Deschiderea din partea autorităţilor este primul pas către dezvoltarea unei infrastructuri adecvate pentru biciclete, este de părere Corneliu Belciug, director de programe la I’Velo, companie de bike-sharing.
„O problemă extrem de importantă rămâne infrastructura. Dacă acum zece ani discutam despre importanţa existenţei unei infrastructuri şi despre ce ar trebui să facem, cred că în 2022 ar trebui să trecem mai mult la partea practică. Noi colaborăm cu mai multe primării din Bucureşti şi din ţară şi oferim cât sprijin putem să-i ajutăm să înţeleagă mai bine cât de importantă este legătura dintre introducerea unui sistem de transport alternativ – biciclete sau trotinete – şi restul participanţilor la trafic“, a spus Corneliu Belciug în cadrul videoconferinţei ZF Economia verde, dedicată oraşelor verzi.
Pentru a vedea într-adevăr schimbări în numărul de utilizatori de biciclete şi trotinete, este necesară o infrastructură bine pusă la punct, sigură şi în linie cu nevoile şi specificul fiecărui oraş.
„Am încercat să aducem cât mai mulţi oameni mai aproape de ideea de utilizare a bicicletei şi reuşim asta an de an. Lucrăm de multă vreme la standarde şi soluţii. Din păcate, există o oarecare rezistenţă la nivelul primăriilor în a implementa astfel de proiecte, dar şi o lipsă foarte mare de organizare şi de know-how.“
Totuşi, surse de finanţare există, fie ele fonduri europene sau bani promişi prin PNRR, însă proiectele se fac tot pe fugă şi nu se dezvoltă în ritm cu nevoile cetăţenilor.
„Utilizarea bicicletei poate fi privită ca relaxare. Noi am implementat sistemul I’Velo în Bucureşti şi mai multe oraşe din ţară, tocmai pentru că nu exista o structură sau o infrastructură de utilizare a bicicletei. Am implementat centre de închiriere pentru a aduce oamenii mai aproape de biciclete. Asta s-a întâmplat şi în Braşov, Alba Iulia, Cluj, Timişoara, Iaşi, Constanţa. Din 2016, văzând că există tot mai mulţi utilizatori de biciclete care îşi doreau să iasă din zona de relaxare şi să meargă către zona de transport alternativ, am făcut primul sistem de bike sharing automatizat din Bucureşti“, a mai spus Corneliu Belciug.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE