-a extins activitatea de la obiecte de călătorie la genţi, haine, accesorii sau produse de parfumerie, însă s-a menţinut în toată această perioadă între „graniţele” aceluiaşi domeniu mare, moda.

În 2020 însă, gigantul face un pas în afara sferei care l-a consacrat şi deschide primul restaurant ce-i va purta semnătura, scrie presa străină. Acesta va fi găzduit de flaship store-ul brandului din Osaka, Japonia şi va cuprinde o zonă de cafenea şi o zonă de restaurant. Michael Burke, preşedintele şi CEO-ul casei a confirmat informaţia şi a sugerat că alte restaurante şi chiar hoteluri ar putea fi pe lista mărcii franceze. Informaţia a apărut la scurtă vreme după ce Tiffany&Co, un brand deţinut de grupul LVMH care controlează şi Louis Vuitton, a anunţat că deschide prima cafenea din Europa în Harrods, Londra. Prima astfel de unitate a fost deschisă în 2017 la New York.

Acestea nu sunt primele exemple din domeniu.

Bernard Arnault, CEO-ul LVMH şi unul dintre cei mai bogaţi oameni din lume, afirma anterior că viitorul luxului va consta în experienţe, nu doar în produse.

Marile case de modă au pariat de-a lungul anilor pe diversificarea portofoliilor, trecând nu doar de la haine la parfumuri sau de la bijuterii la ochelari de soare, ci ieşind din sfera domeniului care le-a consacrat. Ce a rămas însă ca o constantă pentru fiecare dintre aceşti jucători a fost orientarea către frumos, către lifestyle şi lux. Mai exact, fie că au optat pentru hotelărie, pentru vin sau mâncare, accentul a căzut de fiecare dată pe detalii, pentru că în industria de lux acestea sunt cele care fac diferenţa. 

Familia Ferragamo, cea care controlează casa de modă cu acelaşi nume, este implicată de mai multe generaţii în hotelărie, în industria vinului şi, mai nou, în agricultura bio. Armani are pe lângă hotelurile din Dubai sau Milano şi o linie de dulciuri pe care designerul italian Giorgio Armani şi-a pus nu doar semnătura, ci a şi contribuit la modul în care aceste produse sunt prezentate publicului. Proprietarii casei Chanel au cumpărat o serie de crame, iar brandul Bulgari nu mai stă acum doar pe ceasuri, bijuterii sau parfumuri, ci şi pe o serie de hoteluri şi resorturi din Beijing, Bali sau Londra. Şi, nu în cele din urmă, cel mai cunoscut exemplu este LVMH, cel mai important jucător din industria de lux. Gigantul care deţine în portofoliu câteva zeci de mărci printre care şi Louis Vuitton are investiţii în varii domenii printre care şi artă, deschizând chiar şi un muzeu în Paris, Fondation Louis Vuitton.