Travel

O româncă ce a lucrat pentru proprietarul Louis Vuitton şi care acum lucrează pentru gigantul Conde Nast a lansat un album despre Transilvania ce se găseşte şi în biblioteca Regelui Charles III al Marii Britanii

12 sep 2022 318 afişări de Cristina Roşca
Din aceeaşi categorie

Diana Pop Comşa, o româncă ce lucrează la Londra pentru gigantul Conde Nast, un grup media ce are în portofoliu titluri precum Vogue, GQ sau The New Yorker, a publicat un album în limba engleză despre Transilvania, un loc pe care ea îl descrie drept un paradis atemporal. Lucrarea va fi lansată în România pe 17-18 septembrie.

„Este timpul să-i îndrumăm pe călătorii curioşi de peste tot din lume către această bijuterie din Europa de Est, prin imagini vii, poveşti de primă mână şi o explicaţie a tradiţiilor şi a superstiţiilor satului care ar putea evada ochiului neinstruit”, spune autoarea.

Cartea – un album hardcover - a fost lansată anul trecut la Londra, la Institul Cultural. Acum, ea urmează să fie lansată şi în România, la Bucureşti. Mai exact, pe 17 septembrie, la ora 16:00, Diana Pop Comşa va participa la Strade de carte, un festival la Biblioteca Centrală Universitară, iar pe 18 septembrie (la aceeaşi oră) va avea o semnare de carte la librăria Cărturesti Liscani.

Albumul Secrets of Transylvania, care vorbeşte depre tradiţiile, obiceiurile, gastronomia şi credinţa locuitorilor din Transilvania, se vinde momentan online, prin intermediul Amazon Europa. În România, el va fi vândut în reţeaua Cărtureşti – online şi offline, în Muzeul Etnografic al Transilvaniei Cluj Napoca, în Muzeul Ţăranului Român Bucureşti şi în Maralibris Maramureş.

Cartea, ale cărei texte sunt scrise de Diana Pop Comşa, are imagini realizate de Gabriel Motica, iar prefaţa e semnată de Aura Woodward, fost corespondent BBC, care a lucrat cu Regele Charles III-lea al Marii Britanii, în România, timp de 15 ani.

De altfel, cartea Secrets of Transylvania se află şi în biblioteca Regelui Charles al III-lea al Marii Britanii şi în cea a Custodelui Coroanei MS Margareta a României.

Proiectul, tipărit în Marea Britanie, îşi doreşte promovarea Transilvaniei în rândul călătorilor din toată lumea şi, în felul acesta, conservarea şi păstrarea unor tradiţii vechi de secole.

„Cu ultimele păduri virgine din Europa, cu o mână de artizani care se încăpăţânează să ţină vie tradiţia, cu broderii rurale care au inspirat designerii de top din lume şi cu o bucătărie bogată influenţată în egală măsură de est şi vest, Transilvania se găseşte în topul destinaţiilor National Geographic şi Conde Nast Traveller. Satele şi cărările transilvane traversează generaţiile şi oferă un seducător antidot ritmului cotidian urban alert şi stresant”, spune autoarea.

Ea locuieşte în prezent la Londra, unde lucrează pentru grupul media Conde Nast. De altfel, ea şi-a construit întreaga carieră în marketing, lucrând pentru nume mari internaţionale precum LVMH (proprietarul mai multor branduri, precum Louis Vuitton) – divizia de cosmetice – şi Unilever. Momentan, ea coordonează de la Londra activitatea de maketing online a Conde Nast din zece ţări. Anterior, a locuit şi în Paris şi în San Francisco.