Eveniment

Analiză Global Payments: În ziua de Black Friday, românii au cheltuit aproape 5 milioane de euro, cu 40% mai mult decât anul trecut

Analiză Global Payments: În ziua de Black Friday,...

Autor: Dorin Oancea

29.11.2022, 10:14 40

Conform analizei realizate de Global Payments, cel mai mare furnizor de servicii şi tehnologie de plată din lume, în ziua de Black Friday (11 noiembrie), românii au făcut plăţi cu cardul de aproape 5 milioane de euro (24.394.295 lei), fie online, fie în magazine fizice, 

Comparativ cu evenimentul de shopping anterior, românii au cheltuit cu 43% mai mult decât în 2021, când valoarea plăţilor cu cardul a fost în jur de 3,4 milioane de euro (17.006.190 lei).

Numărul tranzacţiilor realizate fizic cu cardul a fost şi el considerabil mai mare în 2022, fiind înregistrate peste 190 de mii de plăţi prin terminalele Global Payments, cu 40% mai multe decât anul trecut (136.127). Suma medie plătită cu cardul de Black Friday a fost în jur de 128 de lei.

Cele mai multe tranzacţii s-au realizat în supermarket-uri şi magazine alimentare, unde românii au cheltuit aproape 2 milioane de euro într-o singură zi (9.504.384 lei). Magazinele de bricolaj şi materiale de construcţii au fost următoarele în topul comercianţilor unde s-au făcut plăţi cu cardul. Aici s-au cheltuit alţi 800 de mii de euro (4.057.565 lei), aproape dublul sumei cheltuite anul trecut de Black Friday (+47%). În supermarket-uri şi magazine de bricolaj plăţile cu cardul au trecut prin POS sau GP tom, aplicaţia care transformă un smartphone într-un POS mobil.

Valoarea plăţilor online a înregistrat o creştere de 64% faţă de ediţia anterioară de Black Friday, în timp ce numărul tranzacţiilor a înregistrat o creştere de doar 30%. Practic, acest lucru arată că românii au cheltuit online o sumă medie mai mare decât anul trecut, când aceasta era de 321 de lei, ajungând la 403 lei, de Black Friday 2022. Cele mai multe tranzacţii s-au făcut în magazinele cu articole sportive, urmate de cele cu produse pentru animalele de companie. Valoarea tranzacţiilor online a fost foarte apropiată, românii cheltuind, în medie, 300 de lei pe articole sportive şi 287 de lei pe produse pentru prietenii lor necuvântători.

Românii au realizat tranzacţii online cu valori foarte mari. Au cumpărat, de exemplu, haine în valoare de peste 8.000 de lei, un ceas de peste 5.000 de lei sau telefoane de peste 1.800 de lei.

Un studiu derulat de Cognition a relevat că atunci când vine vorba de plăţile cu cardul, consumatorii români caută să achiziţioneze produse de calitate ridicată (65%), urmate îndeaproape de produse care oferă recompense sau beneficii la achiziţie, precum reduceri sau cadouri (43.3%), locul trei al preferinţei (39%) fiind ocupat de produse pentru care simt că au beneficiat de un nivel ridicat de serviciu clienţi, ca principal factor determinant al achiziţiei.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO