Eveniment

20.000 de Rable casate, doar 460 de masini vandute: „Rabla nu are ca scop vanzarea de masini noi”

04.03.2010, 23:01 70

In primele doua saptamani de la demararea "Rabla" s-au casatpeste 20.000 de masini, dar s-au vandut numai 460, potrivitstatisticilor Administratiei Fondului pentru Mediu (AFM). Raportatla numarul de masini casate, s-au cumparat de 44 de ori mai putine,cel mai probabil diferenta reprezentata de peste 20.000 de vouchereurmand sa fie tranzactionate pe piata, fiind achizitionate fie dedealeri, fie de persoane interesate sa-si cumpere o masinanoua.

Scopul realizarii unui program de casare nu este crestereavanzarilor de automobile, ci reducerea impactului pe care il aucele vechi asupra mediului.

"Programul «Rabla» nu are ca scop vanzarea de masini noi, ci areca scop casarea masinilor vechi si reducerea emisiilor de dioxid decarbon si a posibilitatii infestarii solului si a apei cu reziduuriprovenite de la automobilele de peste 10 ani", a subliniat GheorghePopescu, presedintele AFM.

Majoritatea dealerilor care comercializeaza masini cu preturicuprinse intre 10.000 si 15.000 de euro se bazeaza pe "Rabla"pentru revitalizarea vanzarilor pe o piata care a scazut cu aproape60% in 2009. Dacia detine o cota de 85% din vanzarile de masini inprimele doua saptamani de "Rabla". "In primele doua saptamani aleprogramului s-au casat 20.220 de masini si s-au vandut 456 deautomobile. Dintre acestea, aproximativ 390 reprezinta modeleDacia", a subliniat presedintele AFM

In cadrul programului din 2009, din cele circa 32.000 de masinivandute, peste 55% au reprezentat modele Dacia. In plus, in acestan, prin "Rabla" se va putea achizitiona si noul SUV Duster,potrivit declaratiilor lui Fabrice Cambolive, directorul comercialal marcii.

Spre deosebire de anii anteriori, cand numai posesorul unei"rable" putea sa-si achizi tioneze un automobil nou in bazaprogramului, acum odata cu implementarea sistemului de vouchere,oricine detine un tichet valoric poate cumpara o masina noua cu oreducere de 3.800 de lei.

"In cadrul programului intai se vor casa rablele si se vortranzactiona voucherele, dupa care in faza a doua, dupa 1-2 luni,vor incepe sa se si vanda masinile. In contextul actual discutam dedoua tipuri de participanti la program. Primul este cel carecaseaza rabla si vinde voucherul, iar al doilea cel care cumparaefectiv masina noua", a declarat Tapalaga. Vor fi foarte putini ceicare detin o rabla si care vor cumpara un automobil nou, in opiniasefului Porsche Inter Auto (PIA), divizia de retail a PorscheRomania.

In prezent din cele 60.000 de tichete disponibile, 50.000 suntdestinate persoanelor fizice si 10.000 firmelor si companiilor, darcare nu s-au aratat interesate de program.

"Doar doua firme si-au depus dosarul de a participa in cadrulprogramului. Aprobarea unui dosar dureaza mai mult deoarece se facepe schema unui ajutor de stat si exista anumite conditii caretrebuie indeplinite, precum cea ca firma respectiva sa nu aibadatorii la stat", a subliniat Popescu.

"In prima parte a programului ne asteptam ca importatorii savanda putin. In plus, una este sa se caseze rable si sa setranzactioneze vouchere, alta sa se si vanda masini noi", a spusAlin Tapalaga.

In conditiile in care majoritatea clientilor vor utiliza treivouchere, este posibil ca in acest an volumul total al programuluisa coboare la 20.000 de masini vandute, adica in scadere cu 30%comparativ cu 2009.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO