Întreprinderile mici şi mijlocii (IMM) din sectorul industriei au reuşit să exporte bunuri în valoare de 26,5 miliarde de lei în 2013, adică doar 19% din totalul exporturilor făcute în acest sector, arată cele mai recente informaţii furnizate de Institutul Naţional de Statistică. Cum se explică ponderea scăzută la export a afacerilor mici şi mijlocii din industrie?
„IMM-urile cu activitate de producţie nu pot îndeplini cerinţele de volume mari de produse (chiar componente), având nevoie de utilaje de mare productivitate. Chiar în cazul în care se pot dota, ele trebuie să aibă capacitatea (de marketing, vânzare, răspuns prompt la comenzi venite în timp scurt etc.). Toate acestea determină acceptarea lor ca furnizori de componente pentru mari integratori internaţionali. Noi nu avem IMM-uri cu produse exportabile de mare complexitate. Sunt de apreciat eforturile fabricantului de pufuleţi din Prahova (Firma Phoenix Y, producătorul pufuleţilor Gusto - n. red.), dar nu poate face decât 18 milioane de dolari exportând pufuleţi în SUA şi în Canada“, a explicat Cristian Pârvan, secretarul general al Asociaţiei Oamenilor de Afaceri din România (AOAR).