Eveniment

Amendă de 33.000 de lei de la ANPC pentru un hotel de 5 stele din centrul Capitalei. Ce au găsit inspectorii

Amendă de 33.000 de lei de la ANPC pentru un hotel de 5...

Autor: Gabriel Pecheanu

11.02.2022, 14:33 3216

ANPC a amendat cu 33.000 de lei operatorul Radisson Blue pentru mai multe nereguli. Acţiunea a fost demarată după ce preşedintele ANPC, Horia Constantinescu, a participat la o dezbatere organizată în hotel: „Hotelul celor 5 stele căzătoare! Degradarea turismului începe cu hotelurile ca acesta”.

„Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) s-a autosesizat cu privire la modul în care sunt respectate drepturile consumatorilor de către operatorul economic S.C. Nemo Investement Vehicle S.A. (Hotelul Radisson Blue) şi, prin intermediul unei echipe de control de la Comisariatul Municipiului Bucureşti, a realizat, pe 10 februarie 2022, o acţiune de control la hotelul de 5 stele din centrul Capitalei”, conform unui comunicat de presă.

Potrivit ANPC, în urma verificărilor, au fost aplicate sancţiuni contravenţionale în valoare totală de 33.000 lei, la care s-au adăugat măsuri complementare precum oprirea definitivă de la comercializare şi retragerea din circuitul consumului uman a produselor alimentare neconforme şi oprirea temporară a prestarii serviciilor pentru camerele de cazare verificate.

„Hotelul celor 5 stele căzătoare! Degradarea turismului începe cu hotelurile ca acesta! Mobilier parcă scos de la amanet, produse expirate de ani buni, totul ca la carte, dar cartea de joc a unui ansamblu turistic de top. Dar asta acum mulţi ani! Micul dejun recuperat pentru ziua următoare, curăţenie de la paştele trecut şi camerele degradate, murdare şi cu mobilier mai vechi decât cel din anticariat! Ieri dimineaţă (joi dimineaţă - n.r.), invitat fiind la o dezbatere organizată la Hotel Radisson, am avut ocazia, până la începerea întâlnirii, să mă plimb prin holul hotelului, să stau la bar şi, poate cel mai important, să analizez activitatea angajaţilor hotelului. Curăţenia făcută de mântuială, barul dezordonat şi atitudinea lucrătorilor de acolo, m-au determinat să chem o echipă de comisari să verifice întreaga activitate! Singurul lucru de cinci stele este numele”, transmite Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.

Neregulile constatate au fost, în zona de bucătărie, utilizarea unor materii prime şi produse semifinite cu data limită de consum depaşită (sosuri, condimente, lapte etc), existenţa unor produse alimentare fără etichete cu elemente de identificare şi caracterizare sau data limită de consum, astfel încât să se poată stabili conformitatea acestora, menţinerea în aceleaşi spaţii frigorifice a produselor din carne, împreună cu produse finite ce urmau a fi servite ca atare (fructe, legume prelucrate sau intregi) si produse lactate ambalate, folosirea unor ustensile cu grad avansat de uzură, utilizarea unui grătar neigienizat, cu arsuri grosiere, lipsa traducerii în limba română a denumirii si ingredientelor din listele meniu şi colectarea reziduurilor solide în recipiente neacoperite, amplasate în spaţiile de prelucrare.

În zona de cazare, au fost constatate abateri de la prevederile legale în vigoare în 11 camere care erau disponibile (libere) la momentul controlului, respectiv existenţa unor pereţi murdari, utilizarea unor piese de mobilier cu porţiuni exfoliate, pătate sau rupte, utilizarea unor protecţii pentru saltea pătate şi deficienţe de informare a turiştilor, în camere (informare incompletă şi doar în limba engleză).

Verificările comisarilor CPCMB au fost extinse şi la celelalte camere ale hotelului.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO