♦ „Black Friday este un eveniment major în zona de e-commerce, este începutul unei perioade foarte bune, practic lunile noiembrie şi decembrie sunt cu 30% - 40% mai mari decât media lunilor anterioare.“
În ziua de Black Friday, cel mai important eveniment de shopping al anului, sellerii din platforma eMAG estimează o creştere a vânzărilor de până la şapte ori comparativ cu o zi obişnuită. În platforma eMAG sunt aproximativ 56.000 de selleri, iar la ediţia de Black Friday din 2023 au participat 11.000. Anul acesta reprezentanţii eMAG estimează că numărul sellerilor participanţi la campania de Black Friday va creşte faţă de anul trecut.
„În ziua de Black Friday este cam cât şapte-opt zile normale de vânzare, deci într-o singură zi faci de şapte ori mai multe comenzi decât într-o zi, asta face exact acel 30% poate şi 35% faţă de media primelor 9-10 luni din an“, a spus în cadrul emisiunii eMAG e-commerce generation Laurenţiu Ţigăeru, fondator al Quasar Comex – companie românească fondată în 1993, care vinde produse home & deco şi care a intrat pe platforma marketplace a eMAG în 2016.
Şi Daniel Blaga, reprezentantul companiei Zoopie – seller prezent pe platforma eMAG marketplace din 2018, care vinde produse electro-IT -, estimează vânzări de şapte ori mai mari în ziua de Black Friday.
„Ne aşteptăm în ziua de Black Friday la un volum de vânzări de aproximativ şapte ori mai mare decât într-o zi normală, iar în perioada noiembrie-decembrie estimăm un volum de două ori mai mare decât o lună obişnuită – respectiv ianuarie – octombrie“, a spus Daniel Blaga în cadrul emisiunii.
Daniel Blaga, fondator al Zoopie: Acest eveniment e doar startul unei perioade mari de vânzări, respectiv în noiembrie şi decembrie avem vânzări duble faţă de lunile normale, respectiv ianuarie-octombrie.
Pe lângă vânzările crescute de Black Friday, evenimentul deschide şi poarta unei perioade profitabile pentru selleri şi comercianţi, a adăugat Laurenţiu Ţigăeru.
„Black Friday este un eveniment major în zona de e-commerce. De fapt este începutul unei perioade foarte bune în zona de e-commerce. Spre exemplu, lunile noiembrie şi decembrie sunt cu aproximativ 30% - 40% mai mari decât media lunilor anterioare.“
„Adică e un eveniment major şi dacă te gândeşti că eu ca seller am aceleaşi costuri şi să vând în luna au august şi să vând în luna noiembrie sau în decembrie, înseamnă că voi avea un profit mult mai mare, pentru că vând mai mult cu aceleaşi costuri“, a explicat reprezentantul Quasar Comex care are în portofoliu, la vânzare, aproximativ 600 de produse.
De asemenea, pentru evenimentul de Black Friday sellerii din marketplace-ul eMAG se pregătesc cu câteva zile înainte pentru a putea face faţă vomului de comenzi din această zi.
„Ne pregătim cu cel puţin cinci-şase luni înainte pentru că e foarte important să avem stocuri, să dispunem de ele. Cum ne pregătim? Cu oferte. Facem campanii prin eMAG şi spre deosebire de alţi ani avem un avantaj toţi sellerii punem cot la cot cu eMAG, reducem profitabilitatea şi oferim clienţilor nişte oferte avantajoase şi ei ne răsplătesc cu vânzări. Practic profitabilitatea scade oferind discounturi, dar avem un volum mai mare de vânzare. eMAG ne ajută pentru că ne oferă discount-uri din comisionul pe care ei îl solicită pentru serviciile de marketplace şi astfel putem şi ne permitem şi noi să oferim aceste discount-uri“, a explicat Daniel Blaga.
O lecţie învăţată din ediţiile trecute de Black Friday este că reclamele pentru produsele vândute trebuie făcute atât înainte, cât şi în timpul evenimentului, a subliniat Laurenţiu Ţigăeru.
„Am învăţat din experienţă că ads-ul (reclamele) pe care trebuie să le facem la eMAG trebuie făcute şi înainte şi în perioada Black Friday. Deşi este total contraintuitiv, adică ai spune de ce să fac eu o reclamă înainte de Black Friday? Pentru că toată lumea se uită după produse şi le pune la favorite sau în coş şi atunci trebuie să fii în faţă. Pentru că înainte de BF, lumea nu face cumpărături, vânzările sunt mult mai slabe cu două săptămâni înainte. În schimb, vei fi în coşuri iar în momentul în care vor veni ofertele eMAG notifică produsul tău ajuns la preţul cu discount şi atunci faci vânzările. După aceea, în timpul Black Friday-ului. De ce aş face eu reclamă în timpul Black Friday? Atunci oricum e un zgomot imens în toată platforma. Pentru că dacă faci o reclamă la produsul tău şi l-ai adus într-o poziţie bună este un moment în care poţi vinde foarte multe bucăţi, iar algoritmul lui emag va înţelege că e un produs bun şi deja l-ai adus în prima pagină, acolo unde trebuie să fie produsul. Acolo se întâmplă 90% din vânzări. Dacă eşti în pagina patru nu exişti din punct de vedere al vânzărilor, exişti fizic, dar nu exişti ca vânzare.“
Ce a mai spus Laurenţiu Ţigăeru în cadrul emisiunii
Am fondat firma în 1993, adică acum 31 de ani. în toată perioada asta am făcut doar comerţ, comerţ tradiţional şi din 2015 comerţ online. Am ieşit total din comerţul tradiţional şi am intrat în comerţ online şi din 2016 sunt seller în platforma eMAG. Începuturile mele, primele vânzări au fost pe Amazon şi din 2016, cum spuneam, am început vânzările pe eMAG şi de atunci am rămas doar pe zona de online cu vânzările. Am fost la vremea respectivă sellerul cu numărul 1.400 şi ceva, astăzi sunt 56.000.
În general, ca să ai vânzări trebuie să fie în locul potrivit. E valabil şi pentru vânzările clasice. Este valabil şi pentru vânzările online. Deci în primul rând trebuie să fie în locul unde există trafic. Deci alegerea a fost logică. Este vorba de cel mai mare trafic din zona online şi atunci trebuia să fim în primul rând în acest loc. Dacă mai există şi alte locuri unde există trafic, trebuie să fii şi acolo. Dar cum ziceam, în primul rând în locul cu cel mai mult trafic. De aceea suntem în emag.
Suntem prezenţi şi în Ungaria şi în Bulgaria prin ambele formule ale eMAG şi prin fulfilmant şi vânzări directe şi pot spune că a fost un pas destul de logic şi în acelaşi timp şi simplu, pentru că platforma eMAG este de aşa natură concepută încât să faciliteze această migrare a produselor. Deci efortul pe care l-ar avea de făcut un nou seller de a intra în platforma eMAG şi de a lista nişte produse în platforma eMAG România, dau un exemplu, să zicem, că este de 100 de puncte, iar după aceea ca să te duci cu acelaşi produs şi în platforma eMAG din Ungaria şi din Bulgaria este doar de 10 puncte, adică e mult mai uşor să faci pasul ăsta. Noi am intrat când listările erau separate. Deci chiar de la început, de la început în care era 100 de puncte 100 de puncte 100 de puncte, adică era aşa şi tot am intrat pentru că emag este lider de piaţă şi acolo şi venim pe aceeaşi logică trebuie să fii unde este vânzare
Noi avem la vânzare aproximativ 600 de produse. Ca să urmăreşti sute de produse, să le urmăreşti performanţa, să le faci forcasturi, să te aprovizionezi, pentru că toate produsele noastre sunt aduse din China, toate produsele sunt branduite, şi ca să poţi să faci acest lucru, noi lucrăm cu tool-uri, care ne fac foarte multe calcule în timp real vizavi de performanţa produsului, de vânzările pe fiecare produs, astfel încât noi să putem să ne facem după aceea calculele de aprovizionare. Când vorbeşti de puţine produse, e mai uşor. Şi atunci noi utilizăm foarte multe tool-uri pe care le avem puse şi care sunt şi nişte costuri pentru noi în firmă ca să putem supraveghea toate aceste produse. Asta este primul lucru. După aceea, având în vedere că noi aducem produsele din China, avem un timing de aprovizionare foarte lung, între 100 şi 120 de zile şi atunci trebuie să anticipăm această perioadă de vânzare şi să ne planificăm nişte vânzări pentru aceste perioade.
Ce a mai spus Daniel Blaga în cadrul emisiunii
Noi suntem o firmă mult mai tânără. Noi am început tot prin Amazon în 2018. Acolo ne-am lovit de ce înseamnă competiţie, ne-am învăţat primele lecţii costisitoare şi apoi în 2018 am intrat şi noi pe emag şi am avut o mare surpriză de ce volum a fost de fapt faţă de ceea ce ne-am imaginat. şi de atunci am continuat, am crescut organic până am ajuns la punctul în prezent.
N-ai cum să lipseşti dacă eşti seller sau un business de comerţ online în România nu ai cum să lipseşti din eMAG pentru că acolo este foarte mult trafic. Da, poţi să ai site-ul propriu şi să ai trafic separat, că nu o să se canibalizeze niciodată traficul din emag cu cel organic pe care poţi tu să-l obţii din diverse campanii.
Noi momentan nu suntem prezenţi nici în Ungaria, nici în Bulgaria. Avem în vedere acest lucru. Aşteptăm momentul oportun, nu ştiu exact când o să fie acest moment pentru că îl avem de cel puţin un an de zile în considerare, dar cu siguranţă în viitorul apropiat vom fi prezenţi şi în regiune.
Noi producţia o avem în afara României, în afara Europei mai exact, iar timpii de tranzit din cauza războiului din Orientul Mijlociu au crescut foarte mult. Au ajuns deja la trei luni din momentul în care produsul pleacă de pe uşa fabricii până să ajungă în România. Este un impediment foarte mare şi o provocare foarte mare acest lucru pentru că practic noi trebuie luăm în considerare şi timpul de producţie care durează şi el cel puţin o lună - două şi ajungem astfel la un minim de cinci-şase luni din momentul în care plasăm comanda până când o să avem produsele. Provocarea este că nu ştim exact câte stocuri să producem. Nu vrem să producem mai mult decât este necesar şi nu vrem nici să producem mai puţin. Şi asta este fapt, marea provocare, că trebuie să ne pregătim cu foarte mult timp înainte. Avantajul nostru este că avem un istoric, ştim la ce să ne aşteptăm.
Se cumpără cam aceleaşi produse. Se schimbă ceva doar dacă ar apărea, poate o tehnologie nouă şi de care probabil am aflat, pentru că am fiind domeniu şi pe care probabil şi noi am lansa-o. Dar mai mult, sunt mai puţin se cumpără aceleaşi lucruri. Şi da, marele nostru atu este experienţa acumulată din 2018 până încoace, în care am adunat şi am adunat date şi ştim la ce să ne aşteptăm.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE