Eveniment

Alexander Boersch, Deloitte Germania: Economia Germaniei, principalul partener comercial al României, va ajunge la nivelul dinainte de criză în 2022. Mutarea lanţurilor de aprovizonare dinspre China spre Europa este o veste bună pentru România

Alexander Boersch, Deloitte Germania: Economia Germaniei,...

Autor: Răzvan Botea

16.06.2020, 11:41 616

Alexander Boersch, economistul-Şef şi coordonatorul diviziei de cercetare din cadrul Deloitte Germania, a spus în cadrul evenmentului ZF/Deloitte CFO Summit 2020, că economia Germaniei, principalul partener economic al României, chiar dacă va intra pe un trend de revenire în al treilea trimestru, va ajunge la nivelul anterior crizei coronavirusului în 2022.

„Vestea proastă este că această contracţie a fost atât de puternică, încât economia va creşte negativ. Aşteptăm o contracţie de circa 8% pentru zona euro, şi una de 7,5% pentru Germania şi va trece o vreme până ajungem la nivelurile precriză.  Până în mijlocul lui 2022 pentru Germania, iar pentru Italia ceva mai mult, petru că aici contracţie a fost mai mare. Italia îşi va reveni în 2023”, a spus el.

De asemenea, economistul consideră că unul dintre efectele crizei coronaviruslui va fi mutarea lanţurilor de aprovizionare dinspre China către Europa, în special către Europa de Est.

„Am văzut multe discuţii despre lanţurile de aprovizonare. Sunt câteva trenduri în care lanţurile de aprovizionare ar putea să se mute dinspre China spre Europa, lucru care ar putea fi interesant pentru ţările din Europa de Est, în special pentru România.”

Deloitte România în parteneriat cu Ziarul Financiar a organizat marţi prima ediţie a CFO Summit, o videoconferinţă care a adus la masa de discuţii directorii financiar ai unora dintre cele mai importante companii din România, precum şi consultanţi şi economişti din cadrul Deloitte.

Ce a mai spus Alexander Boersch la CFO Summit 2020:

Sunt cel puţin două caracteristici care fac din criza coronavirusului una unică faţă de alte crize pe care le-am văzut. Prima caracteristică este că este o criză globală. A doua diferenţă este că nu am mai văzut aşa ceva în istoria economică, fapul că am închis o mare parte din economie, aşa ceva este fără precedent. Am avut lanţuri de aprovizonare întrerupte, oameni care nu au mers la muncă, deci o criză a producţiei.

Trebuie spus că stimulenţii fiscali au venit destul de repede. Pentru Germania, pachetul se riridcă la aproape 50% din PIB, şi este semnificativ, dacă ne uităm la criza din 2008-2009, proecentul a fost între 9 şi 10%. Alte ţări au luat măsuri de asemenea, pachetul fiscal din Italia, care a conţinut în cea mai mare parte garanţii de stat, a fost de 44% din PIB, Franţa 20%, SUA cu 14%. Ideea principală a acestor pachete a fost să ajute companiile să treacă peste  efectul imediat al crizei.

Toate previziunile economice sunt foarte dependenete de variabile pe care le pui acolo. dacă te aştepţi la un al doilea val la toamnă, va fi greu de revenit. Dacă încrederea consumatorilor nu revine, este greu de revenit rapid. Aşteptăm o revenire în formă de V pentru Germania şi pentru Europa. Aşteptăm o contracţie istorică în al doilea trimestru de -12%, care este într-un fel inevitabil, dar vedem un rebound în al treilea trimestru, în cea mai mare parte din cauza că, dacă ai o contracţie puternică, ai natural un bounce back şi de asemenea avem măsuri fiscale şi monetare foarte puternice.

Este un tablou mixt, suntem relativ optimişti, faţă de alte opinii.

Este cea mai mare recesiune din istoria de după război pentru Germania, dar va fi mai în regulă. pentru România are câteva implicaţii, în special dacă ne uităm la industria auto, care a fost foarte lovită de această criză. Am văzut o scădere a cererii mai mare de 80% în anumite ţări. Acest lucru afectează România . Cu toate acestea, ne aşteptăm că industria auto să îşi revină anul viitor.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO