Eveniment

Accor îşi schimbă numele şi permite hotelierilor independenţi să se promoveze pe site-ul companiei

Accor îşi schimbă numele şi permite hotelierilor...

Autor: Anca Dumitrescu

03.06.2015, 13:38 58

"Transformarea platformei noastre de distribuţie într-o platformă deschisă este un pas major pentru grup şi reflectă o nouă abordare", se arată într-un comunicat al directorului general Sebastien Bazin, citat de Reuters.

Accor, care concurează cu InterContinental, Marriott şi Starwood, a precizat că investiţia se adaugă unei sume de 225 de milioane de euro, anunţată deja, pe care o va cheltui pentru dezvoltarea afacerilor online în intervalul 2014-2018.

Accor operează 3.700 de hoteluri la nivel mondial, de la brandul de lux Sofitel până la brandul economic Ibis.

Obiectivul grupului este triplarea ofertei online la 10.000 de hoteluri până în 2018, prin intermediul noului serviciu care va fi lansat în luna iulie.

Accor, cel mai mare grup hotelier din Europa, se confruntă cu creşterea concurenţei din partea agenţiilor online de călătorii, care afectează marjele de profit, dar şi a popularităţii tot mai mari a site-ului Airbnb, de închiriere a locuinţelor particulare.

Airbnb este companie americană înfiinţată în 2008 care deţine o platformă online prin care se pot închiria, oriunde în lume, camere, apartamente sau case întregi direct de la proprietar. Compania deţine un serviciu de închirieri de 600.000 de listări în mai mult de 190 de ţări.

În august 2014, compania Airbnb era evaluată la 10 miliarde de dolari.

Grupul Accor realizează o treime din vânzări online, prin intermediul site-ului propriu şi al rezervărilor prin intermediul agenţiilor online.

Anul trecut, Accor a cumpărat start-up-ul francez Wipolo, companie care oferă servicii de management al itinerariilor prin intermediul Internetului şi dispozitelor mobile.

Accor a cumpărat în aprilie FASTBOOKING, un furnizor de servicii digitale pentru industria hotelieră, pe care grupul îl va folosi pentru oferirea de servicii de rezervare online către anumiţi hotelieri independenţi.

Comisionul pe care îl va percepe Accor pentru aceste servicii va fi sub cel aplicat de agenţiile online concurente, a declarat directorul general adjunct al grupului, Vivek Badrinah.

Bazin, specialist în tranzacţii cu instrumente financiare care a preluat conducerea Accor în august 2013, a împărţit grupul în două divizii, HotelServices şi HotelInvest, pentru a separa operaţiunile de servicii hoteliere de cele în domeniul proprietăţilor, în vederea creşterii profitabilităţii. Restructurarea a dat rezultate, grupul obţinând anul trecut un profit operaţional record de 602 milioane de euro, în creştere cu 11,7%, în termeni comparabili.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO