Style

Cristina Roşca, După Afaceri Premium: În Europa în general, dar şi în România, în particular, deşi recesiunea planează ameninţător deasupra economiei, plăcerile proprii sunt ridicate la rang de artă. Clubul hedoniştilor are acum mai mulţi adepţi ca niciodată

03 iun 2022 310 afişări de Cristina Roşca
Din aceeaşi categorie

Wall Street Journal, biblia marilor executivi şi antreprenori din toată lumea, scria recent că americanii au revenit la viaţa de dinainte de pandemie ca şi când ultimii doi ani nu au lăsat niciun fel de urme. Ce înseamnă asta? Oamenii ies în oraş cu mic, cu mare, apetitul pentru socializare fiind la cote maxime. Rezervările pentru vacanţe curg şi ele, călătorii de ocazie sau de meserie vrând să recupereze timpul pierdut. Nu în ultimul rând, în magazine e trafic mai ceva ca pe şosele la ore de vârf, pentru că toate aceste evenimente cer o reînnoire a garderobei şi nu numai. Inflaţia, războiul din Europa, precum şi alte crize geopolitice din diferite colţuri de lume nu par să slăbească interesul americanilor pentru plăceri imediate.

În ceea ce priveşte Europa, deşi analiştii avertizează că recesiunea planează ameninţător deasupra Bătrânului Continent şi că o criză - de această dată economică, nu sanitară ca în ultimii doi ani - ar putea provoca depresie în rândul consumatorilor, realitatea din piaţă, de pe stradă, arată altceva. Tabloul pare surprinzător de similar cu cel pictat de WSJ şi care ilustrează societatea americană. Şi în Europa în general, şi în România, în particular, domneşte o stare de euforie, plăcerile proprii fiind ridicate la rang de artă. Clubul hedoniştilor are acum mai mulţi adepţi ca niciodată.

Pornind de la acest cadru, care pus în cuvinte aminteşte cumva de atmosfera anilor ’20, perioadă cunoscută nu degeaba ca „The Roaring Twenties“, în acest număr din După Afaceri Premium am conturat o serie de poveşti care să inspire şi să hrănească acest entuziasm.

Nu puteam, la început de sezon estival, să nu vorbim de vacanţe, aşa că venim şi cu sugestiile de destinaţii, dar şi cu propuneri pentru piesele-cheie ce nu trebuie să lipsească din bagaj. Pentru asta, am descusut designerii unor branduri româneşti şi străine cu privire la ce se poartă în materie de costume de baie. Mai apoi, am vorbit cu o serie de antreprenori locali cu privire la proiectele pe care ei le-au pus pe harta turismului local. Şi cum cu toţii ne dorim să ajungem în vacanţă într-o formă de invidiat, am descoperit bucătăria hawaiiană, care pune accent pe sănătate, fără a face mâncarea să fie plictisitoare. Ba din contră, e mai colorată ca un curcubeu şi gata oricând să fie imortalizată pentru a fi distribuită pe reţelele sociale.

Dar, oricât am ţine la siluetă, viaţa trebuie savurată, aşa că din meniul După Afaceri Premium din iunie nu lipseşte ciocolata artizanală românească, pe care o vom asorta cu o cafea bună, de specialitate.

Nu i-am uitat nici pe cei care nu au cum să evadeze din oraş. Bucureştiul este un organism viu, aşa că mereu se întâmplă ceva undeva, fie o seară de film, fie un vernisaj sau o seară de dans.

Şi după toată această efervescenţă de evenimente, cu toţii revenim acasă, unde am descoperit că trebuie să avem confort fizic, dar şi psihic. Ceva bun tot am învăţat din pandemie şi anume că acasă e mai mult decât un simplu loc unde te găseşti la finalul unei zile pline. Şi pentru acest univers intim, propriu, am pregătit câteva idei, de la cum să ne organizăm un birou în grădină la cum să aducem grădina în casă.

Poveştile sunt, cred eu, multe şi savuroase. Timp să găsiţi să le citiţi pentru că vara se anunţă plină!

Lectură plăcută!