După Afaceri

Lifestyle şi lux în vremea Covid-19: Pentru aceste zile altfel, dar şi pentru cele care vor mai urma, pentru că vor mai urma, am adunat o serie de idei şi resurse menite să aducă un plus de culoare şi inspiraţie

13 apr 2020 502 afişări de Alina-Elena Vasiliu, Cristina Roşca
Din aceeaşi categorie

Ultimele săptămâni au însemnat pentru societate o schimbare radicală a modului de viaţă, care se anunţă a fi temporară, însă fără un termen exact sau măcar aproximativ de finalizare. Scenariul actual, demn de o distopie sau de un film din genul thriller, nu înseamnă însă că lumea s-a blocat în totalitate, ci este mai degrabă o situaţie care a reuşit să scoată la iveală o serie de idei ingenioase ce permit publicului să se bucure de izolarea la domiciliu, businessurilor să continue să funcţioneze şi umanităţii să meargă mai departe. Pentru aceste zile altfel, am adunat o serie de idei şi resurse menite să aducă un plus de culoare şi inspiraţie.

 

La concert, în faţa ecranului

 

Ghidaţi după principiul „Muzica ne eliberează când ne simţim captivi”, organizatorii Festivalului Enescu au început, pe 18 martie, să difuzeze online concertele şi recitalurile înregistrate în cadrul ediţiilor din 2018 şi 2019 ale festivalului. Programul este similar unuia de sală, iar fiecare concert rămâne postat pe site timp de patru zile.

„Maratonul muzical va dura pe o perioadă nedeterminată, urmând ca programul să fie actualizat continuu. Festivalul Enescu îşi aduce astfel contribuţia în lupta pe care umanitatea o duce împotriva Covid-19, urmând modelul marelui compozitor George Enescu, ce s-a implicat în ajutorarea răniţilor din Primul Război Mondial, prin putere­a vindecătoare a muzicii“, se arată pe site-ul evenimentului.

Festivalul Internaţional George Enescu a fost conceput în onoarea compozitorului şi violonistului român George Enescu, iar prima ediţie a avut loc în 1958. La început, festivalul s-a ţinut din trei în trei ani, dar începând din 1979 a fost organizat neregulat. După 1989, s-a stabilit să aibă loc odată la doi ani. Următoarea ediţie este programată pentru 2021.

Iniţiative similare au şi The Metropolitan Opera din New York, dar şi Opera din Viena.

 

 

Calendarul artistic se schimbă

 

Lumea artei se schimbă şi se adaptează de ani buni, de la pictorii clasici la artiştii moderni care au găsit forme diferite şi suporturi multiple pentru a se exprima. În ultima perioadă, aceeaşi lume extrem de flexibilă şi de inovativă a fost nevoită să se plieze pe noul context, iar soluţiile nu au întârziat să apară. Spre exemplu, celebrul muzeul newyorkez de artă modernă MoMa oferă un tur virtual al unora dintre cele mai importante opere ale sale, printre care se numără şi lucrări semnate de artişti precum Van Gogh (The Starry Night), Cézanne (The Bather) sau Henri Rousseau (The Dream).

Fondat în 1929, Muzeul de Artă Modernă (MoMa) a fost primul muzeu dedicat colecţionării şi prezentării unor lucrări din epoca modernă. De-a lungul anilor, instituţia a adunat în portofoliul său unele dintre cele mai importante opere din lume, cunoscute iubitorilor de artă de pretutindeni.

Dat fiind că MoMa, alături de alte muzee de top din lume, a fost nevoit să îşi închidă porţile fizice în contextul pandemiei actuale, instituţia şi-a deschis uşile virtuale, astfel că prin intermediul proiectului Google Arts & Culture prezintă 129 dintre operele sale.  De altfel, prin intermediul Google Arts & Culture circa 2.500 de spaţii din lume au devenit accesibile online, multe oferind tururi virtuale pentru cei care vor să se delecteze acasă. Pe listă, alături de MoMa se mai numără Musée d’Orsay din Paris, galeriile Uffizi din Florenţa şi Tate Britain din Londra.

Şi în România sunt o serie de Muzee care pot fi vizitate virtual, de la Muzeul Naţional de Artă la Muzeul Municipiului Bucureşti.

 

 

Fine-dining la domiciliu

 

Pofta de fine-dining nu se pune în cui nici în perioade de criză, astfel că proprietarii restaurantului The Artist de la Calea Victoriei din Bucureşti, Mihaela şi Paul Oppenkamp, au ales să aducă preparatele culinare high class cât mai aproape de pofticioşi. Livrările la domiciliu au început pe 18 martie.

„Am conceput un meniu scurt de confort acasă marca The Artist, care conţine cinci preparate şi un desert pe care mulţi dintre clienţii noştri îl adorau deja şi care de multe ori a fost cerut ca variantă de luat acasă, el fiind oferit în restaurant, ca desert din partea casei. Este vorba despre bomboanele cu ciocolată şi trufe negre. Meniul mai cuprinde supă de dovleac, şniţel de mangaliţa, curry de pui, chiftele din năut şi burrito“, spune Mihaela Oppenkamp.

Ea şi soţul ei, chef-ul Paul Oppenkamp au deschis restaurantul The Artist de pe Calea Victoriei în 2017, după mai mulţi ani în care au călătorit pe The World Residences at Sea, cel mai mare iaht privat rezidenţial din lume, populat numai de oameni de afaceri şi antreprenori. Livrările la domiciliu le-au început în perioada de criză şi izolare, cauzată de epidemie de coronavirus.

„Este o adaptare la condiţiile curente. Căutăm soluţii să minimalizăm impactul negativ asupra comunităţii. Pasiunea lui Paul nu are limite, este o nouă provocare şi am decis să ne concentrăm asupra oportunităţilor de natură pozitivă, să vedem ce putem face pentru noi toţi în condiţii de siguranţă. Ne pregătim intens şi cu măsurile de siguranţă, echipament şi instructajul livratorilor”, mai spune Mihaela Oppenkamp.

 

 

Invitaţie la lectură

 

Ca urmare a crizei coronavirusului, care a implicat instituirea stării de urgenţă, o măsură fără precedent în România, şi pentru a elimina chiar şi posibilitatea transmiterii coronavirusului în procesul de distribuţie, Ziarul Financiar şi-a suspendat temporar apariţia în format print începând cu data de 17 martie 2020. Toţi abonaţii şi cititorii au însă acces la ediţia e-paper a ziarului, care este identică cu formatul print.

Similar, ediţia din luna martie a revistei de modă Vogue, ediţia franceză, este disponibilă online, gratuit. Formatul este identic cu cel print şi oferă astfel unui număr mai mare de persoane ocazia să citească publicaţia într-o perioadă în care cei mai mulţi sunt izolaţi la domiciliu.

Această măsură a publicaţiilor din lume oferă cititorilor acces la informaţie şi, în cazul Vogue, le oferă totodată o şansă de a se deconecta de la ştirile economice, politice şi cele legate de pandemie, pentru a se relaxa cu informaţii din lumea modei şi a lifestyle-ului. Mai mult, astfel publicaţiile ajung sau pot ajunge la un număr mai mare de cititori, nu doar la cei care au abonament sau care le cumpără la chioşcuri.

 

 

Bonus

Pentru pasionaţii de mişcare dar nu numai, în această perioadă au apărut o serie de ore de sport desfăşurate online. Mai exact, clasele de sport au loc în prezenţa virtuală a unui antrenor, dar permit mişcarea mai mult decât clasicul drum dormitor - bucătărie.