Eveniment

Agentiile de turism: Vest-europenii nu vor mai merge in Maldive, ci in Romania

17.12.2008, 18:36 22

Criza financiara poate reprezenta o oportunitate pentru turismul romanesc in conditiile in care turistii din vestul Europei ar putea renunta la destinatiile exotice pentru cele din regiune, apreciaza reprezentantii Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din Romania (ANAT).

"Aceasta criza este o mare sansa pentru turismul romanesc. Noi oricum suntem in criza de 10 ani in ceea ce priveste numarul de turisti straini care vin aici, nu suntem ca Spania sau alte tari care vor cadea de la o inaltime mare. In criza sunt alese destinatiile apropiate. Nu cred ca germanii vor mai merge in Maldive, ci vor ramane in regiune. Aceasta este o oportunitate de crestere pentru noi", a declarat Dragos Anastasiu, presedintele ANAT.
Criza financiara a redus cu circa 12% incasarile de pe urma vanzarilor biletelor de avion in lunile octombrie si noiembrie, hotelierii vor termina anul sub bugetele alcatuite initial, iar agentiile de turism au redus pretul pachetelor oferite cu pana la 30% pentru a contracara efectele actualei situatii economice.
Desi acum se vorbeste despre o "piata inghetata", pentru anul viitor reprezentantii ANAT mizeaza pe o crestere a pietei, dar de data aceasta doar de numai 5% fata de procentajul de 20% din 2008.
"Pe ansamblu, 2008 a fost unul cu o crestere mare, estimata la 15-20% la outgoing (numarul turistilor romani care pleaca in strainatate), in special datorita dezvoltarii zborurilor charter, si 10% pe turism intern, datorita unei bune promovari a Litoralului romanesc", spune Anastasiu. Desi ritmul de crestere al pietei estimat pentru 2009 este de patru ori mai redus comparativ cu anul acesta, Anastasiu crede ca turismul local ar putea castiga din criza actuala, daca va implementa o serie de masuri.
Potrivit presedintelui ANAT, solutiile care ar putea debloca piata locala sunt promovarea ofertelor de tip early booking (rezervari timpurii - n.r.) prin intermediul carora se obtin reduceri de circa 20-30% pentru cumpararea vacantelor cu mult timp inainte de sezon, dar care asigura hotelurilor si agentiilor de turism un anumit flux de clienti si certitudinea platilor. O alta directie de lupta importiva crizei este continuarea promovarii turismului local, prin actiuni gandite pe lucruri specifice, nu pe ansamblu.
ANAT spune ca aprobarea legii tichetelor de vacanata este o alta masura care ar putea contribui la deblocarea "starii de inghet" in care se afla acum piata de profil.
"Daca reusim sa ne miscam in aceste directii, vom reusi sa crestem, nu la nivelul din anii anteriori pentru ca piata s-a mai maturizat, dar am putea evita efecte mai grave ale crizei economice. Oricum vom fi afectati pentru ca toata lumea isi reconsidera bugetele, dar promovarea turismului trebuie sa continue pentru a putea trece de aceasta perioada", a mai precizat Anastasiu.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO