Economia verde

ZF Economia verde. Cristian Micu, Metrorex: Sperăm ca în mai să demarăm din nou campania Pet=Bilet. Anul trecut, în două săptămâni s-au strâns 40 de tone de deşeuri

13.04.2022, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ În 2022, Metrorex a reluat discuţiile cu partenerii de anul trecut şi îşi doreşte să atragă şi alte companii partenere ♦ Transportatorul vrea să acopere toată reţeaua de metrou din Bucureşti cu această campanie.

„Pet=Bilet“, campania Metrorex iniţiată în 2021, care a vrut să impulsioneze reciclarea, oferind bilete de călătorie în schimbul recipientelor de băuturi, va fi reluată şi în 2022, scopul fiind multiplicarea numărului de staţii în care se vor putea colecta ambalajele.

„În cele două săptămâni de campanie de anul trecut s-au strâns 40 de tone de deşeuri. Când se adunau multe ambalaje, erau preluate şi ajungeau pe fluxul partenerilor care au fost alături de noi. Este vorba despre firmele partenere Rematholding şi Eco Synergy, care au cumpărat în avans biletele de la Metrorex“, a spus Cristian Micu, director comercial la Metrorex, în emisiunea online ZF Economia verde.

După încheierea campa­niei, care s-a derulat în perioada 2-20 august 2021, şi alte com­panii cu activitate în domeniul reciclării au spus că vor să se alăture, Metrorex devenind astfel un vehicul între aceste companii şi cetăţenii care vor să contribuie la procesul de colectare selectivă şi reciclare.

„În 2021, campania PetâBilet a durat 15 zile. Ne-am dorit să punem accent pe partea de transport ecologic şi am căutat proiecte în acest sens, inspirându-ne şi din România, şi din străinătate. După ce am găsit partenerii, am ales staţiile Dimitrie Leonida –, care are o zonă cu spaţiu mai mare disponibil, în perioada respectivă fiind în vigoare restricţiile împotriva pandemiei, şi Pipera – pentru că e o zonă cu corporatişti.“

Călătorii puteau lăsa minimum cinci ambalaje – din plastic, aluminiu sau sticlă – şi primeau în schimb o călătorie cu metroul, indiferent de numărul de ambalaje aduse la reciclare.

„Am observat părinţi care îşi aduceau copiii, ca să le formeze ideea de adoptare a unui stil de viaţă sustenabil.“

În 2022, Metrorex a reluat discuţiile cu partenerii de anul trecut şi îşi doreşte să atragă şi alte companii partenere. De asemenea, transportatorul vrea să acopere toată reţeaua de metrou din Bucureşti cu această campanie.

„Alegem cinci staţii pe lună şi, ţinând cont că în total sunt 63 de staţii, în aproximativ un an vom acoperi toată reţeaua de metrou. Vom avea 20.000 de bilete lunar, iar dacă în primele zile se vor da toate, campania se va relua luna următoare. Sperăm ca în luna mai să demarăm din nou această campanie.“

Printre cei care s-au arătat interesaţi în 2021 de iniţiativă, s-au numărat în principal oamenii care mergeau la birou, persoane până în 50 de ani. Mai departe, Metrorex se gândeşte şi la alte campanii de sustenabilitate.

„Încercăm să atragem campanii care să nu afecteze bugetul Metrorex, să nu cheltuim banii companiei“, a mai spus Cristian Micu.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Raiffeisen Bank