Eveniment

ALEPH BUSINESS. Ultimul interviu al fostului şef de la Tarom, Cătălin Prunariu, înainte să fie schimbat din funcţie. Ce spunea acum 3 săptămâni despre cariera lui şi despre Tarom

ALEPH BUSINESS. Ultimul interviu al fostului şef de la...

Autor: Ştefan Stan

04.01.2022, 17:54 1363

Consiliul de Administraţie al Companiei Naţionale de Transporturi Aeriene Române Tarom a decis schimbarea directorului general, astfel, Cătălin Radu Prunariu va fi înlocuit de către Mihăiţă Ursu, care revine la cârma companiei.

„De mâine, 5 decembrie, eu nu voi mai fi directorul general al companiei. A fost un mandat interimar, voi reveni pe poziţia pe care eram şi înainte şi anume aceea de director operaţiuni zbor”, spune pentru ZF Cătălin Radu Prunariu.

- Când eşti o companie privată, vei avea drive-ul necesar pentru a îmbunătăţi procesele, costurile, pentru a inova şi a schimba modul de abordare a business-ului. Cât timp nu existau companiile private şi low cost-urile, companiile aeriene de stat trăiau liniştite. Aveau asigurat un segment de piaţă. 

- Odată cu apariţia low cost-urilor, companiile private au trecut într-o fază agresivă. Companiile de stat nu au avut această agresivitate. În Tarom încă se lucrează cu excel, când în ERP există automatizări fantastice. 

- Statul trebuia ca încă de acum 10 ani să aibă un partener privat la Tarom. De cele mai multe ori, partenerul privat va duce mai departe inovaţia şi are posibilitatea să investească. Statul nu va putea investi. 

- Multe companii aeriene au ajuns la un momentdat într-un stadiu unde noi le-am fi considerat falimentare. Dar nu erau, pentru că investitorul privat a făcut o infuzie de capital, şi o investiţie mică a avut beneficii fantastice. Noi nu putem accesa aceste investiţii pentru că acţionarul majoritar trebuie să se supună unor reguli ale Comisiei Europene

- Statul trebuie să fie deschis să vândă o parte din acţiuni. E o companie care ar putea aduce foarte mulţi bani la buget. 

- Într-o situaţie ideală cum a fost anul 2019, care a fost de vârf pentru industria aviatică, statul ar fi putut câştiga foarte multi bani

- Wizz Air sau Blue Air au avut imaginaţie şi investitori care au fost dispuşi să rişte şi să investească în tehnologie. Acele companii au avut această viziune, au văzut că în 10 ani digitalizarea va fi viitorul. 

- Integrarea tehnologiei eficientizează foarte tare operaţiunile. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO