Travel

Cum arată unul dintre cele mai noi hoteluri butic din România, gândit pentru a fi ca un mic oraş în oraş? „Avem cea mai frumoasă ţară, dar ne dorim confort, atracţii în zonă, oameni care să îţi zâmbească şi să nu îţi evite privirea când ai o doleanţă“. GALERIE FOTO

12 apr 2021 2620 afişări de Cristina Roşca
Din aceeaşi categorie

În peisajul local, pe harta turismului autohton, a apărut recent o nouă destinaţie, un butic hotel creionat pentru acei călători care caută o experienţă premium, dar care nu vor să meargă până departe pentru a o avea. Das Fort Boutique şi-a deschis porţile în ultimele zile ale anului trecut în Râşnov, la doar trei ore de Bucureşti (în zilele bune). În curtea ce găzduieşte cele trei case istorice recondiţionate ai impresia că eşti undeva în Occident, într-un sat de munte liniştit şi pitoresc. Iar la interior te simţi departe de lumea care deja pare că se dezlănţuie afară.

„Am fost dornici să realizăm în România un loc care să redefinească tradiţiile ţării în care trăim. Am cre­zut că şi aici se pot face lucruri frumoase muncind cu sârg“, spune Anamaria Schally, cea care alături de familie a creionat proiectul Das Fort Boutique.

Au avut nevoie de mulţi ani de muncă pentru a realiza acest vis, pentru că au dorit să păstreze tot, în măsura în care a fost posibil. Astfel, tot lemnul original a fost păstrat, curăţat, recuperat. Grinzile au fost curăţate, la fel şi tavanele, până când au descoperit picturile originale ale acestora, pe care le-au restaurat.

„Tuturor celor care ne-au întrebat le-am răspuns că tot ceea ce pare vechi în casele astea este autentic.“ Au descoperit inscripţii în grinzile vechi de sute de ani, acolo unde meşterii vremii şi-au însemnat numele breslei. Şi au încercat să le pună în evidenţă.

„Cu siguranţă am fi putut să mergem în extrem şi să recreăm secolul al XVIII-lea, însă intenţia noastră a fost de a aduce trecutul în prezent sau prezentul în trecut. Am vrut să oferim posibilitatea vizitatorului să experimenteze senzorial anumite elemente ale tradiţiei, însă prin prisma confortului contemporan.“

Anamaria Schally recunoaşte că experienţa în domeniul arhitecturii a ajutat ca acest proiect să prindă contur în forma actuală. Principalul business al antreprenorilor - HTO Architecture & Engineering - este cel care a dat viaţă acestui proiect. Biroul de arhitectură are în portofoliu o serie de proiecte majore precum birourile casei de avocatură NNDKP sau cele ale companiei de audit şi consultanţă Deloitte. De altfel, pe lista de clienţi apar unele dintre cele mai importante companii din România, precum Vodafone, Procter&Gamble şi Bayer.

„De cele mai multe ori suntem felicitaţi pentru curaj, pentru că am făcut această investiţie la Râşnov, însă noi suntem absolut convinşi atât de  potenţialul acestui „orăşel“, cât şi de dorinţa (oamenilor - n. red.) de a descoperi un astfel de loc în drumeţia lor.“

La baza Das Fort Boutique stă casa familiei, în care copiii antreprenoarei - o fată de 30 de ani şi un băiat de 20 - au crescut. Astfel, legătura cu acest loc este una puternică, fiind considerată casa copilăriei.

„Este un loc în care noi am copilărit, am crescut. Are o semnificaţie aparte pentru noi.“

Proiectul actual este structurat în nouă duplexuri distribuite în cele trei case autentice ale aceleiaşi proprietăţi. În casa din stânga se află un apartament şi o cameră dublă. Hambarul are patru duplexuri premium şi o zonă de mic dejun/lounge. În casa din dreapta sunt trei duplexuri de lux, un restaurant şi o zonă de lounge şi bar. Numărul de unităţi locative a fost dictat de morfologia iniţială a spaţiului.

„Intenţia noastră a fost de a folosi pe cât de mult posibil ceea ce clădirile ofereau deja fără a interveni asupra spaţialităţii existente.“

Anamaria Schally adaugă că singurul studiu de patrimomiu atestă construcţia acestor case în secolul al XVIII-lea, în jurul anului 1780. Arhitectura, materialele şi modul de construcţie sunt specifice acelor vremuri şi se identifică prin cunoştinţele translatate de familiile de saşi la începutul perioadei de colonizare a Transil­vaniei. 

„Când porţile se deschid şi intri în curte, nu simţi că eşti la hotel, ci în orăşelul Das Fort. Aici poţi admira splendoarea caselor săseşti restaurate în detaliu şi care îţi conferă confortul zilelor noastre - încălzire în pardoseală, instalaţii de ultimă generaţie -, şi un design autentic, cu piese de autor.“ Clientul targetat este unul rafinat, sportiv, activ, sofisticat, care face plimbări în pădure, care merge la schi, care iubeşte natura şi îşi doreşte să deguste şi un vin sau apreciază o mâncare bună. Meniul restaurantului din cadrul proiectului Das Fort Boutique este internaţional, cu anumite modificări în funcţie de sezon.

„Avem un bucătar şi ne-am dorit ca experienţa culinară să o completeze senzorial pe cea tactilă şi vizuală. Restaurantul este deschis atât pentru clienţi, cât şi pentru cei din exterior în baza unei rezervări, respectând bineînţeles măsurile se siguranţă împotriva COVID-19 şi gradul de ocupare.“

Planurile pentru acest proiect nu se opresc aici. Anamaria Schally spune că urmează degustări de vinuri şi meniuri de tip degustare. De asemenea, în sezon, de la Das Fort Boutique se pot organiza vânători de trufe, iar iarna se poate face helischi.

„Poate că la prima vedere nu ai putea spune că ai multe de făcut în zonă, dar, pe lângă ceea ce are locul în sine, împrejurimile îţi oferă foarte multe activităţi: schi în Poiana Braşov, aflată la mai puţin de opt minute, helischi organizat cu partenerii noştri, hiking, bunjee jumping.“ Poţi vizita cetatea Râşnovului, DynoPark, peştera Râşnoavei, care are şi o acustică impresionantă şi în care se organizează concerte, poţi merge la unicele trambuline de sărituri cu schiurile din România, la vânătoare, poţi participa la festivalul de film din oraş, la festivalul calului sau la cel de rock. Tot aici se organizează etape din campionatul naţional de raliu în coastă. „Pe scurt, sunt foarte multe locuri de vizitat şi experimentat.“

Despre Das Fort Boutique, Anamaria Schally spune că fondatorii şi-au dorit un loc fără compromis. Proiectul nu a fost gândit ca un business, ci ca un boutique drag, unic. Fiecare detaliu a fost abordat cu atenţie, fiecare obiect are o poveste.

„De asemenea, Das Fort Boutique se remarcă prin locaţie, la doar opt kilometri de Poiana Braşov, dinspre Râşnov, la poalele cetăţii. Este un loc despre care, noi cel puţin, spunem că este aproape de orice destinaţie turistică a Braşovului, însă îţi oferă intimitatea pe care ţi-o doreşti atunci când vrei să te rupi de ritmul zilnic. Aici timpul parcă are un alt curs.“

Momentan, rezervările se pot realiza pe adresa de e-mail a hotelului sau pe reţelele sociale. Urmează să fie lansat şi site-ul aflat încă în construcţie, acesta urmând a include şi o platformă proprie de rezervări.

„Fiind vorba despre un butic hotel, în care accentul este pus pe calitate, nu căutăm să avem volum, ci dorim să fim vizitaţi de oameni care apreciază, la fel ca noi, toate detaliile ce alcătuiesc această locaţie - autenticitate, arhitectură, piese de mobilier, gastronomie, selecţie de vinuri şi atmosferă.“

Dată fiind situaţia pandemiei, antreprenoarea afirmă că nu a putut face un business plan exact pe anul 2021, însă menţionează că de la deschidere şi până acum hotelul a fost fully booked. Lucrările la Das Fort Boutique au fost finalizate cu foarte puţin timp înainte de Crăciunul anului 2020.

„Proiectul a căpătat amploare în perioada pandemiei, altfel nu am fi avut acest timp, noi avem un birou ce ne solicită foarte mult implicarea şi prezenţa fizică, fiind vorba de proiectare de arhitectură şi execuţie.“

Discutând în primul rând despre restaurare, la Das Fort Boutique a fost necesară prezenţa permanentă pe şantier a arhitec­ţilor.

„Pandemia ne-a oferit oportunitatea de a nu ne grăbi, de a duce la capăt acest proiect meticulos, pentru care nu am fi avut timp în alte circumstanţe. Spre deosebire de celelalte afaceri în care suntem implicaţi, aici nu am plecat de la un business plan, ci am creionat business planul în baza a ceea ce ne-am dorit să oferim celor care ne vizitează.“

Situaţia actuală, mai exact pandemia, a favorizat turismul pe plan naţional, spune Anamaria Schally. Ea adaugă că, dacă în România s-ar dezvolta proiecte mici de genul Das Fort Boutique, care să aibă un personal dedicat care să îţi ofere servicii perfecte, românii ar putea sta acasă mai degrabă decât să facă vacanţe peste hotare.

„Avem cea mai frumoasă ţară, dar ne dorim confort, atracţii în zonă, oameni care să îţi zâmbească şi să nu îţi evite privirea când ai o doleanţă.“

Tocmai de aceea, echipa HTO împreună cu Das Fort are deja în plan un nou proiect ce ţine tot de industria hotelieră, care la acest moment este la nivel de cercetare. Detaliile... vor urma.