Eveniment

0 km la centura de sud a Capitalei, dar majorările curg pe bandă rulantă

Inelul de centură al Capitalei, cu o lungime totală de 71 km, a intrat în lucrări de construcţie şi modernizare începând cu 2007 şi în prezent se lucrează pe trei tronsoane în sudul Capitalei şi alte trei în nord

Inelul de centură al Capitalei, cu o lungime totală de 71 km, a intrat în lucrări de construcţie şi modernizare începând cu 2007 şi în prezent se lucrează pe trei tronsoane în sudul Capitalei şi alte trei în nord

15.06.2010, 00:00 134

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale dinRomânia (CNADNR) a majorat de la începutul anului contractele de ladouă tronsoane din centura de sud a Capitalei cu 20% şi 40% şi maiurmează încă o astfel de operaţiune pentru al treilea tronson, deşinu au fost începute lucrările de construcţie.

Contractele pentru cele trei tronsoane din centura de sud aCapitalei (33,1 km), care se află între autostrada Soarelui (km23,6) şi autostrada Bucureşti-Piteşti (km 55,5), au fost semnate pe26 noiembrie 2008, în timpul mandatului lui Ludovic Orban.

Chiar dacă până în prezent lucrările nici măcar nu au început,contractele au fost majorate pentru a adăuga mai multe elemente desiguranţă, cum ar fi indicatoarele de mari dimensiuni şi un parapetmedian din beton, care nu erau iniţial trecute în contract,potrivit CNADNR. Ministerul Transporturilor a explicat faptul că aîntârziat începerea lucrărilor pentru că nu existau fonduri, iarelementele de siguranţă trebuia adăugate pentru a reduce risculaccidentelor.

CNADNR a încheiat în iunie un act adiţional în valoare de 15,55milioane de lei, fără TVA, cu asocierea Delta ACM 93/TehnologicaRadion /SIRD/ Pro Cons XXI, care modernizează un tronson alcenturii de sud a Capitalei (între km 23 şi 33), în creştere cu 20%faţă de valoarea iniţială, potrivit site-ului e-licitatie.ro.Costul total al proiectului se ridică acum la 90,9 milioane de lei,fără TVA, iar lucrările nu au început, urmând ca în aceastăsăptămână să fie emis ordinul de începere a lucrărilor. Firmele vorlărgi la patru benzi tronsonul situat între kilometrii 33 şi 43, înbaza unui contract încheiat în 2008 cu CNADNR, care avea iniţial ovaloare de 75,35 mil. lei, fără TVA.

CNADNR a mai derulat o majorare de 40% a contractului câştigatde firmele Straco Grup/SCT Bucureşti/Genesis International/OJSCMostobud/OJSC Alt com/Expert pentru reabilitarea tronsonului dintrekm 43 şi 55 al centurii de sud. Contractul a fost majorat cu 36,5mil. lei, fără TVA, la 109,7 mil. lei, fără TVA.

Pe acelaşi criteriu, Ministerul Transporturilor va majora şicontractul de pe tronsonul dintre km 33 şi 43 din centura de sud,unde lucrările sunt derulate de consorţiul EuroconstructTrading/Romstrade/Consitrans.

Inelul de centură al Capitalei, cu o lungime totală de 71 km, aintrat în lucrări de construcţie şi modernizare începând cu 2007 şiîn prezent se lucrează pe trei tronsoane în sudul Capitalei şi altetrei în nord. Din totalul lungimii se lucrează doar pe cei 20,5 kmdin nordul Capitalei, care urmează să fie finalizaţi în noiembrie2010. Alte două sectoare - dintre DN2 şi autostrada A2 (11 km) şisectorul dintre autostrada A1 şi DN7 (8,6 km) - nu au fost încălicitate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO