Economia verde

Pagina verde. Egis, companie care supervizează lucrările de construcţii: „Clima va avea consecinţe diferite pentru un pod în următorii zece ani faţă de acum zece ani. În calculele pe care un inginer trebuie să le facă acum, trebuie să ţină cont că ploile şi fenomenele climatice peste un deceniu vor fi mult mai dificile“

05.09.2024, 00:05 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ Inteligenţa artificială le va permite inginerilor să lucreze mai rapid în multe aspecte, dar încă este nevoie de inteligenţa oamenilor pentru a proiecta o infrastructură mai rezistentă.

Schimbările climatice transformă modul în care lucrează şi îşi planifică lucrările companiile din industria construcţiilor, care, pentru a realiza proiecte durabile, trebuie să anticipeze cum se vor comporta construcţiile lor peste zeci de ani, este constatarea companiei franceze Egis, specializată în supervizarea lucrărilor de pe şantiere.

„Nevoile infrastructurii pe care o construim acum sunt diferite în multe aspecte de cele ale infrastructurii pe care am construit-o acum 20 de ani. Principalul aspect este rezilienţa. Clima va avea consecinţe diferite pentru un pod în următorii zece ani faţă de acum zece ani. În calculele pe care un inginer trebuie să le facă acum, trebuie să ţină cont de faptul că ploile şi fenomenele climatice peste un deceniu vor fi mult mai dificile. Inginerii trebuie să ia în considerare fenomenele de mediu ale viitorului, lucru pe care nu îl făceau cu douăzeci de ani în urmă. Tocmai de aceea, AI (inteligenţa artificială) nu va putea niciodată să ia locul şi rolul inginerilor“, este de părere Laurent Germain, CEO al grupului francez Egis. Inteligenţa artificială va permite ingi­nerilor să lucreze mai rapid în multe aspecte, dar încă este nevoie de inte­li­genţa oamenilor pentru a pro­iecta o infrastructură mai rezistentă.

„Emisiile sunt un al doilea aspect care presupune ca­pa­citatea inginerului de a face alegeri în ceea ce priveşte materialele, în ceea ce priveşte structura care va asigura faptul că emisiile pe care le va emite un drum sau un tunel sunt mai mici ca nivel decât erau acum zece ani.“

Egis a încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri de 43 de milioane de lei în România şi a depăşit pragul de 130 de angajaţi, la care se adaugă peste 70 de colaboratori. În 2023, Egis a achiziţionat compania Italrom Inginerie Internaţională, prin care a contribuit la supervizarea proiectării şi execuţiei podului peste Dunăre de la Brăila.

Egis România a început anul 2024 cu aproximativ 45 de proiecte în derulare în mai multe sectoare, inclusiv drumuri, căi ferate, aviaţie, apă şi energie, planificare urbană şi mobilitate. Pe segmentele de infrastructură rutieră şi feroviară, Egis este implicată în proiecte ca Autostrada Transilvania, şoseaua de centură a Bucureştiului, drumuri de mare viteză în sudul ţării, proiecte de reconstrucţie, electrificare şi modernizare a sectoarelor feroviare, cum ar fi Cluj - Episcopia Bihor sau Apahida - Ilva Mică.

 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Raiffeisen Bank