Eveniment

Antreprenor român: Este foarte greu să exporţi produse finite, noi suntem recunoscuţi pe pieţele externe ca vânzători de materie primă

Antreprenor român: Este foarte greu să exporţi produse...

Autor: Florentina Niţu

27.08.2019, 20:00 709
Afacerile mici şi mijlocii cu capital românesc care vor să se extindă în afara ţării pot participa la International Business Forum (IBF), un eveniment organizat de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoariat (MMACA), care îşi propune să aducă în acelaşi loc reprezentanţii mediului de business, reprezentanţii ambasadelor şi ai autorităţilor publice.

Evenimentul se află la a doua ediţie şi va fi organizat în data de 5 septembrie 2019, la Palatul Parla­men­tului.

„Am început să exportăm din acest an 10% din producţia noastră în Polonia şi în Marea Britanie. Este foarte greu să exporţi produse finite, pentru că România nu are o reputaţie atât de bună. Noi suntem recunoscuţi pe pieţele externe ca vânzători de materie primă, nu de produs finit“, spune George Axinte, cofondatorul ALBeeNA, companie care realizează produse apicole premium, prezentă pe piaţă de nouă ani.

Printre produsele comercializate de companie se află mierea de albine, tinctura de propolis, păstura sau polenul crud congelat după recoltare.

Autoritaţile spun că la eveniment vor participa ambasadori şi repre­zentanţi economici ai ambasadelor, reprezentanţi ai autorităţilor publice centrale şi locale din domeniul economic, reprezentanţi ai mediului de afaceri autohton, investitori străini, în vederea stimulării companiilor din România de a se extinde pe pieţele externe şi creşterii investiţiilor.

„Dezvoltarea companiilor româ­neşti, consolidarea relaţiilor comer­ciale cu parteneri străini, expan­siunea pe pieţele din întreaga lume şi extinderea investiţiilor în economia ro­mâ­nească sunt prin­cipalele obiec­tive ale MMACA în zona diplo­maţiei co­mer­ciale şi a susţinerii mediului de afaceri“, po­trivit re­prezen­tan­ţilor ministerului de resort.

Participanţii, ro­mâni şi străini, vor avea posibilitatea de a afla particularităţile diverselor pieţe de desfacere, facilităţile fiscale şi detalii despre pachetul legislativ din ţările de origine, în scopul identificării viitorilor parteneri de business, pentru crearea de noi afaceri sau dezvoltarea celor deja existente. „Temele de discuţie din cadrul panelurilor vor fi: mentoring pentru start-up, internaţionalizarea IMM-urilor, comerţ exterior, e-co­mmerce, e-guvernare, IT&C şi R&D, banking, smart city şi mobilitate urbană, fonduri europene 2014-2020/2021-2027 şi produse româneşti pe pieţe internaţio­nale“, au mai spus reprezentanţii ministerului.

Anul trecut, printre antreprenorii care au participat au fost Clara Rotescu, producătoarea de rochii de lux sub brandul MIAU şi Radu Timiş Jr., reprezentant al companiei producătoare de mezeluri CrisTim.

Totodată, în cadrul primei ediţii a evenimentului a fost lansată şi platforma Business România, prin care ministerul îşi propunea să promoveze exporturile, aducând în acelaşi loc tot mediul de business.

Cele patru obiective generale ale platformei sunt: dialog permanent şi re­pre­zentativ, con­tractarea creditului comercial, noi pieţe-ţintă extra­co­­munitare şi efi­cien­tizarea acti­vităţii de promovare a expor­­turilor cu in­vestiţii înspre pieţele externe-riscuri şi be­neficii.

Cel mai mare exportator cu capital privat românesc este fabrica de mobilă Aramis Invest din Baia Mare, un business de 1 mld. lei şi peste 4.200 de angajaţi deţinut de antreprenorii Vladimir Iacob şi Marius Şelescu, care a avut în 2018 exporturi estimate de ZF la 220 de milioane de euro.

Cele mai multe companii care au făcut export anul trecut au fost cele din sectorul IT, potrivit reprezentanţilor Ministerului de Afaceri.

Anul trecut, valoarea exporturilor a fost de 67,7 miliarde de euro, potrivit datelor de la Institutul Naţional de Statistică.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO