Economia verde

Pagina verde. Ramona Jurubiţă, KPMG: Suntem încă o ţară în care, dacă se poate ca toţi membrii unei familii să aibă autoturismul personal, o facem fără să stăm pe gânduri

18.01.2023, 16:30 Autor: Alina-Elena Vasiliu

În viitor, afacerile cu profil green vor deveni tot mai atractive, iar cele sceptice faţă de nevoia integrării într-o economie circulară vor deveni tot mai marginale.

O nouă generaţie educată în sensul responsabilităţii asupra mediului este încă în formare, este de părere Ramona Jurubiţă, country managing partner al KPMG în România şi Moldova, iar mediul privat este la fel de important precum cel public în acest scop.

„Avem nevoie în continuare de modernizarea spaţiilor verzi şi de eficientizarea transportului în comun pentru a deveni mai prietenos cu mediul înconjurător. Suntem încă o ţară în care dacă se poate ca toţi membrii unei familii să aibă autoturismul personal, o facem fără să stăm pe gânduri: preferăm un trafic infernal unei flexibilităţi faţă de mijloacele de transport în comun, acolo unde bineînţeles sunt o alternativă“, a spus Ramona Jurubiţă în contextul Galei Green Report, din juriul căreia face parte. Gala se află la a doua ediţie şi premiază proiecte sustenabile implementate de companii, ONG-uri sau autorităţi publice.

Ramona Jurubiţă adaugă şi că, în viitor, afacerile cu profil green vor deveni tot mai atractive, iar cele sceptice faţă de nevoia integrării într-o economie circulară vor deveni tot mai marginale. Pentru a face faţă provocărilor pe termen mediu şi lung, toţi actorii din economie va trebui să încorporeze ele­mente de sustenabilitate în modelul de afaceri.

„Cred că a crescut competitivitatea în domeniul investiţiilor în afaceri sustenabile, iar biodiversitatea e mult mai relevantă pentru antreprenoriat. Calitatea proiectelor a crescut şi pentru că maturizarea mediului de afaceri a fost, în felul său, forţată de evenimentele pandemie şi apoi război.“

Din juriul Galei Green Report fac parte reprezentanţi din Big4, care au de jurizat în acest an peste 80 proiecte implementate de companii, instituţii publice, autorităţi sau ONG-uri, ţinând cont de indici de performanţă, scalabilitate şi impact generat.

 


 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Raiffeisen Bank