Eveniment

Doar 5% din angajaţii din România au rămas în regim de telemuncă, faţă de 27% în pandemie. John Hurley, cercetător, Eurofound: Există o mare diferenţă între ţările din Europa în ceea ce priveşte ponderea telemuncii

Telemunca este o posibilitate mai mult pentru categoriile de angajaţi înalt calificaţi şi pentru cei pe funcţii manageriale, pentru angajaţii white collar în general.

Telemunca este o posibilitate mai mult pentru categoriile de angajaţi înalt calificaţi şi pentru cei pe funcţii manageriale, pentru angajaţii white collar în general.

Autor: Ramona Cornea

09.12.2022, 17:20 290

John Hurley, cercetător, Eurofound: „Există o mare diferenţă între ţările din Europa în ceea ce priveşte ponderea telemuncii. Ţări din Europa de Est precum Bulgaria, România, Lituania, Letonia, care au avut ponderi foarte mici de muncă de acasă înainte de criza COVID şi care, chiar dacă au crescut mult, au rămas la ponderi mici ale angajaţilor care lucrează de acasă, de circa 5%”.

Circa 41,7 milioane de angajaţi din Uniunea Europeană au lucrat la distanţă în 2021, adică 22% din totalul angajaţilor din UE. Pandemia de COVID-19 a transformat munca la distanţă din o problemă care a afectat o proporţie relativ mică a forţei de muncă într-un aspect important al vieţii profesionale pentru unu din cinci lucrători, conform datelor de la Eurofound - Fundaţia Europeană pentru Îmbunătăţirea Condiţiilor de Muncă şi Viaţă.

Oscar Vargas, research manager în cadrul Eurofound, a punctat că munca în regim de telemuncă a rămas în 2022 la un nivel similar cu cel din anul trecut. Înainte de pandemie, circa 10% dintre angajaţii din Uniunea Europeană lucrau în regim de telemuncă fie ocazional, fie de obicei, spune el.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO