Eveniment

16:45. Acuzaţii grave din partea unui consultant în transporturi: Şoferii de autocar în România nici nu participă la cursurile de dinainte de atestat. ARR: Operatorul are documentele în regulă

16:45. Acuzaţii grave din partea unui consultant în transporturi: Şoferii de autocar în România nici nu participă la cursurile de dinainte de atestat. ARR: Operatorul are documentele în regulă

Autor: Bogdan Alecu

24.06.2013, 16:45 1045

Augustin Hagiu, consultant în transporturi şi care a mai deţinut funcţia de preşedinte al Federaţiei Operatorilor Rutieri de Transport (FORT) dar şi de consultant în cadrul Autorităţii Rutiere Române ARR în 2012 pentru aproximativ şase luni, spune că în România şoferii de autocar nu sunt testaţi cum trebuie, atestatele se dau pe bandă rulantă şi totul este o afacere din care nişte „băieţi deştepţi” câştigă sume impresionante de bani.

„Astfel de şoferi nu sunt instruiţi cum trebuie şi doar li se pune atestatul în braţe contra unei sume de bani, desigur nefiscalizat şi acum vedem rezultatele. Sunt organizate teste în urma unor cursuri, dar aceste cursuri nu se fac, şi de multe ori şoferul nici măcar nu este în sală la examinare, dar şoferii obţin atestatul ca şi cum ar fi fost acolo. În fiecare zi se pot produce astfel de accidente din cauza acestor condiţii”, a spus Augustin Hagiu.

Pe de altă parte, oficialii Autorităţii Rutiere Române au declarat că în cazul autocarului implicat într-un accident în Muntenegru are licenţă de transport şi deţine documente privind legalitatea transportului şi a cursei în cauză.

Unul dintre pasagerii accidentaţi în Muntenegru a declarat pentru Ştirile Pro TV că în momentul producerii accidentului şoferul era într-o depăşire la intrarea într-un viaduct şi deşi limita de viteză pe acel sector de drum era de 50 km/h, autocarul circula cu 90 km/h. Viteza exactă a autocarului va putea fi comunicată doar după finalizarea anchetei demarate de Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR) va finaliza ancheta şi va analiza datele înregistrate de tahograful autocarului care înregistrează informaţii inclusiv despre viteza de rulare a acestuia.

„S-a demarat ancheta şi suntem în curs de desfăşurare. Nu avem momentan nicio informaţie, autocarul este în râpă. Din înregistrările de la bord nu ştim în acest moment ce se poate extrage. Vom veni cu un comunicat complet. Acum se face ancheta, iar primele rezultate le vom avea după ora 17.00”, a spus Gabriel Ştefănescu inspector-şef în cadrul ISCTR.

În ceea ce priveşte starea tehnică a autocarelor utilizate în transporturi internaţionale, Augustin Hagiu a subliniat că acestea sunt analizate le fiecare şase luni, iar din punct de vedere tehnic nu ar trebui să existe probleme. În plus, el a subliniat că „autocarele care realizează curse ocazionale sunt foarte noi, mai noi şi decât cele din regiune”. Potrivit datelor de la Poliţie, vârsta medie a autocarelor şi autobuzelor în România este de 14 ani, în timp ce pentru utilitare vârsta medie este de 11 ani.
 

Citește și
AFACERI DE LA ZERO