Eveniment

Acasa TV, al doilea cel mai vizionat post din piata in prime time

Acasa TV, al doilea cel mai vizionat post din piata in prime time
01.02.2009, 19:54 292

Desi In 1998 a fost lansat ca o alternativa de nisa pentru PRO TV, Acasa a ajuns sa depaseasca cifrele de audienta ale unor posturi generaliste si sa fie cel mai important dezvoltator de proiecte de fictiune romaneasca.

In 1998, Ruxandra Ion, unul dintre cei mai cunoscuti producatori TV din Romania, a lansat Acasa TV, una dintre primele televiziuni de nisa din Romania si primul post dedicat femeilor. Era vorba despre segmentul de public din categoria celor mai mari consumatori de televiziune - "al doilea target comercial acceptat worldwide", subliniaza Vanessa Cernea (33 de ani), managing director la Acasa TV.
Strategia initiala a constat in aducerea telenovelelor sud-americane in Romania pentru ca apoi, dupa familiarizarea publicului, sa creeze propriile productii de acest gen, in premiera pe piata media locala. Astfel, in octombrie 2004, Ruxandra Ion (53 de ani) a produs si a inventat prima telenovela romaneasca - "Numai iubirea", care a inregistrat audiente record inca de la lansare. Au urmat alte telenovele romanesti sub marca MediaPro Pictures: "Lacrimi de iubire", "Pacatele Evei", "Iubire ca in filme", "Daria, iubirea mea", "Inima de tigan" si "Regina".
La nivelul anului 2008, Acasa a fost, dupa PRO TV, al doilea cel mai vizionat post de televiziune din Romania, in randul femeilor cu varste cuprinse intre 15 si 49 de ani din mediul urban. Astfel, pe acest segment de populatie, in perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2008, Acasa a fost al doilea cel mai vizionat canal in prime time (intervalul orar 19.00-23.00), cand a inregistrat o medie de audienta de 4,3 puncte de rating si o cota de piata de 12,5%.
Pe primul loc s-a situat PRO TV, cu o medie de 6,2 puncte de rating si o cota de piata de 18,2%. Acasa a ocupat locul doi si in access (intervalul orar 16.00-19.00), cand a inregistrat o medie de rating de 3,1 puncte si o cota de piata de 14,0%, primul loc fiind ocupat tot de PRO TV, cu o medie de 3,6 puncte de rating si o cota de piata de 16,1%.
Cele mai mari audiente ale postului au fost insa inregistrate la difuzarea ultimului episod din telenovela "Inima de tigan". Difuzat pe 1 iunie 2008, in ziua alegerilor locale, Acasa TV a inregistrat audiente mai mari decat posturile care, la aceeasi ora prezentau situatia voturilor, din tara. "Duminica, 1 iunie, 'Inima de tigan - Marele final' a inregistrat cele mai mari audiente pe toate cele trei targeturi importante de populatie din ultimii 6 ani", spune Vanessa Cernea.
Astfel, conform datelor furnizate de Gfk Romania, intre orele 20.30 si 23.12, in randul populatiei de toate varstele din mediul urban, Acasa a fost lider de audienta, cu o medie de rating de 15,5 puncte si o cota de piata de 33,1%. Minutul de aur a fost inregistrat la 22.18 si a fost de 19 puncte de rating si o cota de piata de 38,4%, ceea ce inseamna ca la ultimul episod al telenovelei "Inima de tigan" s-au uitat aproximativ 2,1 milioane de persoane din mediul urban.
"Investitiile in aceste produse sunt colosale, dar si rezultatele sunt pe masura", enunta Cernea. Un punct de rating pe segmentul all urban este echivalentul a 113.740 de persoane.
In atingerea obiectivelor de afaceri ale Acasa TV, importanta a fost si identificarea oportuna a publicului tinta.
"Programele noastre se adreseaza persoanelor care, in familie, au decizia de cumparare: femeile. Astfel, Acasa ofera advertiserilor un canal mediatic propice atingerii obiectivelor lor de business si noi, la randul nostru, reusim sa ni le atingem pe ale noastre", explica Vanessa Cernea.
In prezent, Acasa TV este unul dintre cele mai profitabile posturi ale PRO TV SA, cu o cota insemnata in cifrele anuale de afaceri si profit ale companiei. In ceea ce priveste principalele directii de strategie pe care au mizat, managing directorul Acasa TV enumera "programarea strip " generatoare de fidelitate, selectia riguroasa a titlurilor de telenovela straina pe care le achizitionam si mai ales continutul total 'feelings-oriented' al canalului".
Toate canalele reunite in compania PRO TV SA au avut la sfarsitul primelor noua luni ale anului trecut afaceri de 197 de milioane de dolari, in crestere cu 45%, iar profitul operational (EBITDA) a fost de 82 de milioane de dolari, ceea ce a insemnat un plus de 43% fata de valoarea inregistrata in aceeasi perioada a anului 2007.
 
Ruxandra Ion, omul din spatele Acasa
  • A inceput sa lucreze pentru (Pro Tv) Acasa la o luna de la infiintarea postului;
  • A fost primul producator independent de emisiuni pentru copii din estul Europei;
  • In 1998 lanseaza Acasa TV, primul post romanesc dedicat femeilor;
  • In 2004 introduce pe piata media prima telenovela romaneasca;
  • In prezent, ocupa functiile de Central European Media Entertainment (CME) Channel& Programing Strategist, Managing Director Promance International si Vice president MediaPro Pictures.
 

 

AFACERI DE LA ZERO