Economia verde

Pagina verde. Aplicaţia antirisipă alimentară Bonapp.eco vrea să „salveze“ fructele şi legumele pe care le refuză retailerii: „20-30% din fructele şi legumele din România nu ajung niciodată pe rafturi, deoarece nu respectă standardele estetice ale retailerilor“

29.03.2023, 18:30 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Printre jucătorii din portofoliul de parteneri ai Bonapp.eco se numără Cora, Penny, ibis, Starbucks, Tucano Coffee, Atelierul de Tarte, Noodle Pack şi Metro.

Fondatorii aplicaţiei Bonapp.eco, gândită ca o modalitate de a „lupta“ cu risipa alimentară, vor să dezvolte proiectul introducând un serviciu de livrare de fructe şi legume mai puţin aspectuoase, pe care retailerii nu le-ar cumpăra de la producători.

Astfel, aceste produse şi-ar putea găsi totuşi cumpărătorii, gustul nefiind influenţat de aspectul lor.

„Comenzile ar urma să fie plasate prin intermediul unei platforme de e-commerce, iar noi vom livra aceste produse proaspete la uşa consumatorilor, cu un discount de 50-60%. Credem că ar putea fi un potenţial uriaş în dezvoltarea unui asemenea serviciu, în condiţiile în care 20-30% din fructele şi legumele produse în România nu ajung niciodată pe rafturi, deoarece nu arată bine şi nu respectă standardele estetice ale retailerilor, chiar dacă au calităţi nutritive“, spune Grégoire Vigroux, unul dintre fondatorii aplicaţiei.

Bonapp.eco este o aplicaţie concepută pentru a reduce risipa alimentară din România, conectând furnizorii de produse alimentare cu consumatorii. Prin intermediul aplicaţiei, comercianţii au posibilitatea de a-şi vinde produsele alimentare al căror termen de valabilitate se apropie de expirare, iar utilizatorii le pot achiziţiona la preţuri mai mici cu 50-80%. Proiectul a fost iniţiat în noiembrie 2021 de antreprenorul francez stabilit în România Grégoire Vigroux împreună cu Diego Roy de Lachaise, fost consultant senior la KPMG, şi cu Zsolt Kadar, fost executiv la Apple. Alina-Elena Vasiliu

De atunci şi până în prezent, Bonapp.eco a ajuns la o reţea de peste 700 de parteneri în Bucureşti şi Cluj-Napoca – supermarketuri, restaurante, benzinării, cofetării şi patiserii, cafenele şi hoteluri.

Printre jucătorii din portofoliul de parteneri ai Bonapp.eco se numără Cora, Penny, ibis, Starbucks, Tucano Coffee, Atelierul de Tarte, Noodle Pack şi Metro. Dintre cei mai recenţi parteneri fac parte Pain Plaisir, La doi paşi şi Ana Pan.

În cele 16 luni de la lansare, aplicaţia mobilă Bonapp.eco a fost descărcată de aproape 100.000 de utilizatori, iar pentru anul acesta start-up-ul şi-a propus să atingă pragul de rentabilitate în trimestrul al treilea, în timp ce pentru 2024 ţinta este de a ajunge la venituri anuale recurente de un milion de euro.

„În România, aproximativ 70 de kilograme de alimente pe cap de locuitor ajung anual la gunoi şi sunt aruncate anual 5 milioane de tone de alimente. Consumatorii români alocă aproape 40% din buget pentru alimente şi băuturi, în timp ce procentul este de doar 10% în Franţa şi Germania“, spune GrÈgoire Vigroux, cofondator Bonapp.eco.

Pentru dezvoltare, Bonapp.eco vrea să atragă o finanţare de 275.000 de euro, din care 150.000-200.000 euro prin intermediul unei campanii pe platforma de equity crowdfunding SeedBlink. Proiectul este evaluat acum, înainte de obţinerea investiţiei, la 3,3 milioane de euro, conform datelor furnizate de SeedBlink în cadrul informării trimise către investitorii înregistraţi în platformă.

În prezent, 73% dintre restaurantele din România se confruntă cu risipa alimentară, iar în topul celor mai aruncate alimente se află fructele, legumele şi carnea (70%), arată studiile jucătorilor din HoReCa.


 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Raiffeisen Bank