Style

Un executiv cu experienţă în industria FMCG a făcut un prim pariu antreprenorial într-un domeniu cu totul diferit. Ea a investit 30.000 de euro într-un magazin online de lenjerie şi wellness intim pentru femei. Cu ce vine nou?

26 feb 2022 497 afişări de Cristina Roşca
Din aceeaşi categorie

În limba japoneză, minato (港区, Minato-ku) înseamnă port. Acesta este totodată numele uneia dintre cele 23 de regiuni din Tokio, mai exact cea mai sofisticată dintre toate, un cartier de lux ce găzduieşte numeroase ambasade şi magazine high-end de modă. Această combinaţie de factori şi semnificaţii a inspirat-o pe Catrinel Bora să îşi intituleze primul său proiect antreprenorial – un magazin online de lenjerie, loungewear şi wellness intim pentru femei – Meenato.

„Plină de temple, parcuri, locuri cosmopolite şi muzee, Minato este cea mai scumpă regiune din Tokio. Ea atrage atenţia multor japonezi şi străini care aspiră să tră­iască la un moment dat acolo“, povesteşte Catrinel Bora.

Ea adaugă că îşi doreşte ca proiectul său, ca într-un port (minato în japoneză), să reunească diferite branduri internaţionale care provin din culturi diferite, au stiluri diferite şi combină armonios estetica cu sustenabilitatea şi calitatea. 

„Meenato s-a conturat dintr-o pasiune personală pentru fashion. Având un background solid de marketing în zona de beauty şi în cea de băuturi, în 2020 am decis că este momentul să dezvolt şi un proiect personal şi să abordez o subcategorie a pieţei de fashion, care nu este foarte exploatată în România.“

Astfel, cu o investiţie de aproximativ 30.000 de euro, a lansat un magazin online de lenjerie, loungewear şi wellness intim pentru femei. Cea mai mare parte a investiţiei a fost canalizată către identitatea de brand şi stocuri.

„Chiar dacă decizia a fost emoţională, bazată mai mult pe instinct, gândirea foarte structurată m-a ajutat să planific atent fiecare pas următor în business.“

Se caracterizează ca o fire ambiţioasă şi spune că şi-a dorit să îşi demonstreze că poate să creeze ceva de la zero, din pură pasiune, bazându-se 100% pe propriile forţe.

„Mi-am urmat propria viziune şi am dezvoltat totul cu îndrăz­neală şi în ritmul meu, fără a fi constrânsă de nevoia unor rezultate imediate.“

Catrinel lucrează de peste zece ani în marketing, în prezent fiind international brand manager pentru Asia-Pacific, Marea Britanie şi Grecia în cadrul Aqua Carpatica, unul dintre cele mai puternice branduri locale de apă minerală, ce are prezenţă şi peste hotare.

„Mi-am dorit întotdeauna să dezvolt şi un business personal, în care să am libertatea să îmi folosesc expertiza. Meenato este fondat în totalitate de mine şi dezvoltat alături de o echipă foarte mică.“ Iar domeniul este o pasiune personală.

Lenjeria intimă, alături de toate accesoriile cu care vine la pachet, unele aproape la limita legalităţii, este poate obiectul vestimentar care a avut cea mai spectaculoasă tranziţie din istorie, transformându-se dintr-o necesitate în accelerator de încredere. În ultimul an şi jumătate, perioadă marcată de mult mai mult timp petrecut la interior, aceste piese vestimentare au căpătat noi valenţe. Iar alături de loungewear, au devenit vedetele modei.

„În ciuda situaţiei triste în care întregul glob se află, pandemia a avut un impact pozitiv la nivel de achiziţie şi în ceea ce priveşte valoarea coşului mediu. Două lecţii importante pentru mine au fost legate de importanţa flexibilităţii în business şi implicit a vitezei de reacţie într-un context ca acesta.“

Meenato, spune fondatoarea, are o traiectorie pozitivă. Ea adaugă că se bucură că decizia de a merge împotriva curentului vizavi de numărul de referinţe listate şi că politica promoţională agresivă s-a dovedit a fi una înţeleaptă.

„Nu suntem adepţii conceptului de fast fashion sau Black Friday (permanent – n. red.), ci dimpotrivă, ne alăturăm mişcărilor internaţionale care promovează sustenabilitatea precum «Make Friday GREEN again».“ Încă de la început brandul a optat pentru ambalajul din carton 100% reciclat şi a comunicat acest lucru şi către clienţi tocmai pentru a conştientiza că fiecare dintre ei are un rol activ în ceea ce priveşte salvarea planetei. 

„Începând cu luna octombrie a acestui an, Meenato a devenit membru al organizaţiei inter­na­ţionale 1% for the Planet, redirecţionând 1% din cifra de afaceri către organiza­ţiile pe care dorim să le susţinem low profile.“

Tot la capitolul responsabilitate, antreprenoarea spune că vrea să educe consumatorul într-o direcţie sănătoasă, fără să marşeze pe promoţii agresive şi pe achiziţii de impuls.

„Meenato este într-o continuă dezvoltare. Dar, pentru a păstra experienţa de shopping practică şi relaxantă, avem un portofoliu limitat la 15 branduri şi puţin peste 300 de produse.“

Cel mai bine vândute sunt piesele cu modele îndrăzneţe, ceea ce confirmă potenţialul de creştere a proiectului şi direcţia de mers pe nişa pe care acesta activează.

„Am observat de-a lungul timpului că această subcategorie a modei nu este foarte bine reprezentată în piaţa locală - produsele sunt fie de slabă calitate, fie au preţuri foarte ridicate.“ Mai mult, adaugă ea, a constatat că nu există o destinaţie de shopping pentru lenjerie de tip multibrand, pentru femei, cu poziţionare de preţ mediu-high, unde să găseşti branduri de nişă şi design remarcabil. Acesta este şi ghidul pe care îl foloseşte în selecţia de bran­duri pentru portofoliul Meenato.

„Încercăm ca brandurile din portofoliul nostru să aibă câte un diferenţiator notabil - fie că vorbim de utilizarea de materiale reciclate, de modele îndrăzneţe, de susţinerea diferitelor comunităţi în procesul de producţie şi aşa mai departe.“

Întregul portofoliu este importat atât din Europa, cât şi din afara ei. Catrinel Bora spune că nu ia în calcul dezvoltarea unui brand propriu de lenjerie (în ciuda nenumăratelor sugestii) întrucât consideră că fiecare trebuie să fie specializat pe aria lui pentru a genera performanţă.

„Jobul meu din marketing a presupus înainte de pandemie şi numeroase călătorii de business în regiunea Asia-Pacific.“ Expunerea către ţări precum Australia, Japonia şi China şi contactul cu pieţele de acolo i-au întărit convingerea că aceasta e o nişă pe care o poate dezvolta sustenabil, de aici şi criteriile în alegerea brandurilor. În categoria celor mai dificile momente în business până acum, ea aminteşte de comunicarea cu unele branduri mici, care au produse extraordinare, dar cărora le lipseşte o oarecare structură la nivel de disponibilitate stoc conform acordului şi livrare la timp. „Dar înţelegem situaţia şi încercăm să găsim soluţii on-the-go. Faptul că mai multe branduri de nişă de lenjerie şi-au exprimat interesul de a face parte din portofoliul nostru stă cu siguranţă sub emblema momentelor bune şi e o dovadă că suntem pe drumul cel bun.“

Meenato este exclusiv un proiect online şi momentan nu există planuri să se extindă în offline. În ceea ce priveşte planurile de viitor, începând cu anul 2022 compania va începe livrările la nivel internaţional. Iar următorul pas va fi ca în portofoliu să fie adăugate şi câteva branduri româneşti de lenjerie, cele care rezonează cu valorile Meenato.

„Astfel, vom încerca să promovăm şi peste hotare calitatea produselor româneşti de lenjerie, aşa cum facem în momentul de faţă cu cele de afară.“

De ce nu se gândeşte însă Catrinel Bora să dezvolte proiectul dincolo de mediul virtual? Pentru că, spune ea, îşi doreşte ca produsele achiziţionate să fie probate şi admirate în intimitatea propriei case. „Ţinând cont că avem o rată de retur extrem de mică (2%), suntem de părere că modul în care funcţionăm acum este corespunzător.“

Shh Milano, Undress Code, Icone Lingerie şi Atelier Amour sunt câteva dintre mărcile prezente pe platforma locală. „Unele branduri sunt comercializate şi pe marile platforme internaţionale high-end de fashion e-retail. Altele au beneficiat de promovare din partea influencerilor internaţionali sau a vedetelor de la Hollywood.“ E vorba de un mix de produse atrăgătoare şi uneori chiar controversate. „Începând cu luna octombrie a acestui an am dezvoltat şi categoria de wellness intim pentru femei – o categorie nouă care abia acum se conturează în România. Libertatea intimă nu trebuie să fie un subiect tabu, ci dimpotrivă.“

Există puţine piese vestimentare care să fi dat naştere unor pasiuni mistuitoare, de genul celor pe care le găseşti doar în romanele de dragoste, în filme sau în dressingul femeilor. Lenjeria intimă, ceva atât de mic, de delicat şi care se poartă de regulă pe dedesubt, este unul dintre ele. Şi nu pare că lucrurile se vor schimba prea curând.