Evenimentul se află la a doua ediţie şi va fi organizat în data de 5 septembrie 2019, la Palatul Parlamentului.
„Am început să exportăm din acest an 10% din producţia noastră în Polonia şi în Marea Britanie. Este foarte greu să exporţi produse finite, pentru că România nu are o reputaţie atât de bună. Noi suntem recunoscuţi pe pieţele externe ca vânzători de materie primă, nu de produs finit“, spune George Axinte, cofondatorul ALBeeNA, companie care realizează produse apicole premium, prezentă pe piaţă de nouă ani.
Printre produsele comercializate de companie se află mierea de albine, tinctura de propolis, păstura sau polenul crud congelat după recoltare.
Autoritaţile spun că la eveniment vor participa ambasadori şi reprezentanţi economici ai ambasadelor, reprezentanţi ai autorităţilor publice centrale şi locale din domeniul economic, reprezentanţi ai mediului de afaceri autohton, investitori străini, în vederea stimulării companiilor din România de a se extinde pe pieţele externe şi creşterii investiţiilor.
„Dezvoltarea companiilor româneşti, consolidarea relaţiilor comerciale cu parteneri străini, expansiunea pe pieţele din întreaga lume şi extinderea investiţiilor în economia românească sunt principalele obiective ale MMACA în zona diplomaţiei comerciale şi a susţinerii mediului de afaceri“, potrivit reprezentanţilor ministerului de resort.
Participanţii, români şi străini, vor avea posibilitatea de a afla particularităţile diverselor pieţe de desfacere, facilităţile fiscale şi detalii despre pachetul legislativ din ţările de origine, în scopul identificării viitorilor parteneri de business, pentru crearea de noi afaceri sau dezvoltarea celor deja existente. „Temele de discuţie din cadrul panelurilor vor fi: mentoring pentru start-up, internaţionalizarea IMM-urilor, comerţ exterior, e-commerce, e-guvernare, IT&C şi R&D, banking, smart city şi mobilitate urbană, fonduri europene 2014-2020/2021-2027 şi produse româneşti pe pieţe internaţionale“, au mai spus reprezentanţii ministerului.
Anul trecut, printre antreprenorii care au participat au fost Clara Rotescu, producătoarea de rochii de lux sub brandul MIAU şi Radu Timiş Jr., reprezentant al companiei producătoare de mezeluri CrisTim.
Totodată, în cadrul primei ediţii a evenimentului a fost lansată şi platforma Business România, prin care ministerul îşi propunea să promoveze exporturile, aducând în acelaşi loc tot mediul de business.
Cele patru obiective generale ale platformei sunt: dialog permanent şi reprezentativ, contractarea creditului comercial, noi pieţe-ţintă extracomunitare şi eficientizarea activităţii de promovare a exporturilor cu investiţii înspre pieţele externe-riscuri şi beneficii.
Cel mai mare exportator cu capital privat românesc este fabrica de mobilă Aramis Invest din Baia Mare, un business de 1 mld. lei şi peste 4.200 de angajaţi deţinut de antreprenorii Vladimir Iacob şi Marius Şelescu, care a avut în 2018 exporturi estimate de ZF la 220 de milioane de euro.
Cele mai multe companii care au făcut export anul trecut au fost cele din sectorul IT, potrivit reprezentanţilor Ministerului de Afaceri.
Anul trecut, valoarea exporturilor a fost de 67,7 miliarde de euro, potrivit datelor de la Institutul Naţional de Statistică.