Style

Cum şi-a creat Diana Şucu propriul parfum în singurul laborator de esenţe personalizate din România. Galerie Foto

27 oct 2014 3645 afişări de Roxana Pricop
Din aceeaşi categorie
Mobilă de lux în stil eclectic american şi parfumuri exclusiviste create „sur mesure“, încântări tactile şi plăceri olfactive, Diana Şucu şi Cristina Balan. Crearea unui parfum personalizat a fost marea provocare ce a adus împreună cele două caractere, pe cât de diferite, pe atât de legate de pasiunea comună pentru frumos şi arta meşteşugului.

De cele mai multe ori în spatele unui parfum celebru stă povestea unei întâlniri marcante, de la această provocare a pornit După Afaceri Premium când le-a adus împreună pe Diana Şucu, proprietara magazinului de mobilă de lux Ethan Allen, şi pe Cristina Balan, managing director al parfumeriilor Hip-Nose şi Elysée, în laboratorul de creaţie al unui parfum personalizat. Călcând pe urmele maestrului parfumier Guerlain care a început prin a crea parfumuri personalizate pentru nume celebre precum Honoré de Balzac, sau ale modernului Francis Kurkdjian, printre cele mai bine cotate „nasuri“ ale mo­mentului, care a semnat „eau“ de Richard Gere sau de Elton John, ne întoarcem la parfumeria tradiţională. Locul întâlnirii: Calea Dorobanţilor nr. 157 din Bu­cureşti, unde este situat cochetul laborator de alchimie olfactivă al parfumeriei Hip-Nose, singurul din România unde sunt create parfumuri personalizate sau bespoke. „Nasul“ a fost Cristina Balan, un connaisseur al parfumeriei, absolventă de cursuri a reputatei şcoli de parfumerie de la Grasse, iar muza a fost Diana Şucu, femeie de afaceri şi pasionată purtătoare de parfum.

Estetica frumosului şi arta luxului au fost cele două ingrediente care au condimentat întâlnirea dintre cele două personalităţi, care de altfel se cunoaşteau încă dinainte de întâlnirea- creatoare, graţie pasiunii comune pentru „diamantele“ olfactive.

„Parfumul este pentru mine mai mult decât un accesoriu olfactiv, este un pretext de a rememora momente din trecut, locuri şi ima­gini care m-au marcat“, spune Diana Şucu.

Parfumul trebuie să fie pe măsura personalităţii sale.

„Nu îmi place să epatez, însă mă consider o personalitate puternică şi îmi place ca parfumul să exprime acelaşi lucru. Tămâia, scorţişoara, oud-ul, răşina, ambra sunt aromele în care mă regăsesc. Recunosc că uneori îmi place să folosesc parfumuri de barbaţi“, mărturiseşte ea.

„Cunosc profilul olfactiv al Dianei Şucu. Este clientă a parfumeriilor Elysée, din achiziţiile pe care le-a făcut am reuşit să îi conturez profilul olfactiv - un profil complex cu apetenţă pentru partea oriental-lemnoasă a piramidei olfactive. Pentru piaţa din România, Diana Şucu este un client atipic, nonconformist, îi place să experimenteze şi are curaj să încerce parfumuri pe care puţine persoane ar îndrăzni să le poarte. Sunt parfumuri- statement, puternice şi în acelaşi timp feminine, cu arome de inspiraţie orientală, parfumuri care reflectă o personalitate puternică cu mult appeal“, spune Cristina Balan, cea care va conduce întregul proces de concepere a parfumului.

Şedinţa de creaţie a debutat cu o „promenadă“ de 30 de minute prin istoricul olfactiv al Dianei Şucu: i-au fost adresate întrebări despre care sunt anotimpul, culoarea, vinul preferate, dacă îi place sau nu mâncarea condimentată, care este destinaţia de vacanţă preferată. Răspunsurile la aceste întrebări sunt indicii pe care mai târziu Cristina Balan le-a folosit pentru personalizarea aromei.

Întrebările au mers însă şi mai în profunzime, semn că parfumierul are puteri să transforme amintirile în arome.

 „Imaginea pe care aş vrea să o retrăiesc prin parfumul bespoke este cea a unei zile însorite şi relaxante de vacanţă petrecută la plajă în insulele Maldive“, spune Diana Şucu.

„În crearea parfumului personalizat, fiecare miligram de esenţă contează, o picătură în plus sau în minus poate schimba compoziţia finală, rezultând un parfum diferit. Este un proces complicat şi fragil“, spune Cristina Balan în timp ce deschide un dulăpior în care sunt păstrate esenţele de parfum.

Sticle de dimensiuni mici cu etichete, asemeni celor folosite în trecut de farmacişti, sunt aliniate pe raft, iar pe măsură ce „alchimistul“ le deschide, în laborator se desfac rând pe rând la fel ca nişte „genii“ arome dulci şi senzuale, piperate şi intrigante.

A urmat apoi testarea mai multor esenţe Memoire Liquide, ingrediente din rândul cărora urma să fie alese notele de bază ale parfumului, cele care persistă cel mai mult, aproape 24 de ore, notele de mijloc sau „inima parfumului“ şi notele de vârf - extrem de volatile şi care exprimă primele impresii olfactive ale unui parfum.  Esenţe de răşini, opal negru, ambre fumee, floare de cafea, leather, arome de lemn exotic, soixante-six au fost încercate. Diana Şucu le-a ales pe cele care i-au plăcut, fiind ghidată pas cu pas de Cristina Balan în descoperirea eului olfactiv.

Din esenţele testate, şapte au fost finaliste, iar Cristina Balan a început crearea parfumului personalizat.

Prima versiune a parfumului a fost şi cea aleasă în final, fiind compusă din esenţe de răşini exotice, îndeosebi santal, benzoin şi styrax, ambră, migdală, pudră de cafea şi floare de orez, nota centrală fiind cea de frankinsence - acea răşină rară a unui copac numit „Botswalia sacra“ ce creşte în zona Peninsulei Arabice, care emană un miros de neegalat: profund şi misterios, pudrat dar foarte incitant. Parfumul a fost supus mai multor încercări, au fost analizate schimbările prin care a trecut după pulverizarea pe piele, cum trăieşte şi cum se transformă aroma, pentru ca versiunea finală să fie cât mai aproape de personalitatea Dianei Şucu.

A fost propusă şi o a doua variantă, o reintrepretare mai proaspătă prin reducerea esenţelor de migdală. Însă prima versiune a fost cea câştigătoare. Reţeta parfumului este secretă şi certificată, apoi arhivată de Hip-Nose pentru a putea fi „repusă“ în scenă la cererea proprietarului.

După două ore de la deschiderea şedinţei a venit momentul alegerii unui nume pentru proaspăta creaţie olfactivă.

 „Numele parfumului bespoke este Diana Şucu. Mi-ar plăcea la un moment dat să folosesc iniţialele SDV pentru a denumi un parfum bespoke. Sunt iniţialele numelui soţului meu şi ale mele (Dan Viorel Şucu şi Diana Valentina Şucu ).... Iubesc această coincidenţă sau..... cred că nimic pe lume nu este întâmplător“.

Parfumul „Diana Şucu“ în­capsu­lat într-o elegantă sticluţă neagră nu va sta însă singur pe raftul de cosmetice al proprietarei, o pasionată de bijuteriile olfactive. Parfumul Romance, de la Ralph Laurent, este parfumul pe care Diana Şucu îl poartă de aproape 20 de ani „pentru că mă readuce în momentele din tinereţe“.

Urmează parfumurile Amou­age, mai exact Jubilation - pe primul loc, Ubar, apoi Epic şi Dia, pe care le cumpară din parfumeriile Elysée. Un alt preferat este parfumul 1888 de la Xerjoff. „Nu cred că ne putem regăsi într-un singur parfum. Am fi prea simpli. Parfumul trebuie să ne exprime starea de spirit, momentul zilei şi contextul în care este purtat. Iau în considerare toate aceste lucruri atunci când decid ce parfum voi purta. Parfumul este la fel de important ca rujul de buze pentru femei sau butonii de la cămaşă pentru bărbaţi, deşi nu este un accesoriu vizibil. Atunci când este bine ales, duce spre perfecţiune întreaga ţinută“, spune Diana Şucu.

Şi pentru că nu au în comun doar pasiunea pentru parfumuri, atât Diana Şucu, cât şi Cristina Balan, fiind proprietare de companii din industria luxului, experienţa le-a trezit şi simţurile de business.

Cele două au agreat la finalul întâlnirii să discute despre un posibil parteneriat în viitor.

Până la urmă un business de succes poartă amprenta unui parfum de succes.