Style

Cancerul de piele este unul dintre cele mai diagnosticate cancere din lume. Care este cea mai eficientă metodă de prevenire a melanomului?

05 oct 2020 1133 afişări
Din aceeaşi categorie

Soarele este energie, este lumină, este optimism şi zâmbet pe buze. Însă doar în dozele potrivite. Oricât de multe beneficii ar avea, soarele şi ale lui raze UV pot avea şi efecte dăunătoare asupra pielii. Studiile ştiinţifice spun că sunt suficiente cinci arsuri solare până la vârsta de 20 de ani pentru ca riscul apariţiei melanomului (cancerul de piele) să poată creşte cu până la 80%. Ce e de făcut?

Cea mai eficientă metodă de prevenire a melanomului este, potrivit medicilor dermatologi, verificarea regulată a aluniţelor. Adăpostirea la umbră, alegerea cu atenţie a hainelor şi acoperirea capului cu o pălărie contribuie şi ele la buna protecţie. Fără a uita, evident, aplicarea protecţiei solare pe zonele corpului care rămân expuse.

Toată această grijă este necesară mai ales în condiţiile în care cancerul de piele este una dintre cele mai comune forme ale acestei boli diagnosticate în întreaga lume. Conform Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, unul din trei cazuri de cancer este de piele, estimând că anual sunt diagnosticate între 2 şi 3 milioane de cazuri non-melanom la nivel mondial. În plus, este estimată o creştere a numărului de cazuri de melanom cu 18% la nivel mondial până în 2025.

Ca o măsură de atragere a atenţiei asupra acestei realităţi, brandul francez La Roche-Posay a lansat în România, în 2011, campania Zilele Protecţiei Solare, un program de educare, prevenţie şi conştientizare a riscului de expunere neprotejată la soare şi a apariţiei melanomului.

În cadrul acestei campanii a La Roche-Posay, medicii dermatologi au oferit consultaţii gratuite pentru verificarea aluniţelor. Doar în anul 2019, au fost implicaţi în mod voluntar 380 de medici dermatologi din 63 de oraşe, ce au verificat în mod gratuit aluniţele a peste 6.220 de pacienţi, descoperind peste 930 de leziuni suspecte şi 65 de cazuri de melanom.

În acelaşi scop, La Roche-Posay a creat anul acesta o platformă digitală de educare ce răspunde la aproape toate curiozităţile cu privire la expunerea la soare, de la ce tipuri de afecţiuni pot provoca razele UV, până la cum ne putem proteja în mod corespunzător pielea şi autoevalua pentru a descoperi posibile semne de malanom.

Platforma digitală lansată de La Roche-Posay aduce expertiza medicilor dermatologi în ceea ce priveşte expunerea responsabilă la soare mai aproape de consumatori. Astfel, medicii răspund tuturor întrebărilor, în format scris sau video, pe înţelesul tuturor.

„Cancerul de piele este unul dintre cele mai diagnosticate cancere din lume. Diagnosticat la timp, el poate fi tratat cu succes în majoritatea cazurilor. În această direcţie, spre exemplu, lucrăm de aproape zece ani împreună cu medicii dermatologi, pentru a oferi an de an consultaţii dermatologice gratuite pentru monitorizarea aluniţelor şi a situaţiilor suspecte”, spune Enida Sitescu, Brand Manager La Roche-Posay şi CeraVe, divizia de Cosmetică Activă a L’Oreal România.

Ea explică şi faptul că soarele produce două tipuri de radiaţii UV: UVA şi UVB. În timp ce razele UVB ne afectează pielea doar când suntem afară şi ne expunem direct la soare, razele UVA sunt prezente pe parcursul întregului an şi pot pătrunde prin nori şi ferestre. De aceea, este necesară folosirea protecţiei solare în fiecare zi, chiar şi când stăm în casă, oricât de neobişnuit ar părea. 

„Există câteva trenduri în general în skincare (îngrijirea pielii – trad.), pe care le observăm şi în categoria produselor pentru protecţie solară. Suntem din ce în ce mai informaţi şi din ce în ce mai conştienţi de importanţa folosirii unor produse sigure, cu formule riguros testate, cu ingrediente non-iritante, aşa cum sunt, de exemplu, produsele concepute astfel încât să nu usture ochii. Observăm, de asemenea, că există un interes tot mai mare în alegerea produselor nu doar după nivelul de SPF/FPS (factor de protecţie solară - n. red.), care conferă protecţie împotriva radiaţiilor UVB, dar şi în funcţie de PPD (persistent pigment darkening), adică indicele de măsurare a nivelului de protecţie împotriva radiaţiilor UVA”, adaugă Enida Sitescu.

La Roche-Posay deţine de o gamă dedicată protecţiei solară, iar aceasta poartă numele Anthelios şi cuprinde o multitudine de produse variate. La baza lor, indiferent de textură, de factorul de protecţie solară sau de format, stau formule sigure, riguros testate sub control dermatologic şi cu ingrediente active în concentraţii optime. În plus, produsele din gama Anthelios au texturi extrem de plăcute, ceea ce nu este des întâlnit în produsele pentru protecţie solară, deoarece filtrele de protecţie sunt o adevărată provocare pentru echipele de dezvoltare din laboratoare.

Azi, La Roche-Posay, brand ale cărui baze au fost puse în 1975 de către un farmacist, se regăseşte în peste 60 de ţări ale lumii. Brandul dezvoltă formule îmbogăţite cu apa termală La Roche-Posay, care este de asemenea utilizată în Centrul Termal din oraşul cu acelaşi nume din Franţa, primul centru de tratament dermatologic în Europa, datorită proprietăţilor sale antioxidante şi calmante. Produsele sunt dezvoltate folosind o cartă de formulare strictă, cu un minim număr de ingrediente în concentraţii optime. În plus, produsele La Roche-Posay sunt exigent testate clinic pentru eficacitate şi siguranţă, chiar şi pentru pielea sensibilă.