Eveniment

ANPC amendează operatorii economici care gestionează aplicaţiile Glovo, Foodpanda şi Takeaway.com. Care este motivul

ANPC amendează operatorii economici care gestionează...

Autor: Mediafax

26.11.2019, 13:37 1972

ANPC a amendat operatorii economici care gestionează aplicaţii de livrare a mâncării Glovoappro SRL, Food Panda Ro SRL şi SC Hellohungry SA, care au fost amendate cu 15.000 de lei şi au primit avertismente, anunţă autoritatea. 

Controlul s-a efectuat ca urmare a reclamaţiilor înregistrate la Comisariatul de Protecţia a Consumatorilor din Municipiul Bucureşti cu privire la faptul că nu au fost onorate şi respectate complet unele comenzi, nu s-au respectat ingredientele declarate în preparatele culinare livrate sau nu au fost acordate discounturile afişate, precum şi nefuncţionarea sistemului de efectuare a plăţii la operatorii economici SC Glovoappro SRL precum SC Food Panda Ro SRL şi SC Hellohungry SA

Au fost transmise prin email invitaţîi către aceşti operatori economici, iar acţiunile de control au fost finalizate la sediul CPCMB la dată de 22.11.2019, când au fost întocmite 3 procese verbale de constatatare contravenţie aplicându-se sancţiuni contravenţionale în valoare de 15000 lei şi trei avertismente.

La extinderea verificărilor s-au solicitat documente din care să reiasă ultimele 15 livrări efectuate cât şi denumirea operatorilor economici de la care au fost preluate comenzile, lista unităţilor de alimentaţie publică cu care deţîn contracte de colaborare, precum şi modele de contracte încheiate cu aceştia, documente care să ateste autorizarea echipamentelor în care sunt transportate comenzile, termenii şi condiţiile de utilizare a site-urilor sau platformelor pe care le deţîn.

În cazul SC Food Panda SRL căreia îi aparţine aplicaţia foodpanda.ro au fost instrumentate cinci reclamaţii care nu s-au putut concluziona şi au fost soluţionate amiabil.

La momentul efectuării controlului s-a procedat la verificarea rucsacelor de transport comenzi produse alimentare şi s-a constatat faptul că pereţii reglabili din interior, din material termoizolant nu realizează o izolare completă a produselor alimentare calde de reci, astfel încât să nu existe transfer termic între produse.

Totodată, din declaraţiile verbale ale angajaţilor care efectuau activităţi de transport produse alimentare cu rucsace termoizolante, a rezultat că igienizarea acestora se realiza cu şerveţele umede, alcool sanitar, fără a avea cunoştinţă de alte procedee de igienizare.

Din verificările efectuate s-a constatat că operatorul economic nu dispune de o procedură care să prevadă modalităţi de sigilare ale ambalajelor produselor alimentare, la preluarea acestora de la furnizori şi nici o procedură de igienizare a genţilor termoizolante utilizate, folosind în cadrul serviciilor prestate proceduri nesigure.

Operatorul economic a fost sancţionat contravenţional cu avertisment.

În cazul operatorului economic SC Glovoappro SRL, ce deţine aplicaţia glovoapp.com au fost instrumentate şase reclamaţii, constatându-se că operatorul economic denotă un comportament incorect în relaţia cu consumatorii.

Din verificarea modului de compartimentare a rucsacelor de transport comenzi produse alimentare, s-a constatat faptul că pereţii reglabili din interior, din material termoizolant nu realizează o izolare completă a produselor alimentare calde de reci, astfel încât să nu existe transfer termic între produse, iar din declaraţiile verbale ale angajaţilor a reieşit faptul că igienizarea acestora se realizează cu serveţele umede, bicarbonat de sodium, alcool sanitar sau în cadă proprie de acasă prin spălare, fără a avea cunoştinţă de alte procedee de igienizare.

Astfel, şi în acest caz s-a constatat că operatorul economic nu dispune de o procedură care să prevadă modalităţi de sigilare ale ambalajelor produselor alimentare, la preluarea acestora de la furnizori şi nici de igienizare a genţilor termoizolante utilizate, folosind în cadrul serviciilor prestate proceduri nesigure.

Operatorul economic a fost sancţionat contravenţional cu amendă în valoare de 5.000 lei şi avertisment.

În cazul operatorului economic SC Hellohungry SA, căruia îi aparţine aplicaţia takeaway.com au fost instrumentate două reclamaţii, constatându-se că operatorul economic nu a respectat condiţiile prescrise şi declarate, deoarece a acceptat prin platforma sa, o comandă în valoare de 30 de lei, iar ulterior i-a fost comunicat consumatorului, direct de către reprezentaţii restaurantului, că pentru a putea livra produsele, comandă minimă trebuie să fie de 50 lei, fapt ce denotă un comportament incorect în relaţia cu consumatorii.

Operatorul economic Hellohungry a pus la dispoziţie procedura de igienizare a genţilor termo, genţi folosite la transportul produselor livrate, contractul de prestări servicii nr. 10/16.05.2019 încheiat cu societatea S.C. Eco Clean S.R.L., pentru igienizarea genţilor, tricourilor, hanoracelor şi gecilor folosite de livratorii societăţîi, cât şi ultimele două facturi emise pentru prestări servicii de curăţătorie.

Operatorul economic Hellohungry a prezentat 4 modele de genţi în care se livrează mâncarea, declarând că transportul produselor se efectuează în genţi separate, în funcţie de produsele alimentare livrate (cele calde, separat de cele reci).

Totodată a reieşit faptul că operatorul economic nu dispune de o procedură care să prevadă modalităţile de sigilare a ambalajelor produselor alimentare la preluarea acestora de la furnizori, astfel se constată faptul că Hellohungry foloseşte în cadrul serviciilor prestate proceduri nesigure.

Operatorul economic a fost sancţionat contravenţional cu amendă în valoare de 10000 lei şi avertisment.

În cazul operatorilor economici SC Glovoappro SRL şi SC Food Panda SRL, s-a dispus măsura de refacere a serviciului de preluare produse prin implementarea unei proceduri care să prevadă modalităţile de sigilare a ambalajelor produselor alimentare livrate, precum şi implementarea unei proceduri de igienizare a genţilor termoizolante în conformitate cu art. 15(1) din OG21/92 modificată.

Totodată, în conformitate cu art.15(1) din OG21/1992 modificată, pentru operatorul economic Hellohungry s-a dispus măsura de refacere a serviciului de preluare produse prin implementarea unei proceduri care să prevadă modalităţile de sigilare a ambalajelor produselor alimentare livrate.

În baza listelor puse la dispoziţie de operatorii economici menţionaţi mai sus, s-au contactat unităţile de alimentaţie publică, pentru a pune la dispoziţie facturile şi declaraţiile de conformitate pentru tacâmurile de plastic achiziţionate de aceştia şi puse la dispoziţia consumatorilor.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO