• Leu / EUR4.9297
  • Leu / GBP5.7419
  • Leu / USD4.6851
Economia verde

Pagina verde. Irina Siminenco, Nestlé: 92% din ambalajele produselor noastre de pe piaţa din România sunt reciclabile sau reutilizabile

17.08.2022, 00:05 Autor: Mădălina Panaete

♦ Grupul elveţian Nestlé şi-a propus ca până în 2025 să ajungă la 100% dintre produse cu ambalaje reciclabile sau reutilizabile.

Irina Siminenco, corporate affairs manager Nestlé România, consideră că în domeniul sustenabilităţii este nevoie de comunicare şi colaborare, atât la nivel de operatori privaţi, companii care colaborează şi implementează în mod unitar proiecte şi programe pentru a dezvolta un obiectiv, cât şi în ceea ce priveşte colaborarea pe care o au aceste companii cu autorităţile locale, cu operatorii de salubritate, cu primării, consilii judeţene sau ministere.

„O să plec de la un exemplu practic. Am un produs preferat, am savurat produsul, rămân cu ambalajul. Este nevoie să am infrastructura necesară, adică acel coş galben în care pot să arunc ambalajul şi este importantă şi decizia pe care o iau eu. Dacă nu este disponibil coşul respectiv, să ţin ambalajul până găsesc coşul. Dacă nu există aceşti trei piloni – acel ambalaj 100% reciclabil, infrastructura şi decizia conştientă de a participa la soluţie şi nu la problemă –, atunci lucrurile nu se vor schimba prea curând“, a spus managerul, care lucrează de peste cinci ani pentru Nestlé, companie care are în portofoliu mai multe categorii de produse, de la cafea şi dulciuri la alimente pentru bebeluşi şi mâncare pentru animalele de companie.

Grupul este prezent pe piaţa din România cu branduri precum Nescafe, Nespresso, Maggi, Joe, Lion, Nesquick, Nan, Purina, Gerber Organic sau NAN Care.  Grupul elveţian Nestlé şi-a propus ca până în 2025 să ajungă la 100% dintre produse cu ambalaje reciclabile sau reutilizabile. 

„Planul nostru este ca în România să ajungem mai devreme la acest procent. În momentul de faţă suntem la 92%, mai avem câţiva ani până să ajungem la 100% şi suntem încrezători că vom ajunge să respectăm acest angajament“, a menţionat Irina Siminenco, care lucrează pentru o companie cu afaceri de 1,1 miliarde de lei în 2021. Ea spune că unul dintre proiectele importante pe care grupul le-a implementat şi în România este cel care include brandul de dulciuri Smarties, unde se vrea trecerea de la ambalaj de plastic, la hârtie 100%. De asemenea, ea dă exemplul proiectului local de reciclare a capsulelor Nespresso. 

„Consumatorul îşi doreşte din ce în ce mai mult produse sustenabile. Ce înseamnă asta? Atât din punct de vedere al reţetei, cât şi din punct de vedere materie primă, proces de producţie, distribuţie şi până la elementul final, ´from farm to forkª practic, aşa cum este denumit de Comisia Europeană“, a mai spus Irina Siminenco. 

Astfel, grupul elveţian Nestlé investeşte 1,2 miliarde de franci elveţieni (adică 1,2 miliarde de euro) până în 2025 pentru a contribui la construirea practicilor agricole regenerative. Iniţiativele Nestlé vizează protejarea ecosistemelor, îmbunătăţirea biodiversităţii şi reducerea emisiilor cauzate de agricultură în lanţul de aprovizionare.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Raiffeisen Bank și Immofinanz