Eveniment

Alexandru Dedu, preşedintele Federaţiei Române de Handbal: În momentul în care am ajuns la FRH, noţiunea de marketing şi comunicare era un tabu

Alexandru Dedu, preşedintele FRH

Alexandru Dedu, preşedintele FRH

Autor: Iulian Tenchiu

18.06.2019, 00:04 304

Ideea de marketing în FRH a pornit de la ze­ro, potrivit lui Alexandru Dedu, preşedintele FRH. „În momentul în care am ajuns la Federaţia Română de Handbal, noţiunea de marketing şi co­municare era un tabu. Am avut buget de mar­keting zero şi câteva idei generale. Una este să faci marketing profesionist, alta e să îl faci după ureche. Am pus bazele marketingului ală­turi de Lorand Balint (actual director la Publicis Sport & En­ter­tai­ment), cu buget zero. Am făcut o strategie ale cărei roade le culegem şi azi”, a declarat Alexandru Dedu, în cadrul evenimentului SportsFestival.

Problemele principlă a marketingului sportiv este faptul că din totalul sumei cu care pot fi sponsorizate organizaţiile sportive, este folosit doar 30%, iar în sportul românesc, intră doar 1% din total.

„Eu nu consider vinovate firmele de faptul că nu investesc în sport. În principal este vina celor din sport, pentru că nu poţi impune unor firme să facă marketing prin sport, atâta timp cât tu nu faci marketing sportiv. Ar fi ideal să existe nişte pârghii prin care firmele să aibe nişte beneficii, dar din suma totală care se poate sponsoriza coform legii actuale, se foloseşte undeva la 30%, din care în sport, se ajunge la 1%”, a explicat Alexandru Dedu, în cadrul evenimentului SportsFestival, organizat la Cluj. El mai spune că nu crede în sponsori în sport. „Pentru mine nu există ideea de sponsor, ci de partener, cu obiective comune”.

Dedu a mai spus că bugetul Federaţiei de Handbal din România este de 1 milion de euro pe an, în timp ce federaţia de profil din Ungaria are 20 milioane de euro pe an.

Preşedintele FRH a mai arătat că este nevoie de un mod de lucru pentru antrenori, în condiţiile în care copiii astăzi nu mai sunt dispuşi să acţioneze la ordin, „să facă 20 de ture de teren”, ci trebuie găsită o cale de a-i convinge să fie ei înşişi gata să se antreneze cât mai intens pentru a avea rezultate cât mai bune.


 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO