eMAG ecommerce generation

eMAG e-commerce generation. Răzvan Păun, fondator şi CEO al Brands World Distribution: Ne-am extins pe noi pieţe dar nu am avut nevoie de o echipă mai mare pentru că am apelat la automatizări şi inteligenţa artificială

13.12.2024, 00:06 Autor: Alexandra Cepăreanu

„Vânzările din marketplace eMAG sunt acum sub jumătate din vânzările totale, ceea ce e bine. Pentru o dezvoltare sănătoasă nu trebuie să fii expus foarte mult pentru un singur canal.“  În 2023 compania a avut venituri de peste 2 milioane de lei.

Brands World Distribution, o companie specializată în distribuţia de electrocasnice premium printre care Magimix (Franţa) şi Bamix (Elveţia), a început extinderea pe noi pieţe, apelând la automatizare şi integrând inteligenţa artificială (AI) în activitatea de zi cu zi.

„De anul trecut am început extin­derea în Cehia, Slovacia şi Ungaria. Anul acesta am început în Grecia, am făcut un prim pas în zona ţă­rilor bal­tice, tot printr-un market­place. Acum cântărim fiecare market­place şi fiecare piaţă cum se dezvoltă, pentru că nu putem face o extindere prea mare. Echipă mai mare nu ne-a trebuit. Ne concentrăm pe automa­tizări, integrare de AI, programe care inte­grează cât mai mult, de la traduceri au­tomate, procesare de comenzi la o apăsare de buton, emitere AWB“, a spus Răzvan Păun, fondator şi CEO al Brands World Distribution, în cadrul emi­siunii eMAG e-commerce generation.

Compania şi-a început activitatea în 2013, iar în 2017 Brands World Distribution şi-a făcut apariţia pe marketplace-ul eMAG, iar în prezent 40% din vânzări sunt generate de vân­zările din platforma eMAG. 

„În 2017 am început colaborarea pe eMAG market­place şi ne-a sur­prins rapiditatea în răspuns din partea clienţilor. Vân­zările din eMAG mar­ket­place sunt acum sub jumătate din vânzările totale şi mă bucur să spun asta pentru că o dezvoltare sănătoasă în­seamnă să nu fii expus foarte mult pentru un singur canal. E bine să rămâi într-o zonă de 30-40%“, a spus Răzvan Păun.

Compania a închis anul 2023 cu afaceri de peste 2 milioane de lei. Brands World Distribution are un portofoliu ce include şase mărci de produse premium.

„Nu avem volume foarte mari. Anul acesta sperăm să avem o creştere de 10%. Nu ştiu să spun ce va fi anul viitor. Noi încercăm să ne consolidăm poziţia, de aceea încercăm să creştem şi în alte ţări, să ne extindem şi pe alte pieţe externe. Nu ştim ce o să se întâmple, dar e mai bine să ai cât mai multe oportunităţi de a creşte, de a fi stabil.“

De asemenea, extinderea în mediul online pe alte pieţe a companiei româneşti a avut loc tot prin eMAG marketplace – mai exact pe piaţa din Bulgaria şi Ungaria.

„Am început în Bulgaria şi Ungaria în urmă cu aproximativ cinci ani. În ceea ce priveşte diferenţele şi asemănările dintre pieţe, pot spune că Polonia exte o piaţă extrem de complicată, mult mai complicată decât ce simţim noi pe pieţele noastre. Polonia o ştim de 15-20 de ani în zona asta a electrocasnicelor, dictau preţurile de atunci, datorită volumelor mari, cumpărau întotdeauna mai ieftin de la orice producător şi revindeau în ţările din jur. Ajungeau şi la noi încă de atunci maşini de spălat, frigidere sub preţul de vânzare pe care îl puteam oferi noi, ca importator. S-a păstrat şi acum situaţia asta, altfel, ce aş putea spune este că trebuie să fii foarte atent în fiecare ţară în parte. Spre exemplu, Grecia şi Bulgaria sunt receptive la produse cu specific – spre exemplu noi avem la vânzare aparate/maşini de făcut cafea turcească/grecească. În zonele unde există o minoritate turcească sau grecească sunt căutate.“

Răzvan Păun consideră că unul dintre cele mai mari avantaje pe care marketplace-ul eMAG le oferă antreprenorilor este oportunitatea de a testa piaţa cu diverse produse şi de a înţelege rapid nevoile consumatorilor, facilitând astfel adaptarea şi recalibrarea strategiilor într-un timp scurt.

„Un avantaj este în primul rând această, să spunem, libertate de a testa, o uşurinţă în a-ţi testa produsele. Apoi ai riscuri mai mici şi o uşurinţă în a testa produsele dacă ştii să te foloseşti corect de ads, dacă ştii să te foloseşti corect de livrări la easybox. De asemenea, poţi să verifici văzând ce se întâmplă pe marketplace, ce notorietate ai şi poţi verifica vânzările în sine, dar poţi verifica şi review-urile concurenţei tale sau ale produselor similare pe care vrei să le aduci. Şi cu trendurile pe care le iei din Google şi cu ce mai afli din alte părţi, poţi să spui cap la cap o mică strategie de început şi poţi să o şi testezi imediat într-un marketplace. Asta este marile avantaje, după care vezi ce ai greşit, unde ai greşit, ce e de făcut, poţi să creşti şi chiar să vinzi mai mult“, a explicat fondatorul Brands World Distribution.

El a adăugat că marketplace-ul eMAG oferă şi posibilitatea de a profila mai bine clienţii, ceea ce reprezintă un avantaj faţă de abordările generale, cum erau iniţial campaniile de tip general ads.

„Inteligenţa artificială este extrem de utilă în acest proces; o folosim atât pentru traducerea produselor, cât şi pentru profilarea clienţilor şi recomandările personalizate. Soluţia pe care o utilizăm noi, spre exemplu, analizează profilul şi istoricul de navigare al clienţilor, oferindu-le recomandări de produse relevante, adaptate intereselor lor. Este mult mai eficient decât să presupunem noi ce ar putea fi potrivit pentru fiecare client', a explicat Răzvan Păun.

Cu ajutorul inteligenţei artificiale antreprenorul român spune că a putut vedea şi schimbările din comportamentul consumatorilor.

„În urma acestei inteligenţe artificiale şi a profilării clienţilor am descoperit creşterea numărului de produse în coş de produse. Lumea nu mai vine pentru un Magimix sau un Bamix la noi în magazinul online, ci mai cumpără şi din alte produse, un chopper mai mic, un mic aspirator, orice ar fi.“

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea
Emag