După Afaceri

În timpul programului apasă pedala de acceleraţie a businessului pe care-l conduce. În timpul liberdă frâu liber unei întregi „herghelii“ de cai-putere de la volanul maşinii de off-road

18 iun 2017 894 afişări de Mădălina Dediu Panaete
Din aceeaşi categorie

Viorel Ognean este managerul care în ultimii 15 ani a apăsat pedala de acceleraţie a mai multor businessuri precum Coty Cosmetics, portofoliul de lux al Diageo sau, mai nou, afacerea locală a suedezilor de la Lantmännen Unibake.  În timpul liber însă dă frâu liber unei întregi „herghelii“ de cai-putere de la volanul maşinii de off-road.

 

„Sunt pasionat de off-road, motociclete şi maşini clasice încă din copilărie. Mergând pe stradă, recunoşteam mândru diferite modele de maşini, chiar dacă la acea vreme nu erau prea multe. Şi eram  atras de diferite reviste primite din Vest“, povesteşte managerul, care conduce în prezent afacerea de pe plan local a grupului suedez Lantmännen Unibake, specializat în produse de panificaţie.

Viorel Ognean a preluat conducerea diviziei locale a companiei suedeze odată cu intrarea acesteia pe piaţă, în urmă cu câteva luni, când grupul Lantmännen Unibake a cumpărat o parte din activele fostei fabrici Titan de la austriecii de la Goodmills. Deşi cariera şi munca îi ocupă o bună parte din timp, în timpul liber Viorel Ognean se relaxează fie la volanul maşinii, fie pe una dintre motociclete. În plus, participă la campionate de off-road locale sau internaţionale.

Off-road-ul este o activitate care te scoate din cotidian şi te împinge să-ţi depăşeşti limitele de fiecare dată când eşti faţă în faţă cu un traseu extrem, după cum spun pasionaţii.

Este adrenalină pură şi o adevărată muncă de echipă având în vedere că în maşină pilotul şi copilotul lucrează împreună pentru a depăşi obstacolele.

„Atât cât îmi permite timpul, particip în etape ale campionatului naţional şi la câteva competiţii internaţionale“. De altfel, cea mai recentă competiţie la care a participat Viorel Ognean a fost etapa a doua a Campionatului Naţional de Off Road organizată la Slănic Moldova (clasa Open). 

Cât despre investiţiile pe care le face în această pasiune, Viorel Ognean spune că acestea sunt mari „pentru un om raţional“, dar puţin faţă de cât şi-ar dori.

Nu îi plac însă doar bestiile pe patru roţi, ci şi cele pe două. Are o motocicletă pentru el şi câte una pentru fiicele sale, dar şi o maşină clasică. De altfel, în 2007, când conducea businessul Coty Cosmetics în România, Bulgaria şi Moldova, managerul spunea pentru După Afaceri Premium că speră ca cele două fetiţe ale sale, la acea vreme cu vârste de 5, respectiv 3 ani, să-i urmeze pasiunea. După ce a condus Coty Cosmetics a lucrat pentru gigantul din industria băuturilor spirtoase Diageo, unde a fost responsabil de portofoliul de băuturi de lux în regiune. Acolo avea grijă de branduri precum Ketel One (vodcă), Zacapa (rom) sau Don Julio (tequila), astfel că în frigiderul lui se găseşte întotdeauna o sticlă de Zacapa 23, după cum spunea chiar Viorel Ognean anterior.

Înainte de ultima sa mutare în carieră, respectiv preluarea conducerii companiei  Lantmännen Unibake, el a coordonat Granddis, compania care comercializează brandurile româneşti Stalinskaya şi Wembley.

Chiar dacă a schimbat mai multe joburi în ultimii ani, pasiunea pentru maşini şi motociclete a fost una dintre constantele vieţii managerului în vârstă de 47 de ani. Când vine vorba de off-road însă, la fel ca în business, orice decizie este strategică. Mai mult, deseori este o cursă contra-cronometru, iar lupta nu se dă mereu cu ceilalţi, ci cu terenul accidentat şi cu tine însuţi. La finalul unei curse, maşina arată de parcă a venit „din război“, însă tocmai în asta constă farmecul.

Cât despre prieteni şi familie, spune că a atras câţiva cu această pasiune. „S-au obişnuit cu această pasiune a mea. Puţini, dar grav sunt cei «molipsiţi»“, afirmă zâmbind Viorel Ognean.