Style

Cum a ajuns un român să fondeze la New York un business în industria cosmeticelor care a ajuns mai cunoscut pe tărâm american decât în România?

08 iun 2021 219 afişări de Alina-Elena Vasiliu
Din aceeaşi categorie

Era anul 1967 când Mario Bădescu, în apartamentul lui cu două camere din Manhattan, se gândea cum să dea naştere unui brand de produse cosmetice care să reflecte cât mai bine cu putinţă cunoştinţele de îngrijire a pielii pe care le acumulase atât în România, cât şi la New York. Plecase din România cu doisprezece ani în urmă, la îndemnul Anei Aslan, şi experimentase tot felul de reţete proprii, până când a ales să le dea tuturor un nume. În cele din urmă, i-a ieşit. Şi aşa a ajuns brandul care-i poartă numele - Mario Bădescu - mai cunoscut pe tărâmul american decât pe cel românesc.

„Clienţii lui Bădescu ajungeau la el, la început, doar pe bază de recomandare, dar pe măsură ce veştile referitoare la ce face s-au răspândit, cabinetul de acasă al lui Mario Bădescu s-a extins rapid“, povesteşte astăzi Joseph Cabasso, vicepreşedintele executiv al brandului, al cărui fondator s-a stins din viaţă. De altfel, familia Cabasso este cea care gestionează astăzi businessul.

De la un apartament cu două camere, românul a ajuns la un adevărat cabinet cu 36 de încăperi şi o echipă de esteticieni de top. Brandul căruia i-a împrumutat numele - Mario Bădescu Skin Care - a ajuns să atragă mii de clienţi în fiecare an. Iar gama de produse a crescut şi ea, dezvoltându-se de la formulele pentru ten la articole exfoliante pentru corp, produse pentru împachetări corporale, formule pentru manichiură, pedichiură sau masaj.

La bază, Mario Bădescu era chimist şi estetician şi a fost dintotdeauna fascinat de armonia dintre îngrijirea pielii şi frumuseţea ei. A fost de la început un nume de încredere în peisajul newyorkez, iar printre cei cărora le-a câştigat încrederea s-au numărat şi nume din lumea divertismentului american. Printre ele - Cher, Jeniffer Aniston, Kate Moss, Eva Longoria, Natalie Portman, Sharon Stone şi Sarah Jessica Parker.

„Din 1967 şi până astăzi, Mario Bădescu a câştigat recunoaştere peste tot în lume pentru abordarea lui atemporală pentru îngrijirea pielii într-un mod simplu şi eficient“, povesteşte Joseph Cabasso.

Românul a început proiectând o linie de produse realizate manual, care să se potrivească tipurilor diferite de piele şi nevoilor specifice ale fiecărui client.

Un bestseller în portofoliul brandului este şi astăzi loţiunea pentru uscarea coşurilor (Drying lotion), un tratament care acţionează la faţa locului, gândit pentru a ajuta la extragerea impurităţilor din piele şi pentru a „lucra“ în timpul nopţii. Această loţiune a fost „preparată“ de Mario Bădescu însuşi în anii ’60, iar formula de astăzi este identică celei de acum peste şase decenii.

Spray-ul facial cu aloe, plante şi apă de trandafiri este şi el una dintre „vedetele“ sub marca Mario Bădescu Skin Care, fiind un instrument potrivit pentru revigorarea pielii deshidratate. Acestea sunt însă doar două dintre vârfurile de gamă, întregul portofoliu numărând peste 150 de produse. De toate pentru toţi.

Totul prinde formă în fabrica pe care Mario Bădescu a stabilit-o în Edison, New Jersey, din Statele Unite ale Americii. Peste 250 de angajaţi lucrează zi de zi pentru Mario Bădescu Skin Care, atât în unitatea de producţie din New Jersey, cât şi în salonul cosmetic din New York şi peste tot în SUA. Deşi nu foarte cunoscut, brandul a ajuns între timp şi pe piaţa românească.

„Principalii retaileri cu care colaborăm în România sunt Douglas şi Sephora. Suntem însă prezenţi în majoritatea ţărilor din lume, iar comenzile plasate pe site-ul nostru ajung pe tot globul.“

Învăţămintele lui Mario Bădescu sunt cuprinse şi în două cărţi pe care le-a scris - „The Mario Bădescu way to a beautiful skin“ („Calea lui Mario Bădescu spre o piele frumoasă“) şi „Mario Bădescu’s skin care program for men“ („Progra­mul lui Mario Bădescu pentru îngrijirea pielii bărbaţilor“).

Familia Cabasso duce astăzi mai departe povestea lui Mario Bădescu, introducând în formulele lăsate moştenire ingrediente care să le perfecţioneze - indiferent că sunt produse botanice, extracte din fructe proaspete sau alte „poţiuni“-minune. Joseph Cabasso şi familia lui au preluat conducerea companiei fondate de chimistul român încă din 1985, după ce Joseph trecuse prin toate etapele. Iniţial, a ajutat la realizarea şi la livrarea produselor, pentru ca acum să supravegheze tot ceea ce înseamnă vânzări interne şi internaţionale sau comunicare.

A purtat mai multe „pălării“, spune el, dar reuşeşte în continuare să le facă pe toate. De pildă, a contribuit la creşterea vizibilităţii brandului în reţeaua Ulta, unul dintre cei mai mari retaileri de produse de frumuseţe din Statele Unite ale Americii.

Sephora, Macy’s şi Amazon sunt alte locuri în care prezenţa Mario Bădescu Skin Care a crescut în ultimii ani, ducând produsele în casele a nenumăraţi clienţi. Născut şi crescut în New York, Joseph Cabasso conduce, de asemenea, un liceu din oraşul său natal, fiind astfel implicat şi în aspecte de natură socială. Care îi sunt însă planurile pentru brandul creionat de românul Mario Bădescu?

„Vrem să rămânem cât mai fideli patrimoniului mărcii. Modernizăm formulele originale ale fondatorului în funcţie de necesităţi, însă păstrăm moştenirea de fiecare dată când lansăm noi produse“, spune Joseph Cabasso.

Extractele din plante şi din fructe şi ingredientele naturale până la ultima moleculă sunt, de fapt, moştenirea, cea care a format publicul lui Mario Bădescu, spun astăzi cei care îi duc povestea mai departe. Un vis românesc pe tărâmul american, cel al tuturor posibilităţilor.