• Leu / EUR4.9461
  • Leu / GBP5.7088
  • Leu / USD4.7286
Economia verde

ZF Economia verde. Un atelier din Bucureşti transformă panourile publicitare în genţi şi accesorii pentru companiile Lidl şi Brico Dépôt

20.04.2022, 00:05 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ Preţurile pornesc de la 20 de lei şi pot ajunge şi la 200 de lei, pentru un rucsac făcut din astfel de materiale ♦ Produsele pot fi personalizate după dorinţa companiilor, însă sunt şi companii care nu au bannere şi mashuri, dar vin către Remesh doar pentru a cumpăra produsele confecţionate din bannerele altor companii, susţinând astfel această iniţiativă.

Remesh, o iniţiativă a ONG-ului Ateliere fără frontiere, dă o nouă viaţă bannerelor şi panourilor publicitare outdoor, transformându-le în obiecte precum genţi şi alte accesorii. Toată activitatea are loc într-un atelier din Bucureşti unde lucrează nouă persoane din categorii vulnerabile.

„Cei care deţin bannere le pot aduce la noi pentru a le transforma în produse, cu condiţia să plătească pentru ele, rezultând astfel obiecte pe care le folosesc în scop promoţional. Atelierul se află în apropiere de Piaţa Sudului din Bucureşti“, a spus Lorita Constantinescu, director de dezvoltare pentru Ateliere fără frontiere, la emisiunea online ZF Economia verde.

Organizaţia Ateliere fără frontiere a fost fondată în 2008, din dorinţa de a veni cu o soluţie pentru persoanele vulnerabile, care au nevoie să deprindă abilităţile de muncă şi a se pregăti pentru inserţia pe piaţa muncii. ONG-ul este o iniţiativă pe care au avut-o Raluca şi Patrick Uriagli, după ce Raluca a studiat în Franţa asistenţă socială şi a fost inspirată de ce a văzut acolo.

„Avem clienţi care ne ştiu de când există atelierul Remesh, dar şi unii noi. Acum, de exemplu, avem în lucru o comandă de la Kingfisher, proprietarii Brico DÈpÙt. Cu ei lucrăm de trei ani şi le transformăm bannerele şi mash-urile publicitare în produse. Am avut o colaborare şi cu Lidl, lucrăm cu festivaluri, precum Festivalul Naţional de Teatru. Pentru Orange, de asemenea, am transformat bannerele publicitare în produse pe care le-au oferit participanţilor la festivaluri. Sunt în total peste 100 de companii cu care am lucrat până acum.“

Preţurile pornesc de la 20 de lei şi pot ajunge şi la 200 de lei, pentru un rucsac făcut din astfel de materiale. Produsele pot fi personalizate după dorinţa companiilor, însă sunt şi companii care nu au bannere şi mashuri, dar vin către Remesh doar pentru a cumpăra produsele confecţionate din bannerele altor companii, susţinând astfel această iniţiativă.

„Procesul este simplu: curăţăm bannerele, le croim şi le coasem la maşină. Designul produselor este realizat de noi, în atelier, dar am vrea să lucrăm şi cu designeri. Suntem un atelier mic, dar vrem să creştem“, a mai spus Lorita Constantinescu.

În atelierul Remesh, se fac în general între 50 şi 100 de produse pe zi, dar, când vine vorba de piese mai complicate, maximul poate să fie de 30 de produse într-o zi. De aceea, spune Lorita Constantinescu, firmele trebuie să plaseze comenzile din timp. Companiile mari vin, de regulă, cu panouri cu suprafeţe totale de la 100 de metri pătraţi în sus.

În afară de Remesh, Ateliere fără frontiere mai are în derulare programul EduClick, fondat în 2008, prin care colectează deşeuri electrice şi electronice şi recondiţionează calculatoare pe care le oferă şcolilor mai puţin dezvoltate. Anul trecut, ONG-ul a colectat 200 de tone de deşeuri electrice şi electronice. În total, Ateliere fără frontiere a oferit peste 26.000 de calculatoare recondiţionate în aproximativ 10% din şcolile din România.

Un al treilea proiect al aceleiaşi organizaţii, iniţiat în 2015, este o fermă în satul Ciocănari, în judeţul Dâmboviţa, unde a luat un teren în arendă, a angajat persoane vulnerabile din comunitate şi practică agricultură organică, vânzând legume către clienţi în sistem de abonament.

„Avem 14 puncte de livrare în Bucureşti, livrăm în fiecare miercuri legume de sezon, produse în cele opt sere. Un pachet de legume costă între 50 şi 70 de lei“, a adăugat Lorita Constantinescu.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Raiffeisen Bank și Immofinanz