• Leu / EUR4.9423
  • Leu / GBP5.8196
  • Leu / USD4.6194
Economia verde

ZF Economia verde. Corneliu Belciug, I’Velo: Dacă acum zece ani discutam despre importanţa infrastructurii şi despre ce ar trebui să facem, cred că în 2022 ar trebui să trecem la practică. Surse de finanţare există, fie ele fonduri europene sau bani promişi prin PNRR, însă proiectele se fac tot pe fugă şi nu se dezvoltă în ritm cu nevoile cetăţenilor

23.12.2021, 17:15 Autori: Alina-Elena Vasiliu , Cristian Bellu

Deschiderea din partea autorităţilor este primul pas că­tre dezvoltarea unei infrastructuri adecvate pentru bi­ci­clete, este de părere Corneliu Belciug, director de programe la I’Velo, companie de bike-sharing.

„O problemă extrem de importantă rămâne infra­struc­tu­ra. Dacă acum zece ani discutam despre importanţa exis­tenţei unei infrastructuri şi despre ce ar trebui să facem, cred că în 2022 ar trebui să trecem mai mult la partea practică. Noi colaborăm cu mai multe primării din Bucureşti şi din ţară şi oferim cât sprijin putem să-i ajutăm să înţeleagă mai bi­ne cât de importantă este legătura dintre introducerea unui sistem de transport alternativ – biciclete sau trotinete – şi restul participanţilor la trafic“, a spus Corneliu Belciug în cadrul videoconferinţei ZF Economia verde, dedicată oraşelor verzi.

Pentru a vedea în­­tr-adevăr schim­bări în numărul de uti­lizatori de bici­cle­te şi trotinete, este ne­ce­sară o infra­struc­­tură bine pusă la punct, si­gură şi în li­nie cu nevoile şi specificul fie­cărui oraş.

„Am încercat să adu­­cem cât mai mulţi oa­­meni mai aproape de ide­ea de utilizare a bi­cicletei şi reuşim asta an de an. Lucrăm de multă vreme la standarde şi soluţii. Din păcate, exis­tă o oarecare rezis­tenţă la nivelul primăriilor în a implementa astfel de proiecte, dar şi o lipsă foarte mare de organizare şi de know-how.“

Totuşi, surse de finanţare există, fie ele fonduri europene sau bani promişi prin PNRR, însă proiectele se fac tot pe fugă şi nu se dezvoltă în ritm cu nevoile cetăţenilor.

„Utilizarea bicicletei poate fi privită ca relaxare. Noi am implementat sistemul I’Velo în Bucureşti şi mai multe oraşe din ţară, tocmai pentru că nu exista o structură sau o infrastructură de utilizare a bicicletei. Am implementat centre de închiriere pentru a aduce oamenii mai aproape de biciclete. Asta s-a întâmplat şi în Braşov, Alba Iulia, Cluj, Timişoara, Iaşi, Constanţa. Din 2016, văzând că există tot mai mulţi utilizatori de biciclete care îşi doreau să iasă din zona de relaxare şi să meargă către zona de transport alternativ, am făcut primul sistem de bike sharing automatizat din Bucureşti“, a mai spus Corneliu Belciug.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Raiffeisen Bank și Immofinanz