Eveniment

Amendă pentru cel mai mare jucător din retailul online local: eMAG a fost sancţionat de ANPC cu 50.000 de lei pentru practicile de Black Friday

Amendă pentru cel mai mare jucător din retailul online local: eMAG a fost sancţionat de ANPC cu 50.000 de lei pentru practicile de Black Friday

Autor: Dorin Oancea

15.11.2021, 10:04 4348

eMAG a fost sancţionat de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) cu amendă contravenţională în valoare de 50 000 lei, pentru că nu a respectaat prevederile legale legate de comerul online cu ocazia evenimetului de cumpărături Black Friday.

Comandamentul Special Black Friday, structura creată în acest an de ANPC, a controlat platforma operatorului economic Dante Internaţional SA (www.emag.ro), după aceeaşi metodă, prin accesarea site-ului, pentru verificarea respectării prevederilor legale la comerţul online (reduceri, promoţii).

Comisarii ANPC au constatat următoarele abateri:

1. Pe pagina de prezentarea a produselor, lângă preţul de referinţă (“preţul tăiat“) la care se aplică reducerea, prin apropierea cursorului mouse-ului de litera (i) apare mesajul: “Preţul tăiat este cel mai mic preţ la care a fost vândut produsul în ultimele 30 de zile“, neexistând nicio altă informaţie care să prezinte durata promoţiei (reducerii), respectiv data de început a acesteia.

2. Din analiza documentaţiei prezentate de operatorul economic privind evoluţia preţurilor, în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de aplicarea reducerii, pentru produsele verificate, coroborat cu constatările de mai sus, a rezultat faptul că omiterea informaţiei privind data aplicării reducerii este de natură să creeze confuzie şi dificultate în verificarea celui mai mic preţ la care sunt vândute produsele, în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de aplicarea reducerii.

Ca atare, operatorul economic a fost sancţionat cu amendă contravenţională în valoare de 50 000 lei, arată un comunicat al ANPC.

De asemenea, comisarii ANPC au propus dispunerea măsurii de încetare a practicii comerciale incorecte a operatorului economic.

eMAG a răspuns ANPC dar şi consumatorilor şi susţine că aspectele sesizate de autoritate au fost rezolvate rapid, iar clienţii nu au fost afectaţi. Mai mult, retailerul atenţionează că nu s-au găsit abateri legate de promoţii sau modificări de preţuri. 

 
 
 
AFACERI DE LA ZERO