Style

New(S) in the city: Localuri, cafenele, strategii de business, huburi de antreprenoriat – toate „condimentează“ peisajul lansărilor premium din ultimele luni ale lui 2021 şi primele luni ale lui 2022

23 mar 2022 149 afişări de Alina-Elena Vasiliu
Din aceeaşi categorie

Localuri, cafenele, strategii de business, huburi de antreprenoriat – toate „condimentează“ peisajul lansărilor premium din ultimele luni ale lui 2021 şi primele luni ale lui 2022. Într-un traseu lent de revenire la aproape ce era înainte de pandemie, iniţiativele – locale, dar şi internaţionale – dau culoare lumii de business. Poate vreţi să aruncaţi o privire!

 

La an nou, design tot nou

Cafeneaua M60, de pe strada Mendeleev din Bucureşti, şi-a redeschis porţile la sfârşitul lunii ianuarie, după o perioadă de închidere, în care a făcut o schimbare de design.

Localul vine cu un concept nou de meniu, reunind la nivel local o serie de concepte din domeniul ospitalităţii.

Cafeneaua M60 face parte din grupul Kané, fondat de Răzvan Crişan, David Maguet şi Ciprian Morar şi care cuprinde Kané – New Romanian Cuisine, Cafeneaua M60, Mamizza – NeoNeapolitan Pizza, Mercato Comunale – Outdoor Food & Drinks Market, Project Copenhagen Coffee & Gastrobar.

 

Contra Curentului

O altă noutate – în mediul online de această dată – vine din strategia brandului de cosmetice Lush, care a anunţat că renunţă la prezenţa în Social Media, ca reacţie la timpul prea mare petrecut de populaţia lumii în spaţiu virtual.

Astfel, Lush şi-a închis conturile de Facebook, Instagram, TikTok şi Snapchat în toate cele 48 de ţări în care activează, printre care şi România. Brandul a rămas încă disponibil, cel puţin deocamdată, pe Twitter şi YouTube.

„Ca inventator al bombelor de baie, depun eforturi în crearea de produse care să-i ajute pe oameni să se relaxeze şi să acorde atenţie bunăstării lor.

Platformele Social Media au devenit antiteza acestui obiectiv, cu algoritmi gândiţi să-i ţină pe oameni conectaţi, departe de relaxare“, a spus Jack Constantine, chief digital officer şi „inventator“ de produse Lush.

 

Polul parfumeriei

Zona Dorobanţi a Bucureştiului se conturează ca un pol al parfumeriei locale, după ce Elysée Concept şi-a relocat magazinul de pe Calea Victoriei chiar pe Calea Dorobanţi.

La finalul anului 2021, şi buticul Madison – luxury perfumery s-a mutat în casă nouă, anterior fiind prezent însă în aceeaşi zonă. Spaţiul în care a existat Madison înainte de decembrie 2021 a fost preluat de importatorul ciocolatei Leonidas, care deschide acolo cel mai mare magazin al său de pe piaţa locală.

Tot în Dorobanţi este şi magazinul Beautik Haute Parfumerie, mai exact în centrul comercial Mario Plaza.

 

Molcom, printre branduri autohtone

Molcom, „un concept store de produse locale, alese pe sprânceană“, s-a deschis chiar pe final de 2021, la capătul a trei săptămâni de amenajare, într-un spaţiu stradal, vizavi de Biserica Armenească, pe Bulevardul Carol I, la nr. 46.

Iniţiativa a venit, pe de o parte, din nevoia Cristinei Ciobanu de a avea un spaţiu de expunere pentru pantofii pe care îi creează, spaţiu în care clienţii să poată vedea şi proba produsele, iar pe de altă parte, dintr-o credinţă puternică în slow fashion. Proiectul Molcom le aparţine Cristinei Ciobanu şi Laviniei Pop-Coman.

„În showroom găsim creaţii de la mai mulţi producători şi designeri români. De la şosete desperecheate pentru când le rătăcim prin maşina de spălat, la bijuterii, lumânări parfumate, haine sau lenjerie. Noi zicem că am făcut un mix eclectic de ţi-e mai mare dragul să-l explorezi“, spun cele două fondatoare.

Ceramiceanu, Fior, Made with Joy in Transylvania, Mauverien, Pur.Clothing, Solluna, Urban bag, Şosete fără pereche sunt doar câteva dintre brandurile care şi-au găit locul în showroomul Molcom.

 

Un deceniu de RDW

Romanian Design Week, evenimentul care reuneşte creatorii şi amatorii de design, marchează anul acesta zece ani de existenţă, prin ediţia care va avea loc în perioada 13-22 mai 2022, la Combinatul Fondului Plastic din Bucureşti.

În ultimul deceniu, Romanian Design Week, dezvoltat de The Institute, a contribuit la creşterea scenei şi a industriei de design românesc, a promovat colaborarea în interiorul breslei şi în afara ei şi a contribuit la schimbarea în bine a oraşului, mai ales prin spaţiile alese şi deschise pentru evenimente culturale.

Anul acesta, sub tema #forward, festivalul va reuni în programul său online şi offline organizaţii, designeri, iniţiative şi evenimente care împreună vor aduce în prim-plan importanţa şi contribuţia pe care industriile creative le au în proiectarea unui viitor sub auspiciile sustenabilităţii, ale incluziunii şi care ţine pasul cu evoluţia tehnologiei.