Eveniment

120 de milioane de euro investiţii anunţate în Portul Constanţa

120 de milioane de euro investiţii anunţate în Portul...

Autor: Cătălin Legănel

13.06.2017, 00:00 302

Nicolae Dan Tivilichi a anunţat, luni, într-o conferinţă de presă, deblocarea investiţiilor private în Portul Constanţa, ce vor duce la o creştere a performanţei portului şi la o creştere a traficului de mărfuri.

Tivilichi a estimat că valoarea totală a investiţiilor asumate de operatorii privaţi în anul 2017 se ridică la aproximativ 115 milioane de euro, investiţii ce se vor desfăşura pe o perioadă de 5 ani. De asemenea, pentru investiţii minime de 35 milioane de euro au fost instituite obligaţii contractuale în cadrul negocierilor purtate. Până în prezent operatorii portuari au demarat investiţii în valoare de 120 milioane euro.

„Pentru prima dată avem investiţii garantate prin contract, investiţii a căror nivel negarantat oricum a crescut de la 35 de milioane la euro, la până la aproape 200 de milioane de euro. Vorbesc de ce este garantat în contract. La ora actuală, investiţii private în Portul Constanţa sunt de circa 120 de milioane de euro. Până la sfârşitul anului aşteptăm ca cifra să treacă de 180 de milioane de euro. E un alt lucru care mi se pare cel mai important pentru Portul Constanţa. Atâta timp cât un investitor privat va investi, cu siguranţă va dori să-şi amortizeze această investiţie. Iar acest lucru se traduce prin marfă care urmează să tranziteze Portul Constanţa, altfel ei neavând altă posibilitate de a-şi recupera investiţia”, a declarat directorul CN APM SA Constanţa.

Potrivit acestuia, creşterea investiţiilor este urmare a colaborării dintre administraţie, operatori, comunitate locală, judeţeană, Ministerul Transporturilor.

„Atâta timp cât un operator privat va avea siguranţa investiţiei pe care o face, el o va face pentru că este interesul lui să se dezvolte. Atât timp cât administraţia va întreţine ceea ce are şi va dezvolta ceea ce are, cu siguranţă vor apărea şi alţi operatori şi alte investiţii”, a mai declarat Tivilichi, făcând şi o paralelă cu Portul Hamburg, din Germania, care nu mai are unde să se dezvolte.

„Marele avantaj al Portului Constanţa faţă de Portul Hamburg: Portul Hamburg, la această dată este un port închis, nu mai are unde să se dezvolte. Eu consider că Portul Constanţa este doar la jumătatea capacităţii lui de dezvoltare”.

Investiţiile derulate în prezent în Portul Constanţa sunt de modernizare a unui terminal pentru containere şi pentru construirea unui terminal pentru cereale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO