Style

După Afaceri. Cerul este limita. O discuţie cu Rucsandra Hurezeanu, de profesie medic, care a lansat brandul românesc de dermatocosmetice Ivatherm în urmă cu 15 ani, pe o piaţă dominată de nume internaţionale

08 apr 2021 259 afişări
Din aceeaşi categorie

Rucsandra Hurezeanu, de profesie medic, a lansat brandul românesc de dermatocosmetice Ivatherm în urmă cu 15 ani, pe o piaţă dominată de nume internaţionale. A început prin a studia proprietăţile apei termale de la Herculane, cea mai veche staţiune balneară din Europa. A mers apoi în Franţa, unde a contractat o echipă de cercetători care să studieze apa de la Herculane şi ulterior a început producţia. Astăzi cosmeticele româneşti Ivatherm sunt „made in Franceì şi sunt vândute nu doar pe piaţa locală, ci pe 15 pieţe importante din Europa, Orientul Mijlociu şi Asia. Iar planurile companiei nu se opresc aici, Ivatherm vrea să cucerească lumea!

„În 2005 veneam deja după mulţi ani de activitate în industria farmaceutică, atât eu, cât şi colegele mele. Ştiam marketing şi vânzări, dublam cifrele de la un an la altul şi ne-am gândit că, în acelaşi fel, vom reuşi şi în industria de dermocosmetice, destul de similară“, îşi aminteşte Rucsandra Hurezeanu.

Se bazau pe promovarea medicală a produselor Ivatherm la medicii dermatologi care deveneau clienţii companiei. Cum erau deja pe piaţă branduri cu apă termală, antreprenoarea a căutat un izvor în România care să aibă o mineralitate bogată în Ca, Mg, Mn, Zn şi proprietăţi antiinflamatoare, calmante şi antiiritante pentru piele. Spune acum, uitându-se în urmă, că a avut şansa să găsească această apă extraordinară la Herculane şi a creat Ivatherm în jurul apei termale care se află în compoziţia tuturor produselor ce poartă acest brand.

„Avem o istorie de 15 ani, am trecut proba timpului şi am crescut cifrele an de an. Cred că clienţii noştri sunt mândri şi bucuroşi să găsească produse cu apa termală Herculane care chiar funcţionează în tratarea problemelor lor dermatologice.“

Probabil poziţionarea şi viziunea estetică modernă i-a creat mărcii Ivatherm acea personalitate de brand născut din ştiinţă, dar natural, european, modern, pentru clasa medie. Ivatherm atrage consumatoare informate, educate, care ştiu ce şi de ce folosesc când e vorba de cosmetice.

„E o generaţie mai tânără de fete care nu mai vrea să folosească produsele mamelor lor şi sunt în căutare de branduri noi, dar eficiente, sigure, inovatoare.“

Rucsandra Hurezeanu îşi aminteşte că primii doi ani au fost mai grei pentru că brandul vindea în regim de consignaţie şi avea propria reţea de distribuţie, iar cifrele nu creşteau aşa de repede cum planificase echipa.

Înainte ca doctorii să încerce şi să prescrie regulat produsele, nu exista o încredere prea mare nici măcar din partea echipei.

„E nevoie de timp pentru a construi un brand. Am fost însă tot timpul încrezătoare, nu am schimbat nimic din strategia noastră iniţială de brand de farmacie, prescris de medici, cu produse eficiente şi sigure.“

Ivatherm are astăzi în portofoliu 60 de produse şi 6-7 lansări noi an de an.

Apa termală Herculane este cel mai vândut produs al companiei.

„Am făcut multe studii clinice care demonstrează proprietăţile ei calmante şi antiiritante pentru piele. Are o mineralitate bogată şi particulară şi este foarte apreciată şi folosită de către medicii dermatologi.“

Cel mai recent produs lansat de către Ivatherm este Aquafil Serum Hidratant pentru faţă. E un produs foarte bogat în activi, foarte hidratant, cu Aquaphyline, acid hialuronic, peptide şi are o textură fluidă, care se absoarbe foarte rapid în piele.

„Sunt produse inovatoare, eficiente şi sigure. Am fost primii care am formulat produse cu Bacuchiol pentru acnee, cu celule stem vegetale pentru anti-aging, cu Aquaphyline pentru hidratare sau prebiotice pentru piele foarte sensibilă.“

Pe măsură ce alte ţări capătă o pondere importantă în vânzări, compania adaptează formule specifice pentru preferinţele lor.

Povestea brandului Ivatherm a început să se scrie în România, vânzările realizându-se în primii ani doar pe piaţa locală. Apoi, treptat, marca românească a început să cucerească noi şi noi teritorii.

„Ne dorim să continuăm dezvoltarea internaţională, să fim prezenţi pe toate pieţele importante. Vom continua să creăm produse actuale, cu ingrediente şi texturi moderne.“

Compania îşi adaptează în permanenţă portofoliu şi strategia la ce se întâmplă în piaţă. De aceea, în 2020, an marcat de pandemia Covid-19, o serie de măsuri au fost adoptate rapid pentru ca brandul să fie adaptat la piaţă.

„Am creat foarte rapid produse dezinfectante încă din luna mai, am accelerat digitalizarea, am rescris

website-ul, am continuat să antrenăm echipele pe platforme digitale. Acestea ar fi câteva din proiectele anului trecut.“ Tocmai de aceea, Rucsandra Hurezeanu crede că cel mai bun moment pentru Ivatherm e astăzi şi va fi cel de mâine.

„Facem paşi înainte în fiecare zi. Suntem între primii jucători pe piaţa de farmacie în România şi avem o prezenţă internaţională în 15 ţări în Europa, Orientul Mijlociu şi Asia.“ Internaţionalizarea a fost un pas important pentru brandul românesc Ivatherm.

„Acum simţim că nu există limite pentru dezvoltare. Suntem mereu atenţi la piaţă, la nevoile clienţilor şi asta ne face mai buni în fiecare zi. Avem o echipă cosmopolită de tineri dinamici care călătoresc în toată lumea (mai puţin în ultimul an), instruiesc echipe, lansează brandul în toate ţările.“