Style

Aburi premium sau cum arată saunele de 20.000 de euro: "Clienţii cer produse personalizabile care au încorporate soluţii inteligente". Galerie Foto

06 ian 2017 2063 afişări de Roxana Petrescu
Din aceeaşi categorie

Apetitul în creştere pentru saune, dar şi pofta pentru customizarea acestui produs care funcţionează după aceleaşi principii de mii de ani, transformă această facilitate într-un subiect foarte fierbinte. După Afaceri Premium îl abordează. 

În România se vând anual saune în valoare de circa 1-1,5 mi­lioane de euro, preţul de pornire al produselor fiind de circa 1.200 de euro. Însă, în funcţie de gradul de customizare acesta poate trece de 20.000 de euro. Domeniul începe să se încingă pentru că există o cerere tot mai bine conturată atât din partea hotelurilor sau a centrelor de wellness, cât şi a clienţilor privaţi. 

„Saunele sunt personalizate în funcţie de spaţiul şi nevoile clienţilor. Preţurile variază şi pornesc de la 2.000 de euro. Se remarcă o creştere în cererea pentru saune, atât în domeniul privat, cât şi public (spa-uri, clinici, hoteluri etc)“, spun reprezentanţii Delta Studio, un business specializat în designul interior, care poate livra soluţii complete de amenajare. Compania comercializează atât saune uscate de tip finlandez, cât şi saune umede de tip hammam.

Oferta pe piaţă pentru astfel de produse este însă mai complexă, existând un apetit local şi pentru camere saline, de exemplu, dar şi pentru produse complementare saunelor, cum ar fi frigidarium sau snow chambers, al căror scop este de a închide porii după saună. 

„Saunele noatre au un preţ de pornire situat în jurul a 1.200 euro şi pot ajunge şi la valori ce depăşesc 20.000 euro. Preţul se modifică în funcţie de tipul de tehnologie şi de gradul de echipare, precum şi de tipul de esenţe de lemn ales“, spune Bogdan Precup, reprezentant al companiei Reve-Constructor de vise, firmă cu o experienţă de peste 8 ani în construcţia de piscine şi centre wellness. 

„Executăm saune finlandeze, saune cu infraroşii, băi de aburi, hammam, saună cu sare, camere saline, precum şi restul de produse adiacente: laconium (cameră caldă, dar cu o temperatură mai scăzută decât o saună, de obicei pavată cu mozaic  - n.red.), tepidarium (cameră în care căldura iese prin pereţi, podea, scaune sau bănci - n.red.), frigidarium, snow chamber etc.“, completează reprezentantul Reve, care mai precizează că firma a reuşit să vândă anul acesta circa 30 de saune, cifră care include şi contractele aflate în derulare.  

„Pentru noi, segmentul de saune este în creştere. Credem că piaţa din România de saune porneşte de la minimum de 1,5 milioane de euro anual“, mai spune Bogdan Precup. 

Cristian Miclescu, consultant de vânzări în cadrul Domo Wellness România, producător de saune sub licenţa grupului austriac Abatec, un business de 28 de milioane de euro la nivel internaţional, crede că piaţa pentru astfel de produse ar avea o valoare de circa 1 mil. euro anual. Domo Wellness România  are în portofoliu 34 de modele standard de saune cu preţuri cuprinse în intervalul 1.500-4.000 de euro. 

„În 2015 am vândut 600 de saune, din care 25% pe piaţa internă. Anul 2016 este la acelaşi nivel, dar ponderea pieţei interne a scăzut la 15%“, spune Cristian Miclescu.

Numitorul comun pentru toţi jucătorii din acest domeniu este faptul că indiferent de evoluţia cererii sau de dimensiunea exactă a pieţei, opţiunea de cumpărare se îndreaptă mai ales către produsele personalizabile care au încorporate soluţii inteligente.

„Aproximativ 50% din soli­citări sunt în acest sens“, continuă reprezentantul Domo Wellness România.

Bogdan Precup, reprezentantul Reve - Constructor de vise, spune că una dintre principalele tendinţe este înlocuirea lemnului natural, mai ales în cazul esenţelor speciale, cu plăci compozite. Această schimbare este determinată de atenţia în creştere privind impactul asupra mediului, tendinţă vizibilă în multe domenii de activitate. 

Sunt în „vogă“ şi alte caracteristici precum tehnologii care permit utilizarea saunelor prin smart­phone, tehnologii de protecţie avansată la incendii, automatizări pentru saunele publice precum turnarea automată a apei peste pietre sau haloterapie activă (metodă ce presupune utilizarea aerosolilor pentru tratarea unor afecţiuni respiratorii - n.red.).

„Nu există modele standard, fiecare saună în sine fiind un unicat. Lucrăm cu peste 9 tipuri de esenţe de lemn, precum şi cu aproximativ 50 de variante de finisaj pentru plăcile de lemn compozit. În ceea ce priveşte băile de aburi sau hammam-ul, personalizarea începe de la amenajarea interioară până la tipul de finisaj folosit: marmură, granit, mozaic din sticlă, ceramică“, spune Bogdan Precup.

Devine astfel foarte clar că deşi sauna ca şi concept diferă destul de puţin faţă de acum 2.000 de ani, experinţa de azi tinde să semene mai mult cu un film SF decât cu un clasic.