Economia verde

Daniela Dobre, Green Environment Support: Companiile româneşti au început să fie din ce în ce mai interesate de mediu, însă preocuparea lor este de a avea costuri cât mai mici. Bugetele de investiţii sunt de 1-2% din afaceri

02.03.2022, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Grupul are printre cei 350 de clienţi jucători din retail, din producţia de ambalaje, de tablă, de echipamente electrice şi un importator de echipamente medicale pentru laborator.

Green Environment Support, o companie care oferă consultanţă de mediu pentru agenţii economici, a ajuns la un portofoliu de 350 de firme pentru care preia obligaţiile de mediu. Grupul a dezvoltat şi o divizie de colectare a uleiului uzat, unde principalii clienţi sunt businessurile din HoReCa.

„Toate companiile au obligaţii către Agenţia pentru Protecţia Mediului, precum managementul deşeurilor. Dacă vorbim de pro­ducţie, în funcţie de fie­care sector pot exista alte ra­portări, auto­rizaţii de mediu necesare. Mai există şi obligaţii faţă de Administraţia Fondului pentru Mediu, unde se încadrează companiile care aduc în piaţă produse din străinătate sau care fabrică anumite produse – ambalaje, echipamente electrice, anvelope, baterii, uleiuri. AFM poate aplica anumite taxe dacă nu sunt îndeplinite obligaţiile de reciclare sau valorificare. Noi suntem liantul între clienţi şi autorităţi, când este nevoie“, a spus Daniela Dobre, directorul executiv al Green Environment Support, la emisiunea online ZF Economia verde.

Grupul a fost fondat în 2013, într-o vreme în care interesul pentru protecţia mediului nu era la fel de ridicat ca astăzi, iniţiator fiind Cristian Tudor. El şi-a format experienţă în această arie odată cu o companie care se ocupa de colectarea mai multor tipuri de deşeuri reciclabile. Din 2012, uleiul vegetal uzat a rămas singurul tip de deşeu de care se ocupă Green Environment Support, după ce antre­prenorul a remarcat că această nişă nu este suficient exploatată. Activitatea de colectare este gestionată prin firma PMC Green Environment Support.

„Cei din HoReCa şi din producţie sunt principalii noştri clienţi, reprezintă peste 98% din business. Zona de colectare de la persoane fizice este încă la început, vrem să educăm populaţia să strângă uleiul, să nu-l mai arunce la chiuvetă. Ne dorim să ne extindem în ansamblurile rezidenţiale, şcoli şi instituţii publice.“

Dacă o persoană strânge cel puţin cinci litri de ulei uzat, poate apela compania, care îl colectează în mod gratuit. Green Environment Support are contracte cu mai multe fabrici din Europa, din Bulgaria, Ungaria şi Austria, care preiau uleiul şi îl transformă în biodiesel. Pe partea de colectare a uleiului sunt alocaţi 40 de angajaţi, iar în divizia de consultanţă lucrează zece oameni. În ceea ce priveşte consultanţa, grupul are printre cei 350 de clienţi jucători din retail, din producţia de ambalaje, de tablă, de echipamente electrice şi un importator de echipamente medicale pentru laborator.

Din experienţa de până acum, Daniela Dobre a remarcat că, în general, multina­ţionalele sunt mult mai familiarizate cu ideea de responsabilităţi faţă de mediu şi îşi doresc să fie puse la punct, având şi reglementări interne. Mai mult, în foarte multe astfel de companii există departa­mente interne care supraveghează aceste aspecte.

„Şi companiile româneşti au început să fie din ce în ce mai interesate de mediu, iar importatorii şi producătorii caută şi ei soluţii pentru a reduce impactul pe care îl au asupra mediului. Preocuparea lor este însă de a avea costuri cât mai mici pentru această componentă. Bugetele lor de investiţii dedicate acestui scop sunt de 1-2% din cifra de afaceri.“

Serviciile furnizate de Green Environment Support sunt taxate sub forma unui abonament lunar, care, în funcţie de problemele specifice fiecărui agent economic, poate varia între 60 şi 1.000 de euro.

„Legislaţia de mediu este stufoasă, iar agenţii economici realizează importanţa ei abia în momentul unui control, chiar dacă iniţial o privesc simplist. Anul trecut am avut un record în ceea ce priveşte controalele din partea AFM, ceea ce este un lucru bun, pentru că din ce în ce mai multe companii se conformează legislaţiei. Piaţa este mult mai educată acum faţă de cum era în 2013, când am început“, a mai spus Daniela Dobre, care precizează că Green Environment Support are o cotă de piaţă cuprinsă între 35 şi 40% pe partea de consultanţă, potrivit estimărilor grupului.

„Economia verde“ este o campanie editorială realizată de Ziarul Financiar cu sprijinul Raiffeisen Bank şi Immofinanz.


Pagina Verde este o pagină dedicată ştirilor despre Economia verde care apare în fiecare săptămână în ziarul de miercuri.

Cum reducem poluarea? n Cum facem să avem un aer curat în oraşe? n Cum eliminăm plasticul din natură? n Ce alternative nepoluante avem pentru transport? n Cum reducem consumul de energie?

Cum reciclăm mai simplu? Sunt câteva dintre temele asociate ideii de economie circulară pe care le dezbatem în această pagină în fiecare miercuri.

Dacă doriţi să ne împărtăşiţi idei, sugestii, noi teme de abordat în Pagina Verde, aşteptăm mesajele dumneavoastră pe adresa alina.vasiliu@zf.ro.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Raiffeisen Bank