♦ Coca-Cola, PepsiCo şi Nestlé s-au regăsit constant între primii patru poluatori de plastic la nivel mondial în fiecare din ultimii şase ani.
Coca-Cola, Nestlé şi Unilever sunt cele mai mari trei corporaţii poluatoare la nivel mondial pe baza activităţii derulate în 2023, arată datele colectate în cercetarea BFFP (Break Free From Plastic) Brand Audit Report 2023. Studiul a fost realizat de organizaţia Break Free From Plastic (BFFP) şi se află la cea de-a şasea ediţie, fiind întocmit pe baza datelor din 41 de ţări, cu ajutorul voluntarilor implicaţi.
„Topul poluaÂtorilor cu plastic la nivel mondial este alcătuit din societăţile-mamă ale căror branduri s-a constatat că poluează cele mai multe ţări cu cele mai multe deÅŸeuri din plastic“, explică realizatorii studiului.
Coca-Cola, PepsiCo şi Nestlé s-au regăsit constant între primii patru poluatori de plastic la nivel mondial în fiecare din ultimii şase ani. La rândul lor, Unilever, Mondelez, Procter & Gamble şi Mars au avut mereu un loc între primii zece poluatori. Coca-Cola, aflată mereu pe prima poziţie, şi-a depăşit propriul record în 2023, punând pe piaţă cea mai mare cantitate de plastic din activitatea ei – adică 33.820 de tone. Spre deosebire de Coca-Cola, ale cărei deşeuri din plastic s-au răspândit în 40 de ţări anul trecut, PepsiCo a poluat „doar“ 30 de state în 2023.
„În ciuda proÂpriilor Å£inte de atingere a sustenaÂbilităţii prin combaterea poluării cu plastic, cei mai mari produÂcători de bunuri de consum care poluează rămân aceiaÅŸi în fiecare an, demonstrând astfel că este nevoie de acÅ£iuni, nu de declaraÅ£ii pentru a reduce poluarea cu plastic“, notează autorii raÂporÂtului.
Cei mai mari poluatori cu plastic sunt şi cei care pun pe piaţă cele mai mari cantităţi de plastic de unică folosinţă. În acest context, un grup format din peste o sută de sportivi care participă la Jocurile Olimpice de la Paris din acest an le-au solicitat giganţilor Coca-Cola şi Pepsi să înceteze comercializarea băuturilor în ambalaje de unică folosinţă pe durata desfăşurării competiţiilor.
Unul dintre cei mai mari sponsori ai Olimpiadei este chiar Coca-Cola.
„Într-o scrisoare trimisă directorilor generali ai Coca-Cola şi rivalului american PepsiCo, 102 actuali şi foşti sportivi – dintre care 22 concurează la Paris – îndeamnă cele două companii să pună capăt poluării cu plastic, în spiritul Jocurilor Olimpice şi al sportului“, scrie publicaţia americană Politico.
„Jocurile vor fi astfel o oportunitate pentru companiile pe care le reprezentaţi de a declanşa o schimbare radicală în modul în care lumea percepe ambalajele şi, totodată, o încercare de a aprinde flacăra reutilizării ambalajelor“, se arată în scrisoarea sportivilor.
Printre cel mai frecvent întâlnite produse din plastic responsabile de poluare se regăsesc ambalajele produselor aliÂmentare, sticlele de băuturi ÅŸi caserolele.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZÄ‚-TE