eMAG ecommerce generation

eMAG e-commerce generation. Cristian Bratu, director de marketing la Fornello: Circa 18% din vânzările totale sunt generate de marketplace-ul eMAG

10.01.2025, 00:06 Autor: Alexandra Cepăreanu

În 2023, compania Conbeta – sub umbrela căreia activează brandul Fornello – a înregistrat afaceri de peste 87 milioane de lei. 

Brandul Fornello, care vinde pompe de căldură, panouri solare, sisteme de încălzire şi instalaţii termice, şi care face parte din grupul Conbeta, înregistrează aproximativ 18% din vânzări prin platforma eMAG marketplace. Fornello a listat produsele pe care le are în portofoliu pe platforma marketplace a eMAG în 2017. 

„În marketplace-ul eMAG am intrat la începutul anului 2017. În prezent, doar marketplace-ul eMAG aduce în jur de 18% din total vânzări, aproximativ 50% aduce platforma noastră, site-ul nostru şi restul vine prin ceilalţi parteneri pe care îi avem“, a spus Cristian Bratu, director marketing al Fornello, în cadrul emisiunii eMAG e-commerce generation.

El a adăugat că din 2017 şi până în 2024, vânzările online au crescut constant. „Spre exemplu, din 2020 până în 2024 am avut o creştere constantă, undeva între 10% şi 15%. A fost o mică scădere între 2022 şi 2023, dar această scădere a fost pe fondul lipsei peleţilor şi a tot ce s-a întâmplat din cauza politicilor publice. Dar per total a fost creştere.“

Fornello a fost prezentă şi pe pieţele din Bulgaria şi Ungaria, însă a renunţat la acestea din pricina provocărilor cu transportul produselor pe care le comercializează.

„Am fost prezenţi şi pe marketplace-ul eMAG din Ungaria şi Bulgaria, dar este o problemă cu livrarea, fiind produse foarte grele, nu avem curierat care să poată să livreze aceste produse. Cred că la începutul anului 2024 am încercat să livrăm din nou în Bulgaria şi nu am reuşit. Şi în 2023 am încercat şi în Ungaria. Bulgaria şi Ungaria sunt două pieţe destul de bune, în principiu, dar nu avem soluţii de livrare. Dacă vine eMAG cu o soluţie ne întoarcem şi pe aceste două pieţe.“

În 2024, Fornello s-a extins cu o nouă locaţia şi a crescut şi flota prin care face livrări în jumătate din ţară.

„Avem trei magazine în prezent în Focşani, unul în Bucureşti, unul în Braşov (deschis în 2024). De asemenea, avem un depozit şi vrem să mai deschidem unul în 2025.“

„În 2024 am avut provocări cu transportul pentru că produsele noastre depăşesc 180 kg şi nu prea sunt curieri care să livreze şi clienţii sunt un pic mai reticenţi pe tema aceasta. Am mărit flota proprie ca să putem livra. Noi livrăm în jumătate de ţară, iar pentru restul ţării colaborăm cu două companii care fac livrări“, a explicat Cristian Bratu. 

El a adăugat că în cadrul Fornello lucrează circa 50 de angajaţi. „Echipa are în jur de 50 de angajaţi. Dorim să ne mărim echipa pentru că volumul de muncă este în continuă creştere. Cam 5-10 oameni noi vom căuta anul acesta.“

Despre 2024, Cristian Bratu a spus că a fost un an bun. Conbeta, sub umbrela căreia activează brandul Fornello, a închis anul 2023, ultimul an pentru care există date publice, afaceri de peste 87 de milioane de lei. 

„2024 a fost un an bun, nu am cifre exacte, dar estimăm că a fost la fel ca anul 2023 sau un pic mai bine. În 2023, întreaga companie a înregistrat vânzări de aproximativ 87 de milioane de lei. Şi anul acesta preconizăm cam acelaşi rezultat, poate un pic mai mult. Până în septembrie 2024 au fost vânzări de 53 de milioane de lei, dar trebuie să ţinem cont că sezonul pentru centrale începe din septembrie, octombrie, noiembrie şi a fost şi perioada de Black Friday care a fost o perioadă foarte bună.“

Planurile Fornello pentru anul 2025 vizează extinderea echipei, deschiderea unui nou depozit şi unui nou magazin în zona de nord a oraşului Focşani.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea
Emag