Gastronomie

Vremea pentru /re.kol’ta/ sau cum este să pariezi pe o cafenea în vremuri de distanţare socială: "Ne dorim să promovăm un nou model în domeniul HoReCa. Încă din proiectare am avut un alt concept"

25 oct 2020 1082 afişări de Roxana Petrescu
Din aceeaşi categorie

Un loc destinat socializării într-o perioadă de distanţare socială poate părea un pariu cel puţin exotic, dar sunt şi antreprenori care văd acum o oportunitate pentru a lansa tendinţe. Proiectul /re.kol’ta/, concentrat pe zona de vinuri, cafea de specialitate şi gustări, aduce un nou concept, de slow entertainment, numele ales fiind o coincidenţă savuroasă cu bogăţia anotimpului abia început.

„Numele proiectului este declinat din concept - un spaţiu în care să concentrăm idei simple, funcţionale şi creative. Momentul recoltei este primul moment cu adevărat important în care poţi controla calitatea produsului. Este esenţial pentru gust“, spune Iani Cîju, unul dintre acţionarii Rekolta, local recent deschis în zona Floreasca, una dintre cele mai efervescente din Bucureşti.

Prin scrierea /re.kol’ta/, intenţia a fost simplă: dacă transcrierea fonetică îţi indică exact cum să pronunţi un cuvânt, prin conceptul proiectului vom facilita transferul rapid de cunoştinţe despre gust către toţi cei curioşi să ne cunoască, spune Cîju.

Cu experienţă internaţională în marketing şi cu o activitate extinsă şi constantă în piaţa locală şi externă de spirtoase şi vin, Iani Cîju a creat conceptul proiectului, a făcut designul echipei, al acţionariatului, a identificat spaţiul potrivit, a vizitat şantierul zi de zi şi acum proiectează următorii paşi pentru Rekolta.

Alături de el mai este şi Bian Avram, somelier certificat în Italia din anul 2009, cu experienţă de lucru în restaurant cu stele Michelin, unde a fost responsabil de cramă, de instruirea personalului pentru servirea oaspeţilor şi de întocmirea listei de vinuri.

Proiectului Rekolta i s-a alăturat Bogdan Nicolae, antreprenor de 15 ani în domeniul HoReCa şi pasionat în mod special de lumea spirtoaselor - fondator Barmania, unde ţine cursuri acreditate de barman, din 2007. Iar pentru cafeaua de specialitate, Rekolta are suportul Origo Roastery, unul dintre proiectele care au contribuit semnificativ la educarea publicului local în domeniul cafelei. Astfel, Mihai Panfil, fondator Origo împreună cu Bogdan Nicolae, a construit un program de private label dedicat Rekolta, printr-un curatoriat aproape de concept - loturi mici, cu terroir special şi fermieri orientaţi către valoarea pe care o pot aduce în ceaşcă prin atenţia recoltării şi procesării.

„Mihai Panfil va urmări standardele deja create de Origo Roastery - cafele din recolte noi - new crop -, cu profil curat, dulce, complex. Mihai este fondatorul Origo, certificat internaţional în toate ariile cafelei de specialitate. Prima dată am discutat despre proiect acum cinci ani, dar nu ne-am grăbit. Noi suntem foarte încrezători pentru că am făcut totul atât cu precizie financiară, cât şi cu capital de cunoştinţe şi talent“, spune Iani Cîju.

Aceasta fiind echipa, care este obiectivul ei, ce speră să „recolteze“ după această investiţie?

„Ne dorim să contribuim la promovarea unui model de tipul slow entertainment în domeniul HoReCa din România. E un model ce se bazează pe ospitalitate, surprize estetice, expertiză, raport calitate / preţ, magnetism şi evoluţie.“

Dezideratul de slow entertainment aproape că este un fel de antonim raportat la zona Floreasca, acolo unde s-a mutat o bună parte din aglomeraţia Bucureştiului, mai ales pe zona de baruri şi restaurante.

Pentru a transpune la nivel de design această dorinţă a acţionarilor, au dat o mână de ajutor creativii de la Lama Arhitectura, birou de arhitectură cu una dintre cele mai proaspete abordări de proiect de pe piaţa locală. Lama Arhitectura este de altfel inspiraţia şi execuţia din spatele unor locuri precum Origo, Steam Coffee Shop, Alt Shift - Berlin, Shift, Interbelic, Linea. Closer to the Moon sau Control, proiecte care pur şi simplu au schimbat vibe-ul din Bucureşti.

„Surpriza este adusă de către echipa Lama Arhitectura, care a proiectat forme inepuizabile cu puţine elemente, concentrând conceptul într-un spaţiu captivant prin intimitate şi relaxare, într-o geografie vie, populată, seducătoare cum este zona Floreasca.“

Sursa de inspiraţie pentru întregul proiect, atât pentru terasă, cât şi pentru interior, a fost chiar lumea vinului, dar a contribuit şi dorinţa de a recupera din valorile pierdute ale casei care găzduieşte Rekolta.

„Terasa integrează elemente din grădină într-o amenajare în care predomină lemnul şi este protejată de o pergolă metalică supradimensionată, o reinterpretare a aracilor de viţă-de-vie. Pentru interior am recuperat şi dezvăluit cărămida, după care am adus elemente specifice unei crame - tavanul din baric, structura de ţevi de inox cu capete de alambic prin care legăm şi luminăm toate camerele.“

La interior, adică pe mesele Rekolta se găsesc vin, cafea de specialitate, gustări şi cocktailuri.

„Pentru partea de vin începem cu o selecţie de vinuri româneşti - nu le-am numărat, dar putem estima un număr de 200. La pahar vom servi 20 de vinuri, selecţie pe care o vom schimba foarte des în funcţie de gustul adus prin recoltele fiecărui an, şi nu după etichetă. Căutăm soiuri variate, structurate diferit, vinuri care ne plac şi pe care le putem recomanda apoi oaspeţilor.“

Pentru cafea de specialitate, Rekolta are suportul Origo Roastery prin care sunt aduse origini de cafea sub private-label Rekolta.

„Pentru gustări avem un meniu de breakfast (mic-dejun - trad.) până la ora 17:00, iar pentru seară avem platouri cu cold cuts, brânzeturi româneşti şi internaţionale, dar şi două-trei salate la care recomandăm vinuri. Meniul de cocktailuri porneşte de la baze alcoolice, după care ne ghidează preferinţele de gust ale oaspetelui şi creativitatea barmanului. Pentru fiecare meniu punem în centrul atenţiei gustul.“

Deşi momentul ales pentru această iniţiativă poate ridica anumite semne de întrebare, un pariu făcut pe socializare fiind cel puţin ciudat într-un moment de distanţare socială impusă, Iani Cîju vede oportunitatea din actualul context.

„Modelul nostru de business - slow entertainment - vizează tocmai un tip de socializare relaxant, fluid. Încă din proiectare, când nu eram constrânşi de aceaste noi probleme, proiectul cuprindea cele două anexe independente pentru grădină - bar şi coffee to go. Anexa pentru cafea are o terasă dedicată şi o poziţionare care să o facă accesibilă atât trecătorilor, cât şi celor care ne trec pragul. Anexa pentru bar se desfăşoară în spaţiul cel mai larg şi cel mai retras al grădinii noastre interioare.“

Mai departe, arhitecţii de la Lama Arhitectura au mizat încă de la început pe o mobilitate specială a oaspeţilor în interiorul casei şi al grădinii. Un exemplu simpatic, spune Iani Cîju, este că fiecare cameră a casei este traversată de o structură elegantă de ţevi. Astfel, din holul de primire, poţi asocia numărul de ţevi cu numărul de mese disponibile în fiecare încăpere.

Iar la final, când toate mesele se ocupă, sub pergola supradimensionată, ce aminteşte de o viţă-de-vie protectoare, un lucru va conta mai mult decât toate celelalte detalii.

„Urmărim să punem gustul în centrul atenţiei, pentru că fericirea este de multe ori asociată cu acesta.“