Style

Cum ajungi angajatul uneia dintre cele mai "scandaloase" echipe de design din lumea ceasurilor: Candidaţii trebuie să fie curioşi

07 nov 2016 1856 afişări de Roxana Petrescu
Din aceeaşi categorie

Cauciuc cu aur masiv? Un cap de schelet realizat din cea mai fină broderie? Elemente militare pe ceasuri de pace? Rezervă de putere de 50 de zile sau cadrane sculptate cu imprimante 3D din inimă de safir? Cine spune că elveţienii sunt plictisitori nu stă în compania potrivită. Deschideţi bine ochii sau mai bine spus hublourile şi faceţi cunoştinţă cu cel mai „scandalos“ brand de ceasuri Swiss made. Vinovata de revoluţie? Echipa de design de la Hublot.

Hublot, parte a conglomeratului din industria luxului LVMH, este un brand relativ tânăr, fiind lansat în 1980, dar ce-i lipseşte în ani compensează prin „nebunie“. Hublot îţi place sau nu, dar indiferent nu te lasă, fiind unul dintre puţinele ceasuri care pot fi recunoscute dintr-o mie chiar dacă nu ar avea brandul pe el. De ce? Forma. Nu este greu de ghicit că numele Hublot înseamnă hublou, aceasta fiind singura trăsătură căreia designerii brandului elveţian i-au rămas fideli. În rest, totul este permis. Ca în dragoste sau ca în război.

„Echipa de design este în acest moment formată din doi oameni, vârsta medie fiind de 40 de ani“, spune, pentru După Afaceri Premium, Raphaël Nussbaumer, product and purchasing director în cadrul Hublot. Numele responsabililor pentru imaginea disruptivă a Hublot nu este dezvăltuit, dar ni se mai dau câteva indicii.

„Este greu de spus care sunt factorii de care ai nevoie pentru a intra în această echipă pentru că ţine şi de background-ul tău profesional, dar şi de personalitate. Ceea ce putem spune însă este că trebuie să fii foarte creativ, să ai o gândite out of the box (ieşită din tipare - n.red.), dar în acelaşi timp să înţelegi filosofia şi ADN-ul Hublot. Liniile de design sunt importante iar alegerea produselor care intră în faza de dezvoltare vine direct de la CEO-ul nostru, de la Ricardo Guadalupe, aşa că vorbim cu adevărat de o muncă în echipă. Echipa noastră de design are aceiaşi membri din 2010“, completează reprezentantul Hublot.

Şi îţi mai trebuie ceva pentru a intra în echipa de design a Hublot.

„Trebuie să aibă un backgroud tehnic foarte bun în ceea ce priveşte realizarea ceasurilor. Trebuie să reacţioneze rapid, să fie pregătiţi pentru noi provocări şi trebuie să fie curioşi în legătură cu ceea ce se întâmplă în industria noastră, dar şi în alte domenii. Hublot înseamnă Arta Fuziunii (The Art of Fusion - n.red.).“

De-a lungul anilor, Hublot a avut viclenia de a crea mult „zgomot“ într-o lume de mecanisme perfecte şi cuminţi.

A fost primul brand care a adus în acelaşi timp la încheietura mâinii cauciucul şi aurul masiv.

Mai departe şi-a creat propriile aliaje, astfel că Hublot este inventatorul metalului Magic Gold, un tip de aur care nu se zgârie. Şi mai departe, a ales combinaţii sur­prinzătoare, broderii diafane, dar care la o privire mai atentă relevă capete de scheleţi, „imprimeuri“ care amintesc de uniformele de camuflaj folosite în războaie, numai că de data aceasta ele au fost transformate în accesorii pentru eroii urbani. Dintre toate experimentele Hublot, două sunt mai nebuneşti decât oricare.

„Cu siguranţă MP-05 LaFerrari. Este o piesă uluitoare“, răspunde dintr-o suflare Raphaël Nussbaumer întrebat care este cea mai „scandaloasă“ piesă creată vreodată de Hublot.

LaFerrari reprezintă cel mai ambiţios proiect realizat de constructorul italian Ferrari, iar când un brand de talia Ferrari spune că acesta este cel mai uluitor proiect creat vreodată, rezultatul are stofă de legendă. Doar 499 de LaFerrari au fost create, iar pentru acest proiect unic italienii s-au asociat cu un partener pe măsură, Hublot.

„Ceasul MP-05 La Ferrari reprezintă colaborarea uimitoare pe care am avut-o cu Ferrari. Modelul a fost realizat din punct de vedere tehnic şi de design în paralel cu maşina, alături de echipele de la Ferrari. Aşa cum se poate vedea, mecanismul seamănă cu motorul maşinii, iar geamul de safir aminteşte de deschiderea din spatele maşinilor Ferrari. MP-05 LaFerrari este un ceas-tribut pentru maşina cu acelaşi nume şi oglindeşte arhitectura unică şi ultra-complexă a maşinii.“

Liniile de design au fost şi ele rezultatul colaborării dintre Hublot şi Ferrari, însuşi Flavio Manzoni, senior vicepreşedinte al Ferrari în materie de design, fiind implicat în acest proiect. „Mecanismul a fost în întregime proiectat, dezvoltat şi produs de inginerii şi ceasornicarii de la Hublot. Arhitectura sa este inspirată din motorul V12 LaFerrari şi este complet vizibil prin carcasa transparentă a ceasului.“

Dar nu este vorba numai despre imagine, nu, ci şi despre performanţe. Dacă LaFerrari are sute de armăsari sub capotă, la fel are şi ceasul imaginat de Hublot, piesa având o rezervă de putere de 50 de zile, record mondial în orologeria de înaltă clasă. Mai mult, MP-05 LaFerrari este ceasul care are cele mai multe componente, 637 în total, pe care Hublot şi-a pus vreodată semnătura.

Aceasta nu este însă singura piesă care frizează imposibilul. În 2016 Hublot a lansat Big Bang Unico Sapphire All Black, un model dezvăluit la zece ani de la crearea conceptului All Black şi care se aliniază must-have-ului din industrie, şi anume vizibilitatea mecanismului. Doar aici ceasul respectă regulile. În rest, şi le face pe ale sale. 

„Am lucrat un an şi jumătate pentru acest model. Cele mai dificile etape au fost cele tehnice şi au fost legate de constrângerile pe care le impune lucrul cu un material ca safirul. Carcasa de safir a fost un element foarte complex de produs. Sculptarea carcasei ultracomplexă din safir s-a făcut prin utilizarea unei imprimante 3D. Să găseşti soluţii pentru a crea 500 de astfel de piese a fost o altă provocare. Pentru această piesă au fost implicaţi 5 ingineri pe partea de concept şi project management“, explică Raphaël Nussbaumer. Practic, fiecare ceas a fost realizat dintr-un bloc de cristal şi, da, fiecare dintre cele 500 de ceasuri realizate a fost vândut.

Este de ajuns? Nu.

„Rămâneţi pe recepţie!“, recomandă Raphaël Nussbaumer. Motoarele Hublot abia s-au încălzit.

Hublot este disponibil în reţeaua magazinelor Cellini.