Economia verde

Opinie Sorin Suciu, senior director, divizia Corporaţii, Raiffeisen Bank: „Finalizarea variantelor ocolitoare ale oraşelor ar putea duce la înverzirea oraşelor“

20.12.2021, 00:02

Sunt probabil multe posibilităţi pentru înverzirea oraşelor, însă dacă ar fi să punctez concret câteva idei care sunt relativ la îndemâna noastră şi care ar avea un impact consistent în atingerea acestui deziderat, acestea ar fi:

1. Digitalizarea serioasă a serviciilor publice atât ale autorităţilor locale, cât şi ale celor centrale, ce ar aduce o reducere imediată şi consistentă a numărului maşinilor din trafic.

2. Finalizarea într-un timp cât mai scurt a variantelor ocolitoare ale oraşelor, cu impact vizibil în reducerea numărului de maşini care azi sunt nevoite să tranziteze oraşele, inclusiv a circulaţiei periurbane care s-ar realiza în mare parte tot prin intermediul acestor centuri;

3. Continuarea investiţiilor în transportul alternativ - fie că vorbim de piste de biciclete/trotinete electrice sau decongestionarea şi refacerea trotuarelor pentru pietoni.

4. „Înverzirea“ transportului urban, prin trecerea la flote electrice ale mijloacelor de transport în comun, extinderea şi upgrade-ul reţelei de tramvaie, extinderea reţelei de metrou, precum şi instalarea de staţii publice de încărcare pentru maşinile electrice.

5. Modificarea condiţiilor urbanistice privind dezvoltările rezidenţiale, care, peste un anumit număr de apartamente, să includă în mod obligatoriu cel puţin o grădiniţă, o şcoală şi o zonă de retail mic;

6. Nu în ultimul rând, aplicarea unui sistem de taxare conform regulii „poluatorul plăteşte“ pentru toate maşinile care tranzitează centrele urbane, diferenţiat, fireşte, în funcţie de norma de poluare EURO a maşinilor respective.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Raiffeisen Bank