♦ „Noi am început colaborarea cu eMAG în 2015, iar în prezent circa 40% din business este generat de comenzile de pe platforma marketplace“ ♦ „Avem parteneriate şi cu alte platforme de e-commerce dar principalul colaborator rămâne eMAG.“
Companiile trebuie să se adapteze şi să ţină pasul cu noile trenduri şi tehnologii pentru a rămâne competitive pe piaţă, susţine Hristu Prevenda, fondator al Previ - companie românească înfiinţată în urmă cu 30 de ani, care din importator de saltele a devenit producător. În cei 30 de ani de activitate, Previ a reuşit să îmbine experienţa în producţie cu expansiunea în mediul online.
„Fără prezenţă în mediul online e greu să rezişti pe piaţă. Lumea s-a transformat, iar dacă nu ţinem pasul cu această transformare, ne ia altcineva locul", a spus Hristu Prevenda în cadrul emisiunii eMAG e-commerce generation.
În prezent, circa 40% din business-ul Previ este generat de comenzile de pe eMAG, principalul partener marketplace al companiei.
„Noi am început colaborarea cu eMAG în 2015, iar în prezent circa 40% din business este generat de comenzile de pe platforma marketplace. În prima zi de când am început colaborarea cu ei ni s-a triplat vânzarea, nu ne venea să credem. Apoi, lună de lună creştea cererea şi aproape că nu mai făceam faţă. Avem parteneriate şi cu alte platforme dar principalul colaborator rămâne eMAG.“
De asemenea, compania este prezentă şi pe plaformele eMAG marketplace din Bulgaria şi Ungaria.
„De câţiva ani suntem prezenţi şi în Bulgaria şi Ungaria prin marketplace-ul eMAG, dar ne confruntăm cu probleme pe partea de curierat. În general, firmele de curierat nu livrează la timp, ceea ce duce la pierderi. Deşi încercăm constant să găsim soluţii, aceste probleme persistă şi astăzi. De exemplu, livrările către Ungaria ajung în trei-patru zile, iar din 10 comenzi, una sau chiar două se întorc. În astfel de cazuri, clienţii refuză produsele pentru că timpul de livrare a fost prea lung“, a explicat fondatorul Previ.
El a adăugat că Previ este prezent şi pe alte pieţe internaţionale, precum Franţa sau Italia. „Avem furnizori care vând în Franţa câteva sute de saltele, în Germania - mai puţin. Aşteptăm ca eMAG să se dezvolte şi pe alte pieţe precum Austria, Slovacia şi cel mai probabil o să ne extindem şi noi pe acele pieţe prin intermediul lor. Europa e aproape.“
Compania Previ a început activitatea făcând import de saltele în 1994, iar în 1998 a început să le şi producă. În prezent, fabrica din Tunari este tehnologizată şi poate produce circa 300 de saltele în opt ore.
„Firma creştea, nu puteam să aşteptăm între 30 şi 45 de zile să ajungă comenzile din afară, poate chiar mai mult şi pierdeam clienţi. Aşa am decis să începem producţia. Am început timid, cu mici utilaje. Acum fabrica este în Tunari, showroom-ul de prezentare este în Pipera, deci sunt două chestii distincte. Înainte erau şi showroom-ul şi fabrica în acelaşi loc dar crescând din ce în ce mai mult aveam nevoie de spaţiu şi am fost nevoit să achiziţionăm un teren în Tunari pe care am construit fabrica actuală. Producţia depinde de tipul de saltea, dar dacă sunt saltele normale, standard, putem produce în jur de 300 în opt ore.“
Ce a mai spus Hristu Prevenda în cadrul emisiunii
Din discuţiile cu colegele şi din colaborarea cu eMAG şi cu platformele proprii am observat că, în ultima perioadă, lumea se uită în primul rând la preţ. Nu analizează întotdeauna ce comandă. De exemplu, saltelele noastre sunt trimise rulate, având 30-32 cm grosime. Când le primesc, unii clienţi spun: «Aoleu, ăştia mi-au trimis o pătură!» Sau acum doi ani, cineva ne-a întrebat: «Ce mi-aţi trimis, domnule? O pătură? Unde sunt arcurile?» Problema este că nu citesc detaliile. Se uită doar la preţ şi dimensiune, dar nu verifică dacă este cu arcuri, spumă sau alt material. Colegele de la vânzări încă se luptă cu astfel de situaţii, explicând clienţilor ce au comandat.
Pe de altă parte, avem şi clienţi care studiază produsele, vin în showroom, testează saltelele şi paturile. Fiecare decide în funcţie de buget şi de timpul pe care îl are. Avem saltele pentru toate buzunarele – preţurile pornesc de la 100-120 de euro şi pot ajunge până la 1.000 de euro sau mai mult. Oferim toate tipurile: cu arcuri, fără arcuri, din latex, cu spumă cu memorie, cu păr de cal, cocos sau chiar iarbă de mare. Cererea de materiale inovative creşte – clienţii vin din vacanţe şi ne spun: «Am văzut o saltea aşa, vreau şi eu.» Şi le oferim ce îşi doresc.
În showroom avem expuse peste 60 de tipuri de saltele şi tot peste 60 de modele de paturi. Online, prezentăm toate acestea cu fotografii actualizate. Recent, de exemplu, am adăugat 10 modele noi. Suntem mereu în pas cu piaţa externă - schimbăm designul vechi cu modele noi, adaptate tendinţelor. Inovăm constant şi participăm la toate târgurile mari de profil din Europa. După 30 de ani pe piaţă, suntem bine cunoscuţi. Producători din Italia, de exemplu, ne recunosc imediat. Îmi amintesc un moment la un târg din Germania, când treceam pe lângă un stand de ţesături. Reprezentanţii unei companii italiene mari ne-au întrebat direct: «De ce nu vreţi să lucraţi şi cu noi?» Asta arată că am construit o reputaţie solidă de-a lungul anilor.“
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE