Eveniment

AFP despre autostrada lui Oprescu: când oraşele europene luptă să reducă traficul, Bucureştiul construieşte una dintre cele mai contestate autostrăzi

AFP despre autostrada lui Oprescu: când oraşele europene luptă să reducă traficul, Bucureştiul construieşte una dintre cele mai scumpe autostrăzi

Autor: Radu Racu

10.10.2012, 19:04 1873

Într-o perioadă în care marile oraşe europene încearcă să identifice metode de reducerea traficului de maşini, primarul Bucureştiului, Sorin Oprescu, a lansat un proiect ambiţios de construire a unei autostrăzi care să traverseze oraşul, în ciuda protestelor vehemente, scrie AFP.

Autostrada se va întinde pe o distanţă de 13 kilometri şi va costa circa 1,5 miliarde de euro, însă primarul susţine că banii nu vor veni integral de la bugetul local ci şi din parteneriate private. AFP îl citează şi pe candidatul independent la alegerile locale din vară Nicuşor Dan, care atrage atenţia asupra segmentului de sub parcul Herăstrău care ca vosta circa 100 de milioane de euro pentru un kilometru, cea mai scumpă lucrare de profil din lume.

Primarul Oprescu a făcut din autostradă o prioritate pentru actualul său mandat de patru ani, însă specialiştii susţin că astfel de proiecte duc doar la o decongestionare temporară a traficului. "Pe termen scurt, într-adevăr, va fi o aerisire a traficului dar pe viitor autostrada nu va face decât să atragă şi mai multe maşini", a declarat Gruia Bădescu, arhitect specializat în urbanistică şi student doctorand la Cambridge.

Mai mult oraşe din Franţa ca Marsilia şi Grenoble au construit proiecte similare doar pentru a le dărăma sau bloca ulterior după ce s-au aglomerat.

"Bucureştiul se confruntă cu două probleme: pe de o parte, nu există un plan urbanistic pentru administrarea patrimoniului cultural, iar pe de alta lipseşte dialogul dintre autorităţi şi comunitate", afirmă şi Gabriel Pascariu, profesor la Universitatea de Arhitectură Ion Mincu. "Traficul infernal nu se află în topul nemulţumirilor bucreştenilor", precizează el.

Numărul maşinilor din Bucureşti s-a dublat în ultimul deceniu, odată cu anii de dezvoltare economică fără precedent de după 2000, ajungând la peste 1 milion de unităţi.

"Este evident că nu poţi aplica soluţii din anii '70 la probleme actuale. Însă înainte de a limita traficul, autorităţile trebuie să fie realiste şi să ofere alternative reale cu mijloacele de transport în comun", a declarat Alain Bourdin, profesor de urbanistică la Universitatea Paris Est.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO