După Afaceri

Încântarea simţurilor: Limuzina de lux reprezintă chintesenţa mărcii, automobilul prin care brandul se prezintă în faţa publicului. A8 plug-in hybrid este însă mai mult de atât. Este modul în care maşina aşa cum o ştiam până acum face pasul în viitor.

30 mar 2021 1630 afişări de Publicitate
Din aceeaşi categorie

Felul în care acţionează şi se simte mânerul exterior al portierei, lumina din habitaclu, pielea din care este confecţionată cu grijă tapiţeria şi nu în ultimul rând parfumul interiorului. Toate acestea oferă personalitate şi şarm unui automobil, iar când vine vorba de segmentul de lux, acestea contează mai mult decât orice.

Cândva, motoarele W12 ale Grupului Volkswagen erau considerate unele dintre cele mai, dacă nu chiar cele mai rafinate din lume. Perfect echilibrate, acestea erau lipsite de orice vibraţie care să fi cauzat vreun disconfort pasagerilor.

Astăzi însă, rafinamentul vine dintr-o "componentă" diferită. Motorul electric este capabil de un rafinament desăvârşit care nu presupune emisii poluante sau vibraţii, iar alimentarea sa este realizată cu energie înmagazinată într-o baterie.

De ce ar dori un executiv un astfel de automobil? Deoarece poate oferi confortul unui drum realizat exclusiv electric, în timp ce dacă un drum mai lung este necesar, atunci intervine motorul pe benzină pentru a extinde autonomia.

Audi A8 60 TFSI e quattro dispune de un motor electric de 136 CP alături de un V6 de 3,0 litri TFSI pe benzină de 340 CP, care împreună dezvoltă 449 CP, valoare capabilă de a propulsa maşina de la 0 la 100 km/h în doar 4,9 secunde, în cel mai rafinat mod cu putinţă. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h. În modul pur electric viteza maximă este de 135 km/h.

Dar în cazul unei limuzine nu cifrele sunt importante, ci modul în care este livrată performanţa - în cel mai rafinat mod cu putinţă, pornind de la sunetul discret al motorului şi până la liniştea din momentul rulării exclusiv electric. Linişte care poate fi întreruptă doar de sunetul sistemului audio ce aminteşte de o sală de concert. Detaliile exteriorului său, precum semnătura luminoasă integrată în bara de protecţie frontală, "trădează" propulsia hibridă plug-in. Astfel chiar dacă maşina dispune de foarte multă putere, aceasta este livrată în cea mai discretă manieră, iar în modul confort doar viteza cu care urcă acul digital al vitezometrului trădează puterea de sub capotă.

Autonomia pur electrică este de minimum 43 de kilometri, valoare suficientă pentru cele mai multe drumuri cotidiene. Iar la drum lung intevine motorul cu ardere internă, fără nevoia de a încărca bateria.

Audi A8 60 TFSI e quattro analizează anticipativ datele specifice rutei şi controlează sistemul de propulsie astfel încât să vă aducă la destinaţie parcurgând cât mult posibil din rută pe baza energiei electrice din bateria sa şi apelând cât mai puţin posibil la motorul pe benzină.

Afişajul Powermeter încadrat în partea stângă a panoului de bord Audi Virtual Cockpit afişează puterea totală a sistemului, modul de propulsie curent şi nivelul de încărcare a bateriei. Din centrul afişajului, precum şi din aplicaţia myAudi se poate afla care este autonomia curentă asigurată de fiecare dintre cele două variante de propulsie.

Interiorul vă îmbie să urcaţi la bordul modelului A8 60 TFSI e quattro cu tehnologie. De remarcat detalii precum luminile Matrix-LED pentru citit sau pachetul de iluminare ambientală Plus. Scaunele Individual-Confort din faţă vă oferă confort maxim, dispunând de setări pneumatice pentru marginile laterale ale şezutului şi spătarului. Acestea pot dispune şi de sistem de încălzire, ventilare şi funcţie de masaj cu diferite programe preconfigurate. Din sistemul Rear Seat Remote, ocupanţii locurilor din spate pot controla diferite setări de climatizare, precum şi ajustări pentru scaune şi setări pentru funcţiile de confort.

Dar o limuzină nu este doar o limuzină prin prisma sistemului de propulsie sau a nivelului de confort oferit, ci şi prin prisma personalizării. Limuzina reprezintă încununarea succesului, iar pentru acest lucru automobilul trebuie să poarte semnătura posesorului său. Astfel, posesorul îşi poate crea propriul automobil întocmai cum doreşte prin programul Audi Exclusive Studio, pornind cu cele peste 50 de culori individuale pentru caroserie, de la pielea exclusivă pentru interior la furnirul de esenţă nobilă pentru interior sau cusăturile speciale pentru tapiţerie.

Când vine vorba de tehnologie, totul este la superlativ, de la faptul că datorită sistemului hibrid frânarea se realizează prin simpla luare a piciorului de pe pedala de acceleraţie, astfel încât totul se derulează cu cea mai mare fineţe, la sistemele de asistenţă care fac ca orice deplasare să fie realizată în cea mai mare siguranţă. Maşina dispune de tempomat adaptiv inteligent, poate menţine singură banda de rulare şi distanţa faţă de automobilul din faţa sa şi frânează singură înaintea unui sens giratoriu tocmai pentru a oferi cea mai lină experienţă.

În plus, datorită componentei electrice, prin sistemul myAudi, clientul poate vedea exact autonomia maşinii, poate porni sistemul de încălzire sau răcire şi îl poate programa astfel încât atunci când trebuie să plece dimineaţa să aibă la dispoziţie un automobil cu bateria încărcată şi interiorul încălzit.

Toate aceste detalii fac dintr-o maşină o limuzină excepţională, un automobil care să ofere mai mult decât o deplasare din A în B, care să ofere o experienţă senzorială deplină şi să răspundă unor nevoi pe care clientul s-ar putea să nu ştie că le are.