♦ În general, pentru toate problemele, răspunsul stă în colaborarea dintre autorităţile locale şi cele centrale, precum şi în colaborarea între stat şi societate.
Bucureştiul are nevoie de reinventarea mobilităţii urbane, cu accent pe eficientizarea transportului în comun, pe extinderea pistelor de biciclete şi pe rezolvarea problemei parcărilor. Are nevoie de salubrizare şi curăţenie publică, de protejarea şi dezvoltarea naturii urbane, de reducerea poluării aerului, de pregătire şi acţiune pentru reducerea riscului fenomenelor meteo extreme, de îmbunătăţirea managementului deşeurilor, de reconfigurarea reţelei de monitorizare a calităţii apei, de management unitar. Sunt doar câteva dintre recomandările din Raportul de cercetare privind starea mediului din Bucureşti, primul document care identifică în mod clar, organizat, problemele de mediu ale capitalei României şi soluţiile posibile.
Capitala are puţine spaţii verzi, neîngrijite şi adesea inaccesibile, sub limita de 26 de metri pătraţi per locuitor impusă de legislaţia din România, ceea ce afectează dramatic calitatea vieţii. Iar când vine vorba de zonele periferice ale oraşului, inclusiv cele unde sunt proiecte rezidenţiale noi, acelea au o accesibilitate foarte redusă la spaţii verzi.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE