Economia verde

Pagina verde. Alexandra Strafalogea, Raiffeisen Bank: Putem oferi facilităţi de finanţare şi investiţii adiţionale în sectorul feroviar, vrem să-l susţinem

30.11.2022, 11:00 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ Infrastructura feroviară locală este mult sub standardele europene, arată statisticile.

Sectorul feroviar este unul strategic pentru dezvoltarea economică, iar băncile sunt dispuse să-l finanţeze atâta timp cât există proiecte sustenabile, a spus Alexandra Strafalogea, manager departament corporaţii mari la Raiffeisen Bank, la videoconferinţa ZF Econo­mia verde. „Cum poate salva mediul transportul fero­viar?“.

„Vrem să susţinem sectorul feroviar, un sector strategic, putem oferi facilităţi de finanţare. Ştim că vorbim de o subfinanţare a acestei industrii, dar cel puţin acum pare că suntem într-un moment în care există finanţare pentru acest sector.“

Primul impediment în dezvoltarea acestui sector este infrastructura subfinanţată, urmată de parcul de locomotive neadecvat nevoilor actuale.

„Eficienţa energetică şi sustenabilitatea acestui sector sunt strategice, iar UE promovează transportul pe calea ferată. Sunt 4-5 miliarde de euro fonduri din PNRR, mai sunt fonduri din programe operaţionale de transport, Connectivity Facility Program, dar şi fonduri pe cercetare şi dezvoltare. Pe lângă aceste fonduri şi alocările din PIB, vom putea lua în calcul şi sistemul bancar“, a spus Alexandra Strafalogea.

Perspectiva economică încă este favorabilă, date fiind disponibilităţile care pot fi injectate în industrie.

„Putem şi ne dorim să susţinem acest sector strategic, putem oferi facilităţi de finanţare şi investiţii adiţionale. Îi încurajăm pe toţi jucătorii să vină la discuţii, avem acest set-up intern pentru a facilita aceste finanţări şi avem discuţii cu producători de material rulant, transportatori, chiar şi instituţii de stat.“

Infrastructura feroviară locală este mult sub standardele europene, arată statisticile. România număra anul trecut doar 10.764 km de cale ferată, dintre care doar puţin peste 4.000 km erau electrificaţi. În ultimii ani, România a  avut în fiecare an mai puţini kilometri de cale ferată, conform datelor Institutului Naţional de Statistică. În 2008, aveam peste 11.000 de km de cale ferat

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Raiffeisen Bank